lucas Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 odbiegając od tematu w cr ponoc tez :buttrock:, bo jakby nie było czesi zakładali gotowy elemet z hiszpani, a nie sami go potajemnie wymyslili , wiec nie ma co sie dziwic ze w innych moto tez tak było :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Moment obrotowy:Definicja. moment obrotowy :miernik zdolności silnika, przy danej prędkości obrotowej do pokonania oporów przeciwdziałających obracaniu się jego wału: Jest to zakres obrotów w których sprawność silnika jest największa tzn. Warunki pracy są najlepsze – wymiana ładunku cylindra - spaliny mieszanka itd Moment obrotowy ma wpływ między innymi na przyśpieszanie pojazdu oraz jego elastyczność Co do koła zamachowego to już się wypowiedziałem wcześniej Pozdrawiam Iural-zgora Nie mowie tego co wiem tylko obstaje caly czas przy tym ze masa kola zamachowego nie wplywa na moment obrotowy wytwarzany przez silnik, a wplywa tylko na bezwladnosc masy wirujacej zespolu silnika. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [ Dopisane: 29-12-2005, 20:50 ]"nie mówie tego co wiem"-to po h*j kit wciskasz :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 mundy nie bardzo kumam Twoja wypowiedź?zacytowałęś mnie w celu... ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 WitamNie chodzi tu tyle o moment obrotowy silnika tylko o odczucie kierowcy. Prosty przykład Polskie dwusuwy z kołem magnesowym – każdy chyba jeździł WSK czy SHL lub WFM. Zapewne pamiętacie, że jak się pogoniło taką WSK na drugim biegu na maksymalne obroty i wrzuciło trójkę to przez chwilę czuć było jak motocykl ciągnie do przodu, a po sekundzie było tradycyjne buuu i powolne wkręcanie się na obroty.Przez chwilę czuć jak duża wirująca masa oddaje swoją energie i pcha motocykl. Dobrym przykładem są stare konstrukcje trialowe. Dociążano w nich wały np. ołowiem i zakładano dodatkowe koła zamachowe.Taki silnik po wkręceniu na obroty i strzale ze sprzęgła przekazywał moc w taki sposób że kierowca wystrzeliwywał z miejsca.Duży moment bezwładności podtrzymywał wysokie obroty. Dobranoc Zgadzam sie z tym w kazdym slowie. Proc bardzo dobrze (i prosto co najwazniejsze) to wszystko wyjasnil na przykladzie i nawet 16-latek powinien to zrozumiec. [ Dopisane: 29-12-2005, 22:21 ]Nie rozumiesz tego co pisze! Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu(silnik bardziej elastyczny, wolniejsze schodzenie z obrotów-poprostu gdy jest rozpędzone tru dniej je zatrzymać),a nie tylko przy nagłym obciążeniu (strzale ze sprzęgła , zmianie biegu).Troche zastanowienia zanim napiszesz by Ci się przydało ExclamationNatomiast to jest juz bzdura.Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu.Jezeli by tak bylo to kolo zamachowe staloby sie perpetum- mobile ktore dostarczalo by stale dodatkowego momentu obrotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 no jestem po kilku dniowej przerwie.. i widze piękny temat :D A co .. też sie wypowiem... rozpatrujemy silnik 2T wsk 125 z standardowym kołem i zapłonem... Dodajemy gazu: Silnik ospalewkręca sie na obroty, poniewaz musi wpraić w ruch koło o duzej średnicy co wiecej na krańcach kołą znajdują sie najciezsze elementy...Puszczamy gaz.. czyli masa zostaje wytracana... własnie w postaci powolnego schodzenia z obrotów. Ma to swoje dobre strony, podczas zmainy biegu, silnik ma już okreslony moment jednak po przekroczeniu pewnej granicy masa koła staje sie znowu obciazeniem dla silnika i słyszymy to charakterystyczne buuuuuu. Dużo elastyczność w starych konstrukcjach uzyskiwało sie dzięki znacznemu skoku tloka(duze ramie siły). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Witam :D Mundy wyrywasz cos z kontekstu zdania' date=' lapiesz ludzi za slowka i wprowadzasz tu jakies przeklamania i herezje. Nie ladnie.A tej reszty (cytatu to juz w ogole nie rozumiem). Podajesz mi definicje mometnu obrotowego? czy co? Strone wczesniej masz wszystko wytlumaczone (skany) co i po co sie stosuje i do czego sluzy. Chyba ze Ty czytac nie lubisz i jestes madrzejszy od ksiazki. [/quote'] "wyrywasz cos z kontekstu zdania"-próbuje Ci coś kolego wytłumaczyć.." wprowadzasz tu jakies przeklamania i herezje."-całkiem przeciwnie(chyba ,że Ty tak uważasz)Kilka skanów wszystkiego nie załatwia :twisted: A co do reszty to Ty jesteś w gorszej sytuacji(zaraz sie dowiesz dlaczego :!: ) Zgadzam sie z tym w kazdym slowie. nie napisałem ' date='że ja się nie zgadzam!! Mundy napisał: Nie rozumiesz tego co pisze! Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu(silnik bardziej elastyczny, wolniejsze schodzenie z obrotów-poprostu gdy jest rozpędzone tru dniej je zatrzymać),a nie tylko przy nagłym obciążeniu (strzale ze sprzęgła , zmianie biegu).Troche zastanowienia zanim napiszesz by Ci się przydało Exclamation Natomiast to jest juz bzdura.Cytat: Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu .Jezeli by tak bylo to kolo zamachowe staloby sie perpetum- mobile ktore dostarczalo by stale dodatkowego momentu obrotowego.Widze ,że spamerstwo kwitnie :D Nie czytasz , nie widzisz tego co pisze w ogóle :D Zmuszasz mnie do spamowania aby Ci wytłumaczyć :P No ale ostatni raz!! Cały czas nie zauważasz jednego aspektu!! Ja mówie o czymś co ma zastosowanie w praktyce , a Ty teoretyzujesz.Przecież w następnym poście pisałem ,że stałe obciążenie występuje tylko w założeniu teoretycznym Ale dla nas o wiele ważniejsze jest zastosowanie praktyczne. A w praktyce nawet jeśli wydaje nam się że obciążenie jest stałe ,to tak naprawdę jest odwrotnie -obciążenie jest zmienne(silnik wykazuje się płynniejszą pracą itd.-masz to na 1 skanie)Przecież każdy głupi powie ,że energia z nikąd nie powstanie...I teoretyzując miał byś rację(ale po co to wszystko). Swoją drogą nikt tu nie jest w czasach kiedy wynaleziono perpetum :P no jestem po kilku dniowej przerwie.. i widze piękny tematHeHe' date=' wueska wie o co chodzi :D Poza tym dobrze pisze ,tylko sęk w tym ,że praktycznie powtarza... mundy nie bardzo kumam Twoja wypowiedź?zacytowałęś mnie w celu... ??Ano ,żeby uświadomić uralowi ,że jego wypowiedź porównując do Twojej jest lekkim nieporozumieniem :? PSMan proźbę do Ciebie ural:na drugi raz jak piszesz coś i nie jesteś tego pewien to przynajmniej nadmień o tym , a nie potem wychodzi taki s*f. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Panowie jak czytam odpowiedzi(oczywiście nie wszystkie) to mni aż żal ściska dupe. Wy sie fizyki nie uczuliści w szkole średniej???????????? :D :P :D :lol: :lol: :lol: hehehehe no to wam przytoczę: MOMENT OBROTOWY = SIŁA x RAMIĘ OBROTU i gdzie tu jest mowa o masie??????? hehe masa koła zamachowego nie ma wpływu na moment obrotowy :D :D :D :P :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Fajnie sie to wszystko czyta, zawsze można sie czegoś ciekawego dowiedzieć. 8O :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Panowie jak czytam odpowiedzi(oczywiście nie wszystkie) to mni aż żal ściska dupe. Wy sie fizyki nie uczuliści w szkole średniej???????????? :D :P :D :lol: :lol: :lol: hehehehe no to wam przytoczę: MOMENT OBROTOWY = SIŁA x RAMIĘ OBROTU i gdzie tu jest mowa o masie??????? hehe masa koła zamachowego nie ma wpływu na moment obrotowy :D :D :D :P :lol: :lol:Podpisuje sie pod tym. Jak myślicie, po co w sportowych maszynach zakłada sie lekkie koła zamachowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Jak się nie czyta wszystkiego,to się nie wyciąga pochopnych wniosków :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Podpisuje sie pod tym. Jak myślicie' date=' po co w sportowych maszynach zakłada sie lekkie koła zamachowe ?[/quote'] gdybys przeczytał to bys nie zadawał takich pytan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Tak, już przeczytałem i wiem dalej tyle samo ile wiedziałem. Pół topicu to kłutnia, a drugie pół to pisanie praktycznie cały czas jedno i to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 dokladnie i brniecie do tego kto jest lepszym Cyber mechanikiem <hahaha> smiech na sali moderator powinien zamknąc ten temat:P:P Moderatorzy nie spać wiem ze nowy rok i te sprawy :D Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Mundy nie odpowiem tym razem juz nic na Twoja wypowiedz bo z tego postu robi sie perpetum - mobile. :DJestes po prostu twardy gosc i nikt Ci byle kitu nie wcisnie. :lol: I to z mojej strony naprawde koniec na ten temat. Kto wyciagnal jakies wnioski to wyciagnal , a kto nie to nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Problem lezy gdzie indziej.... Wiesz zapewne co to jest 1N... tam jest troche mowy o kg. Pozatym moment bezwładnosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.