Skocz do zawartości

"Branie oleju" - prowokacja :P


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak potocznie to wiekszosc sprzetow,nawet chlodzonych ciecza, przy ostrej jezdzie, chleje olej jak alkoholik.Nie bede sie madrzyc,ale mi sie wydaje,ze czesto przy wiekszych obrotach (przy dawaniu w dupe) zwieksza sie smarowanie ze wzgledu na wieksze tarcie, a oleju ubywa...

Mam tylko pytanie, czy warunki pogodowe maja wplyw tutaj. Chodzi czy np w upal,olej nie jest podatny na wieksze zuzycie, mimo swej gestosci???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, zle zrozumiales. Chodzi mi o wplyw temp z zewnatrz! Wiadomo ze jak temp rosnie to i sie wiecej spala,ale np niech moto stoi w super upale i nie jezdzi, to czy moze odparowac gdzies tam troche oleju?? nie znam jego wlasciwosci wiec pytam?

 

Co do samej temp silnika i palowania, zobacz jak sie grzeje moto w korku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np niech moto stoi w super upale i nie jezdzi, to czy moze odparowac gdzies tam troche oleju??

 

nie - olej az takiej odparowalnosci niema. Jak by mial to gdybys troche pojezdzil (zalozmy temp oleju okolo 100st C) to by ci wszystki olej odparowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie' date=' ze temperatura ma wplyw na ilosc branego oleju, uwazasz ze jak ostro palujesz to temperatura silnika maleje...

:mrgreen:[/quote']

 

Temperatura ma wpływ na zużycie oleju ale nieraz odwrotny niz by się wydawało - po drugiej maszynie wyposażonej w SACS widze że w naszym klimacie częściej te silniki są niedogrzane niż przegrzane i niedogrzane potrafią pociągnąc sporo oleju. Np w DR Big temperatury oleju w której przestawał wciągać cokolwiek zaczynały się od 100 stopni w górę podczas gdy normalna jazda w trasie przy temperaturze powietrza ok 10-15 stopni sprawiała że silnik nie miał szansy dojść do 80-90 stopni.

Teraz w b12 mam to samo - jak jezdzę po mieście w temperatrze ok 10 stopni to jeszcze jest OK - wystarczy trochę więcej obrotów (tak koło 10 tys :) ) ale na Katowickiej przy 160 od razu się wychładza... więc trzeba zasłaniać chłodnicę. Ogólnie w tej chwili jak zrobiło się zimno to b12 wciąga więcej oleju niż w czasie przejazdu do Bułgarii gdzie jechało się baaaardzo szybko ale w temperaturach przekraczających 30 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem że na apetyt na olej ma takze jego marka. U mnie szybko znikał Castrol Actevo a teraz równie szybko (około 700ml/6000km) znika Mobil. Na oleju Arala ten problem był duzo mniejszy. Tam znikało przez odmę i air box około 250-300ml/6000km. Z różnych forum wiem że SVka z gażnikami ma ten problem a kolejna wersja już z wtryskiem jakoś sie go pozbyła. Prawdopodobnie dzieki dodaniu chłodnicy oleju. U mnie jednak olej jest wydmuchiwany z odmy w postaci pary do airboxu i stamtąd jest zaciągany z powietrzem do gażników. Przy czyszczeniu K&Na mam zawsze w airboxie dość dużo oleju. Kolejna zmian oleju bedzie za około 1000km czyli jakoś pewnie juz na wiosnę i wracam do Arala o ile uda mi się go gdzieś kupić.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dołaczę do tego co napisał hiszpan że marka oleju ma znaczenie na branie oleju.

W zeszłym sezonie w CB450 dolałem ok 1,5 litra oleju przez cały sezon czyli na ok 5 500 km. W tym sezonie moto jeździ na Motulu 5100 i ojciec zrobił jedna dolewkę nie wiekszą niz 100 ml. przejechane ma już 3 500 km.

 

Za to w drugim motocyklu CB500 od poczatku sezonu do dzis (6 500 km) jest motul 5100 i nie robiłem żadnej dolewki, a styl jazdy nie powiem żeby był spokojny. Tylko na trasie na wycieczkach itp. utrzymuję obroty w okolicach 5 tyś i oleju jeszcze nie musiałem dolewać - poziom cały czas ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...