Skocz do zawartości

schodzenie z obrotów: zwykły 2T a wyczyn


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moment obrotowy:

Definicja.

 

moment obrotowy :miernik zdolności silnika, przy danej prędkości obrotowej do pokonania oporów przeciwdziałających obracaniu się jego wału:

 

Jest to zakres obrotów w których sprawność silnika jest największa tzn. Warunki pracy są najlepsze – wymiana ładunku cylindra - spaliny mieszanka itd

 

Moment obrotowy ma wpływ między innymi na przyśpieszanie pojazdu oraz jego elastyczność

 

Co do koła zamachowego to już się wypowiedziałem wcześniej

 

 

Pozdrawiam

I

ural-zgora

 

Nie mowie tego co wiem tylko obstaje caly czas przy tym ze masa kola zamachowego nie wplywa na moment obrotowy wytwarzany przez silnik, a wplywa tylko na bezwladnosc masy wirujacej zespolu silnika.

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

[ Dopisane: 29-12-2005, 20:50 ]

"nie mówie tego co wiem"-to po h*j kit wciskasz

 

:mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chodzi tu tyle o moment obrotowy silnika tylko o odczucie kierowcy.

 

Prosty przykład Polskie dwusuwy z kołem magnesowym – każdy chyba jeździł WSK czy SHL lub WFM.

 

Zapewne pamiętacie, że jak się pogoniło taką WSK na drugim biegu na maksymalne obroty i wrzuciło trójkę to przez chwilę czuć było jak motocykl ciągnie do przodu, a po sekundzie było tradycyjne buuu i powolne wkręcanie się na obroty.

Przez chwilę czuć jak duża wirująca masa oddaje swoją energie i pcha motocykl.

 

Dobrym przykładem są stare konstrukcje trialowe. Dociążano w nich wały np. ołowiem i zakładano dodatkowe koła zamachowe.

Taki silnik po wkręceniu na obroty i strzale ze sprzęgła przekazywał moc w taki sposób że kierowca wystrzeliwywał z miejsca.

Duży moment bezwładności podtrzymywał wysokie obroty.

 

Dobranoc

 

Zgadzam sie z tym w kazdym slowie. Proc bardzo dobrze (i prosto co najwazniejsze) to wszystko wyjasnil na przykladzie i nawet 16-latek powinien to zrozumiec.

 

[ Dopisane: 29-12-2005, 22:21 ]

Nie rozumiesz tego co pisze! Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu(silnik bardziej elastyczny, wolniejsze schodzenie z obrotów-poprostu gdy jest rozpędzone tru dniej je zatrzymać),a nie tylko przy nagłym obciążeniu (strzale ze sprzęgła , zmianie biegu).Troche zastanowienia zanim napiszesz by Ci się przydało Exclamation

Natomiast to jest juz bzdura.

Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu
.

Jezeli by tak bylo to kolo zamachowe staloby sie perpetum- mobile ktore dostarczalo by stale dodatkowego momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jestem po kilku dniowej przerwie.. i widze piękny temat :D A co .. też sie wypowiem...

 

rozpatrujemy silnik 2T wsk 125 z standardowym kołem i zapłonem...

Dodajemy gazu:

Silnik ospalewkręca sie na obroty, poniewaz musi wpraić w ruch koło o duzej średnicy co wiecej na krańcach kołą znajdują sie najciezsze elementy...

Puszczamy gaz.. czyli masa zostaje wytracana... własnie w postaci powolnego schodzenia z obrotów. Ma to swoje dobre strony, podczas zmainy biegu, silnik ma już okreslony moment jednak po przekroczeniu pewnej granicy masa koła staje sie znowu obciazeniem dla silnika i słyszymy to charakterystyczne buuuuuu.

 

 

Dużo elastyczność w starych konstrukcjach uzyskiwało sie dzięki znacznemu skoku tloka(duze ramie siły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

 

Mundy wyrywasz cos z kontekstu zdania' date=' lapiesz ludzi za slowka i wprowadzasz tu jakies przeklamania i herezje. Nie ladnie.

A tej reszty (cytatu to juz w ogole nie rozumiem). Podajesz mi definicje mometnu obrotowego? czy co? Strone wczesniej masz wszystko wytlumaczone (skany) co i po co sie stosuje i do czego sluzy. Chyba ze Ty czytac nie lubisz i jestes madrzejszy od ksiazki. [/quote']

"wyrywasz cos z kontekstu zdania"-próbuje Ci coś kolego wytłumaczyć..

" wprowadzasz tu jakies przeklamania i herezje."-całkiem przeciwnie(chyba ,że Ty tak uważasz)

Kilka skanów wszystkiego nie załatwia :twisted:

A co do reszty to Ty jesteś w gorszej sytuacji(zaraz sie dowiesz dlaczego :!: )

 

Zgadzam sie z tym w kazdym slowie.

nie napisałem ' date='że ja się nie zgadzam!!

 

Mundy napisał:

Nie rozumiesz tego co pisze! Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu(silnik bardziej elastyczny, wolniejsze schodzenie z obrotów-poprostu gdy jest rozpędzone tru dniej je zatrzymać),a nie tylko przy nagłym obciążeniu (strzale ze sprzęgła , zmianie biegu).Troche zastanowienia zanim napiszesz by Ci się przydało Exclamation

 

Natomiast to jest juz bzdura.

Cytat:

Koło zamachowe też na niskich obrotach przy stałym obciążeniu dodaje momentu

.

Jezeli by tak bylo to kolo zamachowe staloby sie perpetum- mobile ktore dostarczalo by stale dodatkowego momentu obrotowego.

Widze ,że spamerstwo kwitnie :D

Nie czytasz , nie widzisz tego co pisze w ogóle :D

Zmuszasz mnie do spamowania aby Ci wytłumaczyć :P

No ale ostatni raz!! Cały czas nie zauważasz jednego aspektu!! Ja mówie o czymś co ma zastosowanie w praktyce , a Ty teoretyzujesz.Przecież w następnym poście pisałem ,że stałe obciążenie występuje tylko w założeniu teoretycznym Ale dla nas o wiele ważniejsze jest zastosowanie praktyczne. A w praktyce nawet jeśli wydaje nam się że obciążenie jest stałe ,to tak naprawdę jest odwrotnie -obciążenie jest zmienne(silnik wykazuje się płynniejszą pracą itd.-masz to na 1 skanie)

Przecież każdy głupi powie ,że energia z nikąd nie powstanie...I teoretyzując miał byś rację(ale po co to wszystko).

Swoją drogą nikt tu nie jest w czasach kiedy wynaleziono perpetum :P

 

no jestem po kilku dniowej przerwie.. i widze piękny temat

HeHe' date=' wueska wie o co chodzi :D

Poza tym dobrze pisze ,tylko sęk w tym ,że praktycznie powtarza...

 

mundy nie bardzo kumam Twoja wypowiedź?

zacytowałęś mnie w celu... ??

Ano ,żeby uświadomić uralowi ,że jego wypowiedź porównując do Twojej jest lekkim nieporozumieniem :?

 

PS

Man proźbę do Ciebie ural:na drugi raz jak piszesz coś i nie jesteś tego pewien to przynajmniej nadmień o tym , a nie potem wychodzi taki s*f.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak czytam odpowiedzi(oczywiście nie wszystkie) to mni aż żal ściska dupe. Wy sie fizyki nie uczuliści w szkole średniej???????????? :D :P :D :lol: :lol: :lol: hehehehe

no to wam przytoczę: MOMENT OBROTOWY = SIŁA x RAMIĘ OBROTU

i gdzie tu jest mowa o masie??????? hehe

masa koła zamachowego nie ma wpływu na moment obrotowy :D :D :D :P :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak czytam odpowiedzi(oczywiście nie wszystkie) to mni aż żal ściska dupe. Wy sie fizyki nie uczuliści w szkole średniej???????????? :D :P :D :lol: :lol: :lol: hehehehe

no to wam przytoczę: MOMENT OBROTOWY = SIŁA x RAMIĘ OBROTU

i gdzie tu jest mowa o masie??????? hehe

masa koła zamachowego nie ma wpływu na moment obrotowy :D :D :D :P :lol: :lol:

Podpisuje sie pod tym. Jak myślicie, po co w sportowych maszynach zakłada sie lekkie koła zamachowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundy nie odpowiem tym razem juz nic na Twoja wypowiedz bo z tego postu robi sie perpetum - mobile. :D

Jestes po prostu twardy gosc i nikt Ci byle kitu nie wcisnie. :lol:

I to z mojej strony naprawde koniec na ten temat. Kto wyciagnal jakies wnioski to wyciagnal , a kto nie to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...