Skocz do zawartości

Jaki sprzet do 6 tys zl XJ 600N


Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupic moto do 6 tys zlotych. Mam 190wzrostu i waze 97kg. Wczesniej jezdzilem sprzerzetami z krajow RWPG czyli mz j jawa. Szukam motocykla w stylu naked, sportowo turystyczny lub scigacz. Piorytetem jest dla mnie ladny wyglad i kulturalna praca silnika, a takze wygodna pozycja za kierownica a nie osiagi. Pozatym chce zeby to byl w miare powazny motocykl, ktory od biedy uszedl by w tlumie scigaczy, i raz na miesiac moglbym nim nieco ostrzej przycisnac. Czy Yamaha XJ 600N spelni moje oczekiwania? Tylko ten motocykl przychodzi mi na mysl, bo np w XJ diversion drazni mnie ta owiewka. Wiem ze spenia ona swoje zadanie i umozliwia przyjemna jazde powyzej 130km/h, ale moim zdaniem psuje ona wyglad tego motocykla, i czyni z niego jakis taki strasznie turystyczny tapczan dla grzecznych chlopcow. Lepiej jest kupic XJ 600N sprowadzaona czy jezdzona w kraju? Gadalem z kilkoma goscmi i sa oni w stanie przywiezc mi z niemiec za 4.5 -5tys zl model w dobrym stanie + okolo 1000zl oplaty. Przegladalem oferty na allegro o otomoto a takze w prasie i tu akurat trudno cos kupic za cene do 6tys. Podobno cena wywolawcza a cena zawarcia tranzakcji rozni sie znaczie, czyli faktycznie mozna kupic o jakoes 500zl taniej. Co sadzicie o tym moto, a moze mi polecacie jakies inne w tej cenie?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare xj600 mają już pewne problemy. pewnie do wymiany rozrząd, łańcuszek przenesienia napędu na sprzęgło też pewnie sie kończy. zawory ma regulowane płytkami, wiec jest to droższa regulacja. do tego dochodzą 4ry gaźniki do regulacji. i wychodza już spore koszty serwisu, który powinien byc przeprowadzony po kupnie używanego (a w tym przypadku starego) motocykla. nie pisze o zmianie oleju, bo to raczej logiczne. z takimi pieniędzmi, którymi dysponujesz, ciężko bedzie spełnić twoje zachcianki co do motocykla.

a xj600 diversion ma już mniej mocy (nie 73, a 61). jest bardziej turystyczna, niż sportowa.

o innych moto w tej cenie (o profilu sportowo-turystycznym) wim za mało, zeby sie wypowiedzieć.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl o GPZ/GPX 600, co prawda starsze dostaniesz w cenie, o której piszesz, ale za to na pewno są to sprzęty bardziej żwawe niż Yamaha i wygląd jak na pochodzenie z lat 80. niezgorszy; poza tym będzie ci taki motor pasował wzrostowo, sam mam 190 cm i na GPZ się mieszczę caukiem caukiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a xj600 diversion ma już mniej mocy (nie 73, a 61). jest bardziej turystyczna, niż sportowa.

o innych moto w tej cenie (o profilu sportowo-turystycznym) wim za mało, zeby sie wypowiedzieć.

pozdrawiam!

 

Przecież xj 600 występuje w wersji n i s diversion.S to ta wersja z owiewką a n bez,ale to takie same motocykle.Ja jeździłem xj-tą i jest to bardzo fajny sprzęt - polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem XJ600 Diversion, to XJty nowsze. jedna tarcza z przodu, lepszy przebieg momentu obrotowego, mniejsza moc, o tysiąc mniej kręci sie silnik. są produkowane od 1992 roku. (patrz - http://www.bikez.com/search/index.php ). XJ600 "nie Diversion" to zrywniejsza, starsza wersja xjotki. dwie tarcze, moc o 12KM większa. licznikowe 200km/h (a dywersja tylko 170km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem XJ600 Diversion, to XJty nowsze. jedna tarcza z przodu, lepszy przebieg momentu obrotowego, mniejsza moc, o tysiąc mniej kręci sie silnik. są produkowane od 1992 roku. (patrz - http://www.bikez.com/search/index.php ). XJ600 "nie Diversion" to zrywniejsza, starsza wersja xjotki. dwie tarcze, moc o 12KM większa. licznikowe 200km/h (a dywersja tylko 170km/h).

Mylisz sie :)

XJ 600 N byla produkowana rownolegle z XJ 600 S "Diversion". Roznily sie tym ze S miala polowiewke,a N to prawdziwy golas. O stara XJ 600 produkowna przed 92 to koledze na pewno nie chodzi, bo tamta to dopiero jest szkarada-Diversion przy niej jest piekna :)

Te wszystkie dane ,ktore przytoczyles sa jak najbardziej prawdziwe, tylko zapomniales umiescic w nich jeszcze wersji N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! xj 600 Diversionki są produkowane od 1991 r. Ja taką posiadam własnie z rejestracją wyszła mnie i z przywozem równe 6 tys zł a wyglada tak... http://student.wspa.pl/~lisek/xj600.jpg wyglada jak malowana :mrgreen: ale to nieprawda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że wyglada jak nowa, kupiłem taką i tyle, nie zalęzy mi aby kogoś przekonywac nad tym że nie była malowana.. ale może to przekona.. http://student.wspa.pl/~lisek/xj600-3.jpg i to że jak kupowałem miała 30 tys przebiegu :)

 

poza tym nie róbmy offtopicu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to gpz/gpx 600 to powiem tak: wyglad nie obrazajac nikogo to raczej porażka (chociaz brzydkie dziewczyny tez chlopakow znajduja :)), prowadzenie kiepskie (kola 16), niezbyt wygodna pozycja (ale to chyba norma- albo jedziesz szybko, albo wygodnie), osiagi malo lepsze od XJ 600(zamiast 5 sekun do setki 4,5), egzemplarze za ta cene sa mocno wyeksploatowane. Wiem co mowie kumpel mial model gpz 600 z 85 roku z udokumentowanym przebiegiem 50tys/km i narzekal czesto. A to na halasujacy rozrzad a to na wpadanie w shymmy po wysciu z zakretu, a takze na efekt prostowania motoru podczas hamowania na zakrecie. Z trudem motor ten osiagal 200k/h. Jedyna zeleta jaka odkryl kumpel to ze motor ten nadaje sie dla wysokich osob...... | Moze zna cie jakas stronke gdzie sa przecietne ceny gieldowe roznych modeli w zaleznosci od roku produkcji (najlepiej w formie tabelki)?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to XJ 600 N wprowadzono do produkcji w 1994 roku :D Modele w wersji "S" produkowano od konca 1991 roku :D

 

 

Piorytetem jest dla mnie ladny wyglad i kulturalna praca silnika, a takze wygodna pozycja za kierownica

O ile wygląd jest całkiem przyjazny dla oka, to co do kulturalnej pracy silnika mozna miec pewne zastrzezenia. Silnik jest chłodozny powietrzem, słychac wydobywające sie z niego metaliczne odgłosy. Grzechotające zawory i stukający kosz sprzegłowy, to standard w tym modelu.Kultura pracy tego silnika raczej nie może słuzyc za wzorzec ;)

Co do wygodnej pozycji za kierownicą, zgadzam się całkowicie. Pasażer tez ma sie bardzo dobrze :D

 

 

Pozatym chce zeby to byl w miare powazny motocykl, ktory od biedy uszedl by w tlumie scigaczy, i raz na miesiac moglbym nim nieco ostrzej przycisnac.

To jest powazny motocykl, ale nie dla luzi o "sportowych" aspiracjach. Osiągi tego motocykla nie są aż tak wyżyłowane. Bandit 600, łyka poczaciwą diversjonke bez kłopotu. Wydaje mi się, że nie tedy droga. XJ-tka to motcykl raczej o spokojnym usposobieniu, do miasta i na dalszy wypad, ale do sportowej jazdy się nie nadaje. Do tych celów nie jest przystosowane ani podwozie, ani hamulce ani silnik. Te trzy elementy w tym motocyklu nie sa kiepskie, ale nie wyrózniają sie tez niczym szczegolnym. Do turyustycznej jazdy sa jak najbardziej ok.

 

 

Czy Yamaha XJ 600N spelni moje oczekiwania?

Przy twoich wczesniejszych założeniach raczej nie. Lepszym wyjsciem jest juz bandit 600 N,jednak jest droższy.

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare xj600 mają już pewne problemy
...co nie przeszkadza im zdrowo śmigać gdzie tylko dusza zapragnie. Trzeba znaleźć niezajeżdzony egzemplarz i nie obawiać się :D

 

Mylisz sie
Mi się wydaje, że to nie pomyłka, a jedynie zwrócenie uwagi na obecność starych i nowych XJot. Dywersja i Nka to ten sam motocykl jedynie z inną obudową. Ja rozróżniam stare - szybsze XJty i nowsze, spokojniejsze Dywersje.

 

bo tamta to dopiero jest szkarada
Co kraj to obyczaj. Moim zdaniem nic jej nie dolega.

 

170??? to chyba przy 50KM. Bo przy 61KM mam w starym katalogu 180 a S 189. Obie 5s do 100.
Dywersja do setki potrzebuje 5,5 sekundy i licznikowe 180 powinna osiągać. Różne rzeczy można usłyszeć/przeczytać. Moja stara XJta, która Dywersję zostawiała dość znacznie osiągała licznikowe 201 :D Nowsze XJty raczej tyle nie pojadą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...