Skocz do zawartości

Marshall

Forumowicze
  • Postów

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    Tuchów / Małopolska

Osiągnięcia Marshall

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

0

Reputacja

  1. To już jakiś konkret. Niestety instrukcja Polska podaje "kilka minut", natomiast angielskojęzyczna "few minutes". Jutro sprawdzę ile pokazuje na bagnecie po wspomnianych trzech minutach. Na chłopski rozum to chyba max powinien być - moto świeżo po wymianie oleju 3,9l.
  2. Sprawdzanie stanu oleju wg instrukcji obsługi jest czasochłonne i nie do końca zrozumiałe. Wygląda to tak: 1- zapal silnik 2- poczekaj aż się nagrzeje 3- wyłącz silnik 4- poczekaj kilka minut - i tu nasuwa się pytanie 2 czy 9 ??? A to ma znaczenie dla pomiaru na bagnecie 5- sprawdź na miarce, bez jej wkręcania. Ja mam swój system. Ponieważ na moto jeżdżę do pracy, to jak czasem zaśpię to nie mam czasu na w/w ceregiele. Czasem kilka minut to kilka złotych po premii... Po wymianie oleju z filtrem i zalaniu silnika w ilości 3,9 l, po przepaleniu silnika zostawiam moto na dłuższy czas na centralnej podstawce (noc). Następnie sprawdzam na bagnecie poziom. U mnie jest to ponad max, dokładnie w miejscu przejścia bagnetu z płaskiej części w drut. W ten sposób sprawdzam poziom każdego ranka i jestem spokojny o maszynę. Co do konsumpcji oleju, to masz coś naprawdę nie tak. Mój XX na motulu 5100 15W50 pół litra oleju bierze "od wymiany do wymiany" czyli co 6000km, przy udokumentowanym przebiegu 112 tyś. km.
  3. Dzięki za fachową pomoc :biggrin: Moja część to "Tuleja, Szpilka" nr 45132-166-016. Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam.
  4. Panowie ratunku !!! Poszukuję gumowej tulejki do zacisku NISSIN. Chodzi o jedyną gumową część tj. taką rurkę zakończoną łebkiem w której chodzi bolec. Patrząc na zacisk widzimy śrubę na górze i poniżej taki gumowy łebek, o który mi właśnie chodzi. Dzisiaj przy okazji zmiany klocków zauważyłem, że w tylnym zacisku nie mam tego łebka i widać bolec z zewnątrz. Wewnątrz guma się ostała i nie ma luzu, ale syf może tam jednak wchodzić. Może nie opisałem tej części zbyt fachowo ale znawcy tematu wiedzą o co chodzi. Skąd takie coś wytrzasnąć ??? Na allegro brak... Tylko ASO Honda ??? Pytanie dotyczące regulatora napięcia: wielu forumowiczów pyta o tę nieszczęsną część. Nie ma możliwości zastosowania regulatora np z samochodu lub innego motocykla??? W końcu układ działa tak samo we wszystkich pojazdach, a kable można przepiąć. Pytam, ponieważ czytałem kiedyś artykuł o africa twin i tam gość praktycznie wszystko wymienił. Od pompy paliwa zaczynając na czujniku oleju z poloneza kończąc :biggrin: Nie mam problemu z regulatorem ale moża warto miec taką wiedzę???
  5. Koledzy, co sądzicie o oponie METZELER 120/70ZR17 ME Z 1. Właśnie dostałem trzynastkę i szukam opon do XX. Wcześniej jeździłem na battlaxach BT014, ale nie wiele z nich zostało, pomimo typowo turystycznego traktowania - leciały w oczach. Czy ten Metzeller to dobry wybór ??? Na tył oczywiście ta sama guma ale w odpowiednim rozmiarze. Indeks W, nośność 58, czyli to samo co na battlaxach. Proszę o odpowiedź, ew radę z jakim oznaczeniem szukać opony. Motocykl wykorzystuje turystycznie. Pozdrawiam. http://moto.allegro.pl/item553643022_opona...8_rok_nowa.html Kumpel zaproponował mi komplet nowych Dunlopów D208 za 650 zł. Kupił gumy, a motocykl sprzedał..... i tak mu zostały. Rok 2008. Lepsze będą niż metzeller ?
  6. Na pewno jest odblokowany, bo już 280 na zegarku widziałem :lalag: :lapad: :lapad: Bardzo dziekuję za tabelkę :bigrazz: O to mi właśnie chodziło. Pozdr :wink:
  7. Opiszę to w ten sposób: Patrząc na obrotomierz mamy kreseczki przy których są cyfry. Cyfry te są oczywiście koloru białego, natomiast kreski od 5 tyś obrotów juz nie sa białe lecz czerwone. Prawdziwa gruba krecha czyli obroty niebezoieczne to około 10,800 obr. Co to za wersja i po co takie oznaczenie. Nie mam pomysłu. Może wersja niegdys tłumiona ??? Motocykl ze Szwajcarii, rok 1997. W instrukcji też nic nie ma na temat tych wariacji kolorów.
  8. Koledzy, mam następujące dwa pytania: - Czy macie link do tabeli w której jest określone jakie numery silnika i ramy, oraz kolory występowały w danym roku produkcji :D - Dlaczego mój XX 1997 ma czerwone kreski na obrotomierzu już od 5 tyś ??? Co prawda gruba czerwona kreska to prawie 11 tyś, ale zastanawia mnie malowanie kresek na czerwono od tak niskich obrotów.
  9. Dzieki za podpowiedź. Teraz juz mam jasnosć w tym temacie. Nie wiem dlaczego, ale myślałem że twardość przodu reguluje się ilością, lub gęstością oleju w zawieszeniu. W innych motocyklach też dobija się powietrze :) Na szczęście u mnie ten uklad jest szczelny bo troche powietrza zostało po sezonie. Dobiję powietrze teraz i zobaczę na wiosnę czy nie uciekło. Tył utwardziłem a przód byl trochę za miekki i miałem problem, ale teraz juz go rozwiążę.....
  10. Witam. Mam pytanko: do czego służy zawór przedstawiony na zdjeciu :biggrin: Wygląda jak zaworek w oponie, po wciśnięciu wewnetrznego sztyftu słychac jak wychodzi z niego powietrze. Od tego zaworka przechodzi rurka do drugiej (lewej) lagi zawieszenia. W poprzednich moto czegos takiego nie miałem :icon_biggrin: http://img443.imageshack.us/img443/8162/obraz005strfr6.jpg W serwisówce jest to opisane w ten sposób: http://img218.imageshack.us/img218/561/obraz007pm5.jpg http://img100.imageshack.us/img100/5645/obraz010kg3.jpg Niestety mój angielski jest delikatnie mówiąć "słaby" i nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem o co chodzi. czy jest to zawór którym dobija się powietrza do zawieszenia :biggrin: W tabeli o której piszą podana jest wartość 0-0,4 Kpa czyli jakieś ciśnienie jest... Czyli oprócz oleju w zawieszeniu, jego twardość można regulować powietrzem :icon_mrgreen: :icon_question: :icon_question: Proszę o POMOC, ponieważ biorę się za przygotowywanie moto do sezonu i potrzebne mi są Wasze informację w tym temacie. Olej, filtry, klocki i inne pierdoły zrobie jak co sezon własnorecznie, a co do zawieszenia to na razie jestem głupi :biggrin: POZDR.
  11. Ta blondynka jest OK, i ma pasje jaką są motocykle. Nie znowu taki pasztet - zobaczcie co u nas po ulicach chodzi. Chętnie do niej pojadę na wakacje, dawać adresy to karteczki wam wyslę :D
  12. Niegłupio to wygląda. 8 KM w motorynce może nieźle dawać :P Fajnie wygląda to jeździdło, ale lampa i kuferek troszkę nie pasują. Silnik od WSK wygląda jak seryjny. Wcale nie jest za duży.
  13. Przeróbka po to aby simson był sprawniejszy na trasie. Miałem dwa Simsony i wiem jak to jedzie jeżeli zaczynaja sie górki. Stała prędkość podróżna na płaskim terenie 60 km/h też nie jest zbyt imponująca. A jedź na Simku we dwie osoby i dołuz do tego bagaż - jeździłem tak na ryby i nie było rewelacji. Silnik od etki jeżeli jeszcze da się to upchnąć w papiery motoroweru jest dobrym rozwiązaniem. Widać, że mocy ma w nadmiarze i ten patent może być OK. Spalania raczej gwałtownie nie wzrośnie. Simson przy stałej bliskiej maxa spali 3 litry, a na tym "wynalazku" nie trzeba będzie tak mocno odkręcać, żeby jechać powiedzmy 80, więc silnik bedzie pracował oszczędnie. Dibo moja odpowiedź nie była atakiem w Twoją stronę. Bardzo cieszy to, że w młodym wieku nabierasz doświadczenia, które na pewno ci sie przyda gdy dosiądziesz wymarzonego przez Ciebie motocykla. Doświadczenie którego nie maja ci co bardzo duże motocykle kupują w późnym wieku aby sobie trochę "odmłodzić" żywot. Widzisz, ja mam prawie 30 lat, z czego od 15 lat jeżdże systematycznie. Też miałem kilka 50-tek i dla mnie one były wszystkim, później sukcesywnie sprzęty mocniejsze. Widzę, że Ty także przeszkoczyłeś z 50 na 80 ccm, tylko czekać kiedy będzie 600 ccm. Chodzi mi o Twoją wypowiedź, że lepsza Jawka u mistrza niż GSX-R u partacza. Może tak jeżeli chodzi o stunt, ale w normalnym uzytkowaniu motocykla na zwykłej trasie doświadczenie jest ważniejsze, bo trzeba zachować bezpieczeństwo bez względu na to jak zachowują sie idioci w samochodach dla których jesteśmy tylko "dawcami". Wg mnie mocniejszy sprzęt jest bezpieczniejszy. Stary trenuj ostro, życze ci jak najlepszych wyników bo podziwiam ludzi którzy potrafią coś więcej niz przeciętni. Nie wrzucaj jednak wszystkiego do jednego worka, bo motocykle to nie tylko stunt.
  14. Dobija mnie to twoje gadanie. Jestes wielki bo umiesz motocykl postawić na gumę :?: :?: :?: Ty chyba nie wiesz do czego służy to urządzenie. Fakt można czasem się powygłupiać ale ogólnie moto służy do jazdy na dwóch kołach. Chyba że jeździsz po podwórku i szpanujesz przed kolegami ze szkoły. Wszyscy dyskutują o tym jak ten simson jest zrobiony, co trzeba było zmienić, jak chodzi - tylko jeden mistrz stuntu ma uwagi. Pokaż co potrafisz, bo w Twoich postach duzo jest tego typu uwag. Ja mogę napisać że jeżdże na gumie z predkością 200 km/h, i jednocześnie jem hamburgera popijąc go colą oczywiście w kasku i to przy zamknietej szybie - tylko po co :?: Uważasz, że ci którzy mają mocne motocykle a nie cudują na nich powinni je sprzedac i kupic sobie JAWKI :?: Daj spokój :roll: Odnośnie tematu - widać, że simek ma sporo mocy i niegłupio wygląda z tym silnikiem. Brawo za pomysł i realizację.
  15. Nie wiem czy dobrze umieściłem temat, ale do sport/naked/turystyk mi nie pasował, a do weteranów chyba się jeszcze ETKA nie zalicza. http://scigacz.pl/Wspomnien,czar,cz.,II,%E...0,251,1740.html Miłego czytania :P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...