krzysiek_1234 Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 WitamOstatnio jechałem sobie moim simsonkiem i nagle (booom!!) w silniku.Sciągnełem cylinder , patrze a tu mi dolny pierścień pękł, na szczęście nie porysował cylindra, resztki pierścienia wypadły wydechem.Myślę że, stało się to przez zrąbany wał. Mam na nim luzy, -luz pionowy (góra dół) wynosi około 1 mm 8O ,a na boki (ale nie chodzi mi oto że rusza sie na boki po tej tulejce czy tam łożysku na wale) tylko że się (wygina) od strony tłoka chyba na pół centymetra.Czy to oznacza że mam wał do wyżucenia czy mogę jeszcze zrobić regeneracje? Aaa i czy bardziej mi się opłaca robić regenerację niemieckiego wału za 80 zł , czy lepiej kupić nowy (polski wał) na allegro za 130?I czy przez ten wał mi pękł pierścień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 to napewno nie przez wał. a swoją drogą jak mogłeś w ogóle jeździć z talim luzem? Przecież już przy luzie 5x mniejszym to już słychać niemiłosiernie głośne stuki. Myślę, że powinieneś najpierw wyciągnąć ten wał i oglądnąć go dokładnie, czy czopy sa wporządku, czy wał nie ma bicia na czopach i tarczach. jak wszystko będzie ok (oczywiście poza tym luzem) to bardziej sie opłaca robić regenerację, nie ze względu na koszty, tylko na jakość wykonania. Oryginalne wały były dużo trwalsze niż polskie. Oczywiście podkreślam, że trzeba dokładnie go obejrzeć. a swoją drogą to z jakiego powodu jest tak duży luz? Ja swoim simkiem przejechałem 30 000 km i wał jeszcze jest ok. może był już regenerowany, albo lałeś ciulowy olej???? albo lałes za mało? Opisz dokładniej.................. :) pozdro na pewno to nie przez wał. a może wysunął się się kołek ustalający? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 17 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Ten simsonek był ostro katowany przed miom kupnem, więc chyba przez to ten luz , gdy mój wujek robił mi remont generalny to nawet znalazł w tym silniku kawałek złamanego śrubokręta, więc te wieśniaki od których kupiłem simka nie oszczędzały go.luzy są wielkie góra dół jak i na boki , moim zdaniem przez to pękł pierścień, a no i być może przez to że w tym momęcie jechałem na kole :) .aA co to są te czopy , bo jutro rozbieram silnik więć sprawdze (jak je sprawdzić)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 Ja widziałem te luzy u krzyska1234 i na serio to lipnie wyglada..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 17 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2005 wał składa się z: - 2 tarcz pomiędzy którymi jest zamocowany korbowód - oraz 2 "prętów" wystających na boki, to są czopy, na nich właśnie jest zamontowana z prawej strony krzywka przerywacza, a z lewej koło zębate do napędu skrzyni biegów. to właśnie na tych czopach siedzą łożyska, które mocują wał do obudów silnika. Najlepiej ten wał dkładnie obejrzeć, jak już mówiłem i dać do dobrego tokarza(albo w zakładzie, gdzie robią regeneracje), żeby zamocował go w kłach tokarki i czujnikami sprawdził bicie. Sprawdź także czy nie są one porysowane.gdy mój wujek robił mi remont generalny to nawet znalazł w tym silniku kawałek złamanego śrubokręta ciekawe jak to w ogóle jeździło............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 18 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Ej a co powiecie na wał Okinoi za 140 zł , co to za firma , jak ją oceniacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawit000 Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 według mnie niema różnicy między wałem polskim a niemieckim ja tam jeźdze na tym co mam pod ręką teraz też robiłęm remont silnika i wymieniłem zatarty wał a pierścień niepękł na 100% od luzu na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 18 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 A może pękł od dużego opciążenia jakie dawała nowa kostka jaką założyłem dzień przed pęknięciem? I przypominam że pierścień pękł jak jechałem na tylnym kole ale już opadałem a właściwie to w chwili dotkniecia przedniej opony do ziemi. Być może to przez to powstały jakieś wibracje :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 zobacz jak tlok wyglada, czy ma wszystkie kolki ustalajace? A moze ten pierscien byl juz wczesniej pekniety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 A moze ten pierscien byl juz wczesniej pekniety? To jak, miałby byc pęknięty założony na tłok? a poza tym trudno byłoby jeździć na pierścieni już wcześniej pękniętym :) :D :D :) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 18 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2005 Tak czy inaczej trzeba wał zrobić. Ja do swojego założyłem wał polski i mi wychodził ponad 7tys. i sprzedalem simka. Ten właściciel dokręcił do 11 tys. i jak na razie jest git.Ten pierścień pękł i tyle - zdarza się. Zmęczenie materiału + zużycie = awaria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingNothing Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 To jeszcze jakies lozyska wysykoobrotowe trzeba dokupic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaWaK Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 w połowie to była wina wału a w połowie tłoku i cylindra ... miałeś napewno wielkie luzy na tłoku + luzy na wale i wszystko się tak zgrało że pękł pierscień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 20 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Byłem u gościa który zajmuje się mechaniką z moim wałem , a on złapał lewą ręką za korbowód a drugą pukał , w lewą rękę (tak sie sprawdza wał) ,gdy pukał to dzwoniło jak w kościele, i pytałem się czy przez to mógł pęknąć ten pierścień, a on powiedział że tak bo mam duże luzy góra dół i pierścień mógł zachaczyć o jakiś kanał. Mam zamiar kupić wał z allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=68499718 co o nim sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 , i pytałem się czy przez to mógł pęknąć ten pierścień, a on powiedział że tak bo mam duże luzy góra dół i pierścień mógł zachaczyć o jakiś kanał. Co ma piernik do wiatraka? :rolleyes2: Pierścień obrócił się z powodu ścięcia kołka zabezpieczajcego lub zbyt dużego luzu tłok-cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.