Skocz do zawartości

jaka farba do malowania cylindra?


JAKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jesli komus to cos przyblizy to chodzi mi o cylindry w mojej JAWIE TS 350, jaka do tego fabre najlepiej uzyc, jesli ktos ma juz jakas sprawdzonom to prosze podac, jaka jest jej cena, i czy jest to farba w spraju czy w zwykłej puszcze która sie nanosi pedzlem. NA co zwrócic uwage przy malowaniu cylindra? sa tego jakies złe strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w kaśce malowałem zwykłą "piecówą" - czyli farbądo wysokich temperatur, w sprayu - dostaniesz ją w każdym motoryzacyjnym.

 

zwróć uwagę - jak przy każdym malowaniu - żeby powierzchnia była dobrze oczyszczona i odtłuszczona.

 

największym plusem jest fakt,że to jest farba ogólnie dostępna i łatwa w użyciu.. :evil:

co do trwałości - malowałem rok temu u jak narazie - ładnie trzyma.

na początku (pierwsze kilometry) cylindry śmierdziały i się z nich dymiło (to chyba minus ;-) ), ale conieco się wypaliło i szafa gra.

 

i teraz moje pytanie do reszty: malowaliście na zimnych czy rozgrzanych cylindrach?

ja malowałem na zimnych (podczas remontu), a słyszałem że jak się pomaluje na gorący cilinder, to lepiej trzyma itd..

co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindrów chłodzonych powietrzem nie należy malowac, ponieważ naniesiona farba stwarza izolację cieplną i przez to cylinder gorzej odprowadza ciepło... lepszym rozwiązaniem według mnie jest wypolerowanie aluminiowych żeberek, ja tak zrobiłem jak miałem kiedys etz 250 i efekt był zadowalający

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aluminiowych bym rowniez nie malowal.

malowanie aluminium, to moim zdaniem poprostu zboczenie :evil:

 

a zeliwne - jak juz wczesniej pisałem - polecam tzw. "piecówe".

 

 

ktoś pisał, że rdzę szczotką usunąć..

pewnie, ale po usunięciu pomalować, chyba że ktoś chce co 2 tygodnie jeździć szczotką po garach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tez bym nue malowal tych cylindrow . mam cb 500 i nie wiem czym pomalowac tlumik a jestem lakiernikiem od 13 lat. gdyby byl aluminiowy to bym go wypolerowal. malowalem go sprayem ale to kiszka. nie jest odporna ta farba na benzyne itp. :) jaka farba pomalowac tlumik ? pomozcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np w mojej ETZ pomalowałem ten piękny :) (mnie sie nie podobał) cylinder czarnym sprayem + wypolerowałem ranty. Po starnnym przygotowaniu cylindra farba sie już trzyma 2gi rok i wygląda jak dzień po malowaniu. Jeśli chodzi o chłodzenie - nic się nie dzieje, czyli wszystko OK.

 

Osobiście bym malował i polerował ranty.

Oto kilka fotek, jak to wygląda:

 

gar.JPG

 

gar1.JPG

 

Jeśli chodzi o producenta spray`u to jeśli jesteś zainteresowany to sprawdzę przy najbliższym pobycie w warsztacie.

 

Dodane: warstwa jaką uzyskałem tym spreyem jest cienka - spray bardzo dobrze "kryje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...