Skocz do zawartości

"Branie oleju" - prowokacja :P


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :)

Temat w nazwie ma "prowokacja" bo pewnie czesc z Was tak to odbierze - ale ja pytam jak najbardziej serio. Jak od technicznego punktu widzenia wyglada zjawisko "brania oleju" - domyslam sie, ze olej ten zostaje spalony razem z paliwem - ale jak sie tam dostaje itp ?

Czy to bardzo szkodliwe dla silnika ? Jak mozna sobie z tym radzic ?

I czy litr oleju na 3000 km to duzo ?

 

PS: Z gory dzieki :)

PPS: Siedzialem glownie w 2t wiec z tad to pytanie

PPPS: Do tej pory moto wpierniczalo mi litre oleju na 40 litrow paliwa ale podejrzewam, ze to sie nie liczy :lol: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Olej smaruje gladz cylindrow podczas pracy silnika. Pierscienie tlokowe tenze olej rozprowadzaja po gladzi cylindrow gdy tloki ida w gore, jak rowniez go zgarniaja przy cofaniu tlokow.

Pewno fachowo by to trzeba duuzo ladniej opisac i powiedziec, ale na chlopski rozum styknie.

No i jesli ten olej nie jest dokladnie zgarniany z gladzi, to jego resztki dostaja sie nad tlok i razem z mieszanka paliwowo-powietrzna zostaja spalone. I tak powolutku oleju w skrzynce ubywa.

Im masz pierscionki w gorszym stanie, tym bedzie tego oleju znikalo wiecej, bo jest slabiej zgarniany z gladzi cylindrow - z wydechu bedziesz widzial tym czarniejszy dym przy gazowaniu im masz w gorszym stanie silnik.

 

Moj GS szamal ok 0,6l/1000km. Ale w przypadku motocykli chlodzonych powietrzem zuzycie oleju jest wieksze niz w tych chlodzonych ciecza. Z tego co czytalem na 4um, jest to spowodowane tym, ze w powietrzakach pasowanie pierscien-cylinder jest duzo luzniejsze, gdyz wystepuja w takich silnikach duzo gorsze warunki termiczne. Luzniejsze pasowanie = gorsze zgarnianbie oleju z gladzi :).

Tak ja to rozumiem na podstawie glownie tego, czego sie naczytalem na 4um.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiscie olej moze byc spalany poprzez zawory ssace. Klawiaturka w glowicy jest smarowana olejem, no i jak sa juz mocno zuzyte prowadnice zaworowe (niektore maja uszczelniacze) to gdy zawor ssacy sie otwiera to razem z mieszanka paliwowopowietrzna jest zasysany olej z klawiatury poprzez wyrobiona prowadnice. No i tu masz druga droge "Brania oleju". Najczesciej w zuzytych silnikach te dwie opcje brania oleju sie sumuja no i jak przycisniesz to za toba swiata nie widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie chodzi o to, ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma[/quote']

Napisz jaki to typ, rocznik itp. Będzie łatwiej zweryfikować mechanika i ocenić zużycie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma... a jaki to typ?

Wlasciwie kazdy silnik spalinowy bierze olej - w mniejszym lub wiekszym stopniu.

3 setki na tysiac kiloskow to ani duzo ani malo :) Wiec jesli cala reszta gra to mozesz brac ten motorek i smigac ;) :-D

POZDRAWIAM!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:[/quote']

 

Cóż to jest 300 ml na 1000... spytaj Zbycha o XJRe - ile wciąga jak się ją trochę popędzi, jak jadę b12 spokojnie to nic nie znika a jak wejdę na obszary pow. 10 tys to i 500 ml na 1000 weźmie

Jak wcześniej mogłeś przeczytać - modele z silnikami chłodzonymi powietrzem tak mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dokladnie - jak nie bedziemy znac marki motocykla, to nic Ci madrego nie powiemy.

Dla przykladu.

Smigalismy z MZ Riderem po Skandynawii. On ma Honde Transalp 600, a ja mialem Suzuki GS500e. Porownywalne roczniki.

MZ Rider zalamywal sie, gdy po 1000km musial dolac 50ml oleju do silnika Transalpa, a ja sie cieszylem, ze spalanie oleju mi spadlo do 500ml na 1000km :P.

Przy czym obie te ilosci nie byly w sumie niczym nadzwyczajnym...

Wiec jak widzisz roznice sa spore.

Jesli Ty bys teraz mowil o Transalpie, to te spalanie 300ml oleju na tysiac km to juz sporo... Zas dla GSa niewiarygodnie malo :P.

 

Pozdrawiam

 

PS

Jestes pewien, ze nie dymi :)?

Na dobrze rozgrzanym silniku sprobuj odkrecic obroty do oporu i przyjrzyj sie rurom wydechowym ;). Ale odkrec gaz szybko ;). Wtedy dopiero powiedz, czy nic nie widac ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km, ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:[/quote']

 

Nowe BMW spalają podobno od 250 do 300ml na 1000km A to nowy motocykl jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie chodzi o to' date=' ze motocykl ktory chce kupic wpiernicza ok 300 ml oleju na 1000 km' date=' ale nie dymi itp... Mechanik mowi, ze ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac - chcialem sie upewnic czy to prawda :mrgreen:[/quote'']

 

Cóż to jest 300 ml na 1000... spytaj Zbycha o XJRe - ile wciąga jak się ją trochę popędzi, jak jadę b12 spokojnie to nic nie znika a jak wejdę na obszary pow. 10 tys to i 500 ml na 1000 weźmie

Jak wcześniej mogłeś przeczytać - modele z silnikami chłodzonymi powietrzem tak mają

 

Przy tablicy :)

Noo .. jak się odkręci tak powyżej 7-8tys obrotów przez parę godzin czyli pałuje się na maxa 500-1000km to łyknie troszkę oleju. Na tyle dużo że lepiej sprawdzić jego poziom.

Przy spokojnej jeździe tak w okolicach 4tys obrotów zero ubytków. Po prostu, ten typ tak się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec chodzi o CBXa 750 F

Rocznik hmm.... z tego co pamietam to miedzy 84 a 86

 

 

Jestes pewien' date=' ze nie dymi ?[/quote']

na 100%

 

Aha - i to branie oleju to przy jezdzie nie takiej calkiem spokojnej ;) :mrgreen:

 

to szczerze mówiąc dziwne by było gdyby nie brała :)

 

taką ilościa bym się nie przejmował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...