PGR Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Może w tej "chemii" będą coś na ten temat wiedziec, to wybadaj ich tam jak się da... 8) Powodzenia :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 tak jak dala mnie to pozostała pasta lekko ścierna + polerka pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 I po co to tu napisałeś :?: Za wiele do tematu nie wniosłeś swoim postem... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 W końcu to chyba forum....i jest wolność słowa a to że ktoś komuś będzie zwracał uwagę to mnie g... obchodzi. Chciałem to i napisałem to jest najprostrzy sposób. PGR nie możesz zabraniać nikomu na tym forum coś pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 tak jak dala mnie to pozostała pasta lekko ścierna + polerka pozdro.Hmm czasem coś komuś wpadnie do głowy i napisze coś wyrwanego z kontekstu a reszta ma kminić co autor miał na myśli...Wracając do tematu to żeczywiście ciekawa sprawa bo legalne chromowanie jest kosztowne a robienie na lewo jest ryzykowne jak się mógł przekonać mój koleś gdy pracownik zakładu galwan. wpadł na lewiźnie i 1/3 Kaśki przepadła...Czekamy na dalsze info :D Pozdro all :D Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 25 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 toowdie: jesteś pewien biegunowości w podłączeniu?ładunki w prądzie płyną od minusa do plusa..a cząsteczki chromu będą się przenosiły odwrotnie? :o <-- może i tak jest, tylko pytam :D rozmawiałem z ojcem na temat urządzenia o którym pisałem w pierwszym poście: 1 biegun z akumulatora się podłączało do masy chromowanego przedmioru, 2 biegun do "magicznej gąbeczki", którą to się moczyło w rostworze ( z proszku trzeba było zrobić roztwór ;-) ), i się jezdziło gąbeczką po metalu który chcieliśmy pochromować..największym plusem tego urządzenia był fakt, że nie trzeba było maczać całego chromowanego elementu w roztworze. Minus - że i tak za cholere nie szło tym równo rozprowadzić chromu po dużym elemencie ;-) całą tajemnicę urządzenia tłumaczy fakt, że to było ustrojstwo "made in CCCP" ;-) ps. czekam na link do książki :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motórzystka Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Tutaj coś jest: http://kubajawax.friko.pl/chrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 a nie lepiej do (+) założyć elektrodę z owego związku chromu a do (-) podłączyć chromowany element i bez jakiejś tam gąbki? przecież i tak jest już kąpiel i chrom wie gdzie ma się 'czepiać'gąbka wydaje mi się służyła do pokrywania elementów bez kąpieli, no ale tego dzisiaj nie wie nikt, bo sprzęt zaginął :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Sovietek, chrom jest na +3.Tak więc Jeżeli do Cr (+3) dodamy 3 elektrony na (-) to wyjdzie na zero i to jest nasza powłoka chromowa Cr(0). Hmmm... chyba muszę się poprawić bo ta gąbeczka to musiałabyć głównie jako przewodnik - tak mi się wydaje pisałem że może być bez gąbki, ale wtedy do by dłużej trwało. Wg mnie trzeba to sprawdzić eksperymentalnie bo gdybaniem to do nieczego nie dojdziemy. A pod tym linkiem jest właśnie rzeczona książka "Galwanotechnika"http://kubajawax.friko.pl/chrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 http://www.megaupload.com/?d=XODFZ9Q0 - to chyba bedzie to :evil: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WSR Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 podłączam się do tematu, bo też mnie ciekawi, a co do tych 24v niebezpiecznych to wydaje mi się że jest troszkę wyższa granica (zależnie od warunków, powinienem był,bardziej uważać na bezpieczeństwie elektrycznym :evil: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomb2 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Nieźle byłoby sobie samemu całe moto pochromować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panz Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 dorzucę tu swoje 3gr. tyle że o anodowaniu, wszystko przystępnie opisane jest i ½aparatura½ polecam, chromownicy znajdą także coś dla siebie http://gregers.republika.pl/polish.html :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Allu Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Mało sie nie pożygałem 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 ciekawy ten ostatni link.....ale to szczera prawda..pamietajmy ze najwazniejsze jest bezpieczenstwo... :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.