..:maniek:.. Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 mam problem jak w temacie...potrzebuje w aluminiowej glowicy naprawic 4 ginty..3 gwinty sa od dekla zaworowego i tu chyba najlepsze beda paleczki do lutowania aluminium alumipro(czy jakos tak)..4 zwalony gwint jest gwintem szpilki od kolektora wydechowego i tu mam dylemat czy sie nie wytopi od wysokeij temperatury?(T.top.alumipro to jakies <400stC)..probowal ktos paleczek alumipro bezposrednio przy wydechu w silniku chlodzonym powietrzem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 ja nie wybacz- tylko chcę się podpiąć do tematu z pytaniem: naprawa gwintów... nie wiedziec czemu ale ciagle zrywam jakieś... słyszałem coś o jakichś sprężynkach wkręcanych w miejsce gwintu- mógłby mi ktos szerzej o tym powiedzieć? to działa- bo brzmi sensownie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 To działa, nazywa sie HeilCoil. Stosowane jest w naprawdę wysilonych maszynach - nawet w F1. Wadą tego jest to że troszkę kosztuje, dlatego jeśli chodzi tylko o 2-4 gwiny to lepiej znaleźć kogoś kto zestaw takowy posiada. JA już po pewnym czasie nauczyłem się dociągać śruby, ale nie zrywać gwintów. Zestaw do Heilcoil znajedziesz na larrson.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 słyszałem coś o jakichś sprężynkach wkręcanych w miejsce gwintu- mógłby mi ktos szerzej o tym powiedzieć? to działa- bo brzmi sensownie?o ile dobrze pamietam to pisano o tym juz na forum.naprawa gwintów... nie wiedziec czemu ale ciagle zrywam jakieś...Jezeli nie masz czucia w rece (nie masz doswiadczenia, wprawy) to kup sobie dynamometr i tym krec. PS. A jakie gwinty zrywasz? Chyba nie takie M18? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 awful, kiedyś opisywałem, ale nie tylko ja:Otóż zestaw HeliCoil to: gwintowniki, sprężynki ze specjalnym zakończeniem, łamak. I tak naprawiamy gwint: mamy np. zjeb...ny gwint M10, więc rozwiercamy go wiertłem 10 mm, potem nagwinowujemy tym specjalnym gwintownikiem, który daje gwint o takiej średnicy, że da się w niego tylko i wyłącznie wkręcić tę sprężynkę, która to daje wewnętrzny gwint M10 (po wkręceniu). Wkręcamy ją specjalnym łamakiem, bo gdy sprężynka jest już do końca wkręcona, to łamiemy tą końcówkę sprężyny dzięki czemu ona się zakleszcza w otworze. No i mamy gotowy gwint. Niestety nie pamiętam jakie na jakie momenty dokręcania śrub można sobie pozwolić w gwintach naprawionych HeliCoil'ą, ale wiem że dużo pewniejsze są wkładki Wurth'a, tyle że to są tulejki z obu stron nagwintowane i dlatego potrzebują znacznie więcej materiału, np. w gwint w cienkim nadlewie ni cholery nie da rady użyć Wurth'a, bo rozwiercimy całkowicie cały nadlew. Za to gdyby trzeba było naprawiać gwint świecy zapłonowej zalecany zdecydowanie jest patent Wurth'a. Ogólnie gwinty HeliCoil'a są szczelne, trwałe i zapominamy o temacie, że kiedykolwiek tam był walnięty gwint. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Z problemem tytulowego XJ poradzi sobie zupelnie wkladka HeliCoil - miesa malo, ale momenty dokrecania tez niewielkie bo to alu. U mnie w starym Suzuki polecialy wszystkie gwinty srob trzymajacych dekiel zaworowy i HC dal rade bez problemu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 dzięki wielkie i sorki ze powtórzyłem pytanie... postaram się aby się to więcej nie powtórzyło... głównie gwinty pokryw silnika... zerwałem 3 czy 4 w aprilii kumpla (ale wiadomo ze włosi szajs robią), 2 w nsr i jednego ostatnio w gs... wczesniej kilka w motorynkach i innych ogarach(ale tamte wydawały sie solidniejsze-trzeba było sie uwiesić ;))... to nie jest tak, ze sie wieszam na tym... jedną ręką dokręcam...jakost tak samo wychodzi :cry: :cry: :cry: pecha mam ...i jakies lipne te bloki silnika... teraz juz klucz dynamometryczny się znajdzie,ale musze cos z robic z tymi gwintami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c00l Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 aa nie lepiej zaspawac dziue i nagwintowac od nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 na cza miec czym przeciez zwykla spawara tego nie pospawa sa specialne do takich stopow ale malo kto to ma bo drogie ustrojstwo Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c00l Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 sorki zboczenie zawodowe warsztat blacharski nieraz zapominam sie ze niekturzy niemaja dostepu do wszystkich nazedzi sorki ale generalnie wolabym poszukac kogos kto spawa aluminum i zerobic to w ten sposub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Serwisowka ( w niej sa wszystkie wartosci momentow), klucz dynamometryczny i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 21 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 wszystko gites ale czy ktos zna odpowiedz na pytanie czy paleczki alumipro nadadza sie do regeneracji ww gwintoof?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 http://allegro.pl/show_item.php?item=76595009 to jest zdaje sie klucz dynamometryczny wychylny(h?)... regulowane kosztują przynajmniej 50zł więcej...z tego co widziałem to wychylnych nikt nie kupuje- czy to się nadaje do czegokolwiek? pytam z ciekawosci-takiego raczej nie kupię... ...jednak ten ma pewien plus jest od 0 -200nm... klucz o jakim przedziale będzie najodpowiedniejszy/najuniversalniejszy? do szerokopojętego motocykla(głowice,pokrywy itp)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c00l Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 http://allegro.pl/show_item.php?item=76595009 to jest zdaje sie klucz dynamometryczny wychylny(h?)... regulowane kosztują przynajmniej 50zł więcej...z tego co widziałem to wychylnych nikt nie kupuje- czy to się nadaje do czegokolwiek? pytam z ciekawosci-takiego raczej nie kupię... ...jednak ten ma pewien plus jest od 0 -200nm... klucz o jakim przedziale będzie najodpowiedniejszy/najuniversalniejszy? do szerokopojętego motocykla(głowice' date='pokrywy itp)...[/quote']prosze cienawet niemysl o kupieniu tego guwna ta wskazuwka wychylna sie wychyla ale nieraz terz nie wraca na swoje mijesce proponuje z wyczuciem dokrecac sruby a nie zalozyc rurke na grzechotke i dooporu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 klucz o jakim przedziale będzie najodpowiedniejszy/najuniversalniejszy? do szerokopojętego motocykla(głowice,pokrywy itp)...Moim zdaniem do 100Nm powien wystarczyc [ Dopisane: 21-12-2005, 21:04 ]A tak poza tematem byl ktos w Fabryce Silnikow Okretowych Cegielskiego ?Tam to dopiero maja sposoby na dokrecanie glowic ;) . Szpilki okolo 1,5 metra dlugosci i gwint okolo 80- 100mm . Dodam jeszcze ze silnik (7 cylindrowy) wazy blisko 900 ton, lancuszek rozrzadu (sa dwa) wazy 4 tony jeden i do tego napinacz posiada :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.