Januszm Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Rozmawiałem niedawno z chłopakiem, który firmie "Parandowscy" zlecił wykonanie zaworów sących do Kawasaki ZX 10 z 88r.. Po przejechaniu 500 km musiał je regulować, a później nawet po 200 km. Ogólnie firma ma dobrą markę i wszycy ich zawory chwalą więc co mogło być przyczyną tak szybko wyklepujących się zaworów? O tym, że ten typ Kawy ma podatne na zużycie zawory wszyscy wiemy, no ale nie w takim tępie. Pytam bo sam zamówiłem u nich do takiego motocykla zawory i jestem pewien obaw czy dobrze zrobiłem, a może lepiej było orginały kupić? A może w tamtym motocyklu było coś jeszcze uszkodzone co doprowadzało do szybkiego zuwyania zaworów? Dodam jeszcze, że tamta Kawa z powodu źle założonego napinacza rozrządu miała robioną reanimację silnika, może ktoś spaprał robotę? Pozdr i czekam na komentarze Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Staly temat z tymi Kawami :1. Zacieranie 3 panewki na wale, 2. Za miekkie gniazda zaworowe.W przypadku motocykli japonskich zawsze polecam zakup oryginalnych czesci, specjalnie gdy w gre wchodza podstawowe zespoly motocykla.Rzemieslnicze zawory, pierscienie, tloki i panewki nie zdadza egzaminu w japonskim silniku.Paradowscy to rzeczywiscie dobra firma, ale mogli zrobic te zawory za twarde w stosunku do gniazd, albo za miekkie w stosunku do dzwigienek zaworowych. Moze np byc tak ze koncowki trzonkow sa napawane stellitem a oni tego nie zrobili.Mozliwosci jest wiele, a co dokladnie jest nie tak to na odleglosc ciezko powiedziec. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Adamie mam jeszcze jedno pytanie. Jęśli są orginalne zawory i dobre gniazda zaworowe to po jakim przebiegu następuje uszkodzenie gniazd? Wiem, że to zależy od sposobu eksploatacj, załużmy więc, że motocykl będzie eksploatowany delikatnie, turystycznie bez palenia gumy i takich tam wygłupów, a czerwone pole zostanie osiągnięte czasami po rozgrzaniu silnika. Pozdr Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Ja spotkałem się z opinią, że zawory od Paradowskich są lepsze od oryginalnych, nie "ubijają" się w takim tępie. Co się stało w tym opisywanym przypadku ? - trzeba by w tym motocyklu sprawdzić, czy wyklepały się zawory, bo zostały źle wykonane, czy gniazda. Kto wie jak były spasowane przed montażem, czy nie zostało to poskładane "na żywioł". Jak masz wątpliwości, to zawsze pozostaje zamówienie oryginalnych zaworów w Kawasaki, czas i tak nie nagli, bo zima tuż tuż, więc dwa tygodnie w jedną czy drugą nie stanowi problemu. Rzemieslnicze zawory' date=' pierscienie, tloki i panewki nie zdadza egzaminu w japonskim silniku. [/quote'] Z tłokami pierścieniami czy dorabianymi panewkami to się zgadzam. Nawet nie eksperymentuję, bo za dużo się nasłuchałem o remontach na 3000 kilometrów :-). Liepiej kupić uzywkę z niemiec itp. (cłay silnik) lub markowe tłoki z pierścieniami (niekoniecznie fabryczne, ale markowe), nie jakieś dorabiane u kowala. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 jeszcze jest ważne co się dzieje z luzem zaworowym, bo jego zmiana w każdą ze stron ma konkretne przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Ja mam zawory od Paradowskich u siebie (ssące i wydechowe), latam cały sezon i wszystko jest idealnie.Oni głownie robią zawory do aut, może tak szybkie zużycie nastąpiło na skutek tego że silnik takiej Kawki jest wysokoobrotowy a w autach silniczki kręcą się o wiele wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Adamie mam jeszcze jedno pytanie. Jęśli są orginalne zawory i dobre gniazda zaworowe to po jakim przebiegu następuje uszkodzenie gniazd?Pozdr Wszystko zalezy w jakim stanie teraz jest twoja glowica, co sie stalo z oryginalnymi zaworami, z jakich powodow postanowiles je wymienic.Warto je dokladnie pomierzyc i porownac z wymiarami z serwisowki.Moze to one nie sa wcale problemem a wlasnie miekkie gniazda ?Normalnym objawem w tej Kawie jest zmniejszanie sie luzu zaworowego wlasnie zwiazane z wyklepywaniem gniazd.Jak szybko to sie dzieje od stanu `dobrego` niestety nie wiem, ale podejrzewam ze przez pierwsze 40 tys km jest spokoj, a potem zmienia sie glowice :D. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Najczęściej do tego doprowadzają "wpadki" z eksploatacją. Jak właściciel nie dopilnuje ustawienia zaworów w terminie i zaczną się one podpierać i jest tylko krok do ich nadpalenia. Wtedy luzy się zmniejszają lawinowo. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 12 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Pawle właśnie ten czas mnie nagli bo muszę przed śniegiem odebrać od Ciebie motocykl w celu odprowadzenia w Świętokrzyskie na sen zimowy :D No i jeszcze chciał bym chodź troszkę pojeździć. A u Parandowskich zamówiłem zawory bo miałem cichą nadzieję, że będą może trwalsze od orginalnych no i cena też zaważyła. A dlaczego je zmieniam? Ponieważ mechanik od głowic stwierdził, że jak już jest głowica u niego to zdało by się odrazu wymienić zawory ponieważ są trochę wybite, a z powodu ich filigranowej budowy nie ma z czego przeszlifować. Gniazda są ok brak większych śladów zużycia. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 a ja podepne sie do temata jako ze mialem docierane zawory w gniazdach to i luz sie zmienil ( a byl prawidlowy mimo orginalych nie szlifowanych plytek) wedlug manuala luz sprawdza sie co 10 tys ja zrobilem 9.300 i przy okazji zobaczylem do zaworkow okazuje sie luz na zaworach ssacych znikl calkowiece na wydechowych jest najprawdopodobnie prawidlowy ( nie moglem zdjac pokrywy i tylko ja odchylilem i nie bardzo bylo dojscie do zaworow wydechowych ale jakos wsadzilem szczelinomierz i sprawdzilem tak + . - ) teraz pytanie dlaczego luz znikl czy znaczy ze zawory juz sie koncza jesli ponownie ustawie luz i powiedzmy po 2000 km luz zniknie to co wtedy robic :?: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Wlasnie dlatego producent zaleca okresowa regulacje zaworow iz luz na zaworach ulega zmianom podczas uzytkowania jednostki. Gdyby tak sie nie dzialo nie bylo by okresowej kontroli :D To ze nie masz luzu swiadczy o tym ze poprostu para gniazdo - zawor wypracowalo sie na tyle ze ten luz mierzony w dziesiatkach mm zanikl i nalezy go poprostu na nowo ustawic. Jezeli tego nei zrobisz to tylko i wylacznie zaszkodzisz motocyklowi i oczywiscie sobie samemu, wywalajac mase szelestow na regeneracje glowicy. Na twoim miejscu wyregolowalbym zawory i jezdzil spokojnie dalej. Jezeli cos sie dzieje ie tak z zaworami od razu to odczujesz po nierownomiernej pracy silnika, mniejszej ,mocy, trudniejszym odpalaniu itakich tam innych...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 no jutro mam zamiar zdjac walki i wyjme plytki do szlifowania no odczulem na zimnym silniku ciezej pali ale moze to byc wina juz troszke zjechanej swiecy nowa juz czeka w pudeleczku :D odrazu z zaworkami i swieczke wymienie ale teraz bede co 1000 km sprawdzal Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 nie ma tez co popadac w paranoje, jezeli dobrze zrobione i z dobrych materialow mozna spokojnie robic kilka tysiecy, no chyba ze poprostu ma sie czas i checi...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Przez kilka dni byłem poza kompem i nie śledziłem tematu ale chętnie teraz wtrące swoje trzy grosze. Zawory od Paradowskich są dużo lepsze niż oryginalne Kawasaki. Sprawdzone nawet na wyścigach w Poznaniu.Przypadek opisany jest trochę dziwnie bo na zapas nie wymienia się oleju silnikowego a co dopiwero zawory w głowicy.Ktoś popełnił błąd podczas naprawy tej konkretnej głowicy i teraz powinien jeszcze raz ją zrobić w ramach gwarancji. Jeżeli mechanik stwierdził że tylko zawory są do wymiany to teraz nie powinno być z nimi kłopotu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 a macie jakies namiary na Paradowskich tak na zas :P Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.