Skocz do zawartości

Wypadek - analiza; "500 mil to za mało"


Groszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

http://www.flurl.com/uploaded/motorcycle_a...cident_859.html

mam prośbę do bardziej doświadczonych kolegów o dokonanie analizy sytuacji na filmie. Chodzi mi o to, dlaczego na tak niewielkim łuku i stosunkowo niedużej (tak wygląda) prędkości motocykl złapał shimmi. Wiem, że shimę można złapac i na prostej, ale chyba raczej to się zdarza przy większych prędkościach. Czy można było wyjśc z tej sytuacji?

Później napiszę dlaczego jeszcze umieściłem tutaj ten filmik...

 

 

500mil to za mało:

http://users.pandora.be/hans.spilliaert/500M.wmv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znawcą nie jestem, ale facet najwyraźniej dał doopy podpierając się jeszcze nogą, przez co trochę Go odbiło i wpadł w coś w rodzaju shimmy. Pewnie wystarczyło by lekkie odpuszczenie gazu po uślizgu i tyle.

Fascynat enduro jakiś...

Mam nadzieje ze nic mu sie nie stało poważnego :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała prędkość - upadek bardzo bolesny oraz zniszczony sprzęt. Strach myśleć co mogło by się stać jakby bardziej testował zygzaka i dołożył w gary :) Przy 100 km/h taki murek byłba chyba tragiczny w skutkach......

Szkoda motocykla - mojego marzenia :roll: :roll: :roll: ZZR podoba mi się niezmiennie od swojej premiery, ale na razie mnie stać na motocykl za 10 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem miał źle ułożoną nogę na podnóżku ( w dół i na zewnątrz ), podczas zakrętu zachaczył końcem buta o asfalt, to go zaskoczyło i zamiast podnieść nogę wykonał niekontrolowany ruch kierownicą. Próbował się podpierać nogą, co tylko zwiększyło niestabilność motocykla. Zamiast "wbić się" w maszynę i próbować ją opanować stracił głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywalił nieźle.Uślizg tylnego laka na bank, być może natrafił na troche piachu ale butem też dotknął asfaltu może tego sie przestraszył i taki numer odwinął-tak jechał tym moto jakby go dopiero co kupił takie jest moje wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zbyt gwaltownie tylni hamulec wcisnal... to chyba najbardziej prawdopodobne

 

taaa, jasne tylko po co by mial hamowac?? on wyraznie dodal gazu i chcial sie w zakret zlozyc. a predkosc to az taka mala nie byla z tego co widac przez chwile na blacie wg. mnie to ok 80-100 mial bynajmniej chwile przed crasch testem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się jeździ kredensem, a nie motocyklem.

 

Bezpośrednim powodem był uślizg tylnego koła. Przyczynić do tego mogły się:

- piasek na nawierzchni,

- zimne opony,

- złe dozowanie mocy.

 

Kierowca jadąc ZZRem nie musiał zbyt mocno odkręcić gazu - nieliniowe oddawanie mocy sprawiło, że przy nieruchomo ustawionej manetce gazu, tylne koło nie poradziło sobie ze zbyt wielkim przyrostem momentu. Na filmie nie ma nawet 1% shimmy - kierowca jedynie (podświadomie) próbuje wprowadzać niewielkie korekty toru kierownicą przez co dodatkowo traci równowagę. Równocześnie zdejmuje mogę z podnóżka. Każde zdjęcie nogi z podnóżka (jak wiadomo) powoduje gwałtowne przeniesienie środka ciężkości do góry, co spotęgowało wyrzucenie maszyny na zewnątrz. To co widać na filmie to drogowa wersja torowego powerslide'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...