m16 Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Hej :)Temat w nazwie ma "prowokacja" bo pewnie czesc z Was tak to odbierze - ale ja pytam jak najbardziej serio. Jak od technicznego punktu widzenia wyglada zjawisko "brania oleju" - domyslam sie, ze olej ten zostaje spalony razem z paliwem - ale jak sie tam dostaje itp ?Czy to bardzo szkodliwe dla silnika ? Jak mozna sobie z tym radzic ?I czy litr oleju na 3000 km to duzo ? PS: Z gory dzieki :)PPS: Siedzialem glownie w 2t wiec z tad to pytaniePPPS: Do tej pory moto wpierniczalo mi litre oleju na 40 litrow paliwa ale podejrzewam, ze to sie nie liczy :lol: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adik Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 taaa... wyglada to tak ze:1- z tlumika kopci na siwo.2-oleju ubywa3-swiece sie zapaskudzaja (moze broka zlapac)A zuzycie jest zalezne od silnika. 1litr na 3kkm to nie wiele (gdy dajesz po garach) :) Pozdro! Wodzu (Adik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Czolem! Olej smaruje gladz cylindrow podczas pracy silnika. Pierscienie tlokowe tenze olej rozprowadzaja po gladzi cylindrow gdy tloki ida w gore, jak rowniez go zgarniaja przy cofaniu tlokow.Pewno fachowo by to trzeba duuzo ladniej opisac i powiedziec, ale na chlopski rozum styknie.No i jesli ten olej nie jest dokladnie zgarniany z gladzi, to jego resztki dostaja sie nad tlok i razem z mieszanka paliwowo-powietrzna zostaja spalone. I tak powolutku oleju w skrzynce ubywa.Im masz pierscionki w gorszym stanie, tym bedzie tego oleju znikalo wiecej, bo jest slabiej zgarniany z gladzi cylindrow - z wydechu bedziesz widzial tym czarniejszy dym przy gazowaniu im masz w gorszym stanie silnik. Moj GS szamal ok 0,6l/1000km. Ale w przypadku motocykli chlodzonych powietrzem zuzycie oleju jest wieksze niz w tych chlodzonych ciecza. Z tego co czytalem na 4um, jest to spowodowane tym, ze w powietrzakach pasowanie pierscien-cylinder jest duzo luzniejsze, gdyz wystepuja w takich silnikach duzo gorsze warunki termiczne. Luzniejsze pasowanie = gorsze zgarnianbie oleju z gladzi :).Tak ja to rozumiem na podstawie glownie tego, czego sie naczytalem na 4um. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 No i oczywiscie olej moze byc spalany poprzez zawory ssace. Klawiaturka w glowicy jest smarowana olejem, no i jak sa juz mocno zuzyte prowadnice zaworowe (niektore maja uszczelniacze) to gdy zawor ssacy sie otwiera to razem z mieszanka paliwowopowietrzna jest zasysany olej z klawiatury poprzez wyrobiona prowadnice. No i tu masz druga droge "Brania oleju". Najczesciej w zuzytych silnikach te dwie opcje brania oleju sie sumuja no i jak przycisniesz to za toba swiata nie widac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 3 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 A co w sytuacji jak bierze olej a nie dymi ? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 to znaczy, ze bierze go w ilosciach sladowych badz przewidzianych przez producenta, badz tez masz jakies nieszczelnosci i poprostu on sobie wycieka...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ogolnie chodzi o to, ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma[/quote']Napisz jaki to typ, rocznik itp. Będzie łatwiej zweryfikować mechanika i ocenić zużycie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ten typ tak ma... a jaki to typ?Wlasciwie kazdy silnik spalinowy bierze olej - w mniejszym lub wiekszym stopniu.3 setki na tysiac kiloskow to ani duzo ani malo :) Wiec jesli cala reszta gra to mozesz brac ten motorek i smigac ;) :-D POZDRAWIAM!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:[/quote'] Cóż to jest 300 ml na 1000... spytaj Zbycha o XJRe - ile wciąga jak się ją trochę popędzi, jak jadę b12 spokojnie to nic nie znika a jak wejdę na obszary pow. 10 tys to i 500 ml na 1000 weźmieJak wcześniej mogłeś przeczytać - modele z silnikami chłodzonymi powietrzem tak mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Czolem! Dokladnie - jak nie bedziemy znac marki motocykla, to nic Ci madrego nie powiemy.Dla przykladu.Smigalismy z MZ Riderem po Skandynawii. On ma Honde Transalp 600, a ja mialem Suzuki GS500e. Porownywalne roczniki.MZ Rider zalamywal sie, gdy po 1000km musial dolac 50ml oleju do silnika Transalpa, a ja sie cieszylem, ze spalanie oleju mi spadlo do 500ml na 1000km :P.Przy czym obie te ilosci nie byly w sumie niczym nadzwyczajnym...Wiec jak widzisz roznice sa spore.Jesli Ty bys teraz mowil o Transalpie, to te spalanie 300ml oleju na tysiac km to juz sporo... Zas dla GSa niewiarygodnie malo :P. Pozdrawiam PSJestes pewien, ze nie dymi :)?Na dobrze rozgrzanym silniku sprobuj odkrecic obroty do oporu i przyjrzyj sie rurom wydechowym ;). Ale odkrec gaz szybko ;). Wtedy dopiero powiedz, czy nic nie widac ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:[/quote'] Nowe BMW spalają podobno od 250 do 300ml na 1000km A to nowy motocykl jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km' date=' ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:[/quote''] Cóż to jest 300 ml na 1000... spytaj Zbycha o XJRe - ile wciąga jak się ją trochę popędzi, jak jadę b12 spokojnie to nic nie znika a jak wejdę na obszary pow. 10 tys to i 500 ml na 1000 weźmieJak wcześniej mogłeś przeczytać - modele z silnikami chłodzonymi powietrzem tak mają Przy tablicy :) Noo .. jak się odkręci tak powyżej 7-8tys obrotów przez parę godzin czyli pałuje się na maxa 500-1000km to łyknie troszkę oleju. Na tyle dużo że lepiej sprawdzić jego poziom.Przy spokojnej jeździe tak w okolicach 4tys obrotów zero ubytków. Po prostu, ten typ tak się ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 A wiec chodzi o CBXa 750 FRocznik hmm.... z tego co pamietam to miedzy 84 a 86 Jestes pewien' date=' ze nie dymi ?[/quote']na 100% Aha - i to branie oleju to przy jezdzie nie takiej calkiem spokojnej :) :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 A wiec chodzi o CBXa 750 FRocznik hmm.... z tego co pamietam to miedzy 84 a 86 Jestes pewien' date=' ze nie dymi ?[/quote']na 100% Aha - i to branie oleju to przy jezdzie nie takiej calkiem spokojnej ;) :mrgreen: to szczerze mówiąc dziwne by było gdyby nie brała :) taką ilościa bym się nie przejmował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.