Skocz do zawartości

Wał w simsonku-problem !! :/


krzysiek_1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio jechałem sobie moim simsonkiem i nagle (booom!!) w silniku.Sciągnełem cylinder , patrze a tu mi dolny pierścień pękł, na szczęście nie porysował cylindra, resztki pierścienia wypadły wydechem.

Myślę że, stało się to przez zrąbany wał. Mam na nim luzy, -luz pionowy (góra dół) wynosi około 1 mm 8O ,a na boki (ale nie chodzi mi oto że rusza sie na boki po tej tulejce czy tam łożysku na wale) tylko że się (wygina) od strony tłoka chyba na pół centymetra.Czy to oznacza że mam wał do wyżucenia czy mogę jeszcze zrobić regeneracje? Aaa i czy bardziej mi się opłaca robić regenerację niemieckiego wału za 80 zł , czy lepiej kupić nowy (polski wał) na allegro za 130?I czy przez ten wał mi pękł pierścień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napewno nie przez wał. a swoją drogą jak mogłeś w ogóle jeździć z talim luzem? Przecież już przy luzie 5x mniejszym to już słychać niemiłosiernie głośne stuki. Myślę, że powinieneś najpierw wyciągnąć ten wał i oglądnąć go dokładnie, czy czopy sa wporządku, czy wał nie ma bicia na czopach i tarczach. jak wszystko będzie ok (oczywiście poza tym luzem) to bardziej sie opłaca robić regenerację, nie ze względu na koszty, tylko na jakość wykonania. Oryginalne wały były dużo trwalsze niż polskie. Oczywiście podkreślam, że trzeba dokładnie go obejrzeć. a swoją drogą to z jakiego powodu jest tak duży luz? Ja swoim simkiem przejechałem 30 000 km i wał jeszcze jest ok. może był już regenerowany, albo lałeś ciulowy olej???? albo lałes za mało? Opisz dokładniej.................. :) pozdro na pewno to nie przez wał. a może wysunął się się kołek ustalający?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten simsonek był ostro katowany przed miom kupnem, więc chyba przez to ten luz , gdy mój wujek robił mi remont generalny to nawet znalazł w tym silniku kawałek złamanego śrubokręta, więc te wieśniaki od których kupiłem simka nie oszczędzały go.luzy są wielkie góra dół jak i na boki , moim zdaniem przez to pękł pierścień, a no i być może przez to że w tym momęcie jechałem na kole :) .aA co to są te czopy , bo jutro rozbieram silnik więć sprawdze (jak je sprawdzić)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał składa się z:

- 2 tarcz pomiędzy którymi jest zamocowany korbowód

- oraz 2 "prętów" wystających na boki, to są czopy, na nich właśnie jest zamontowana z prawej strony krzywka przerywacza, a z lewej koło zębate do napędu skrzyni biegów. to właśnie na tych czopach siedzą łożyska, które mocują wał do obudów silnika. Najlepiej ten wał dkładnie obejrzeć, jak już mówiłem i dać do dobrego tokarza(albo w zakładzie, gdzie robią regeneracje), żeby zamocował go w kłach tokarki i czujnikami sprawdził bicie. Sprawdź także czy nie są one porysowane.

gdy mój wujek robił mi remont generalny to nawet znalazł w tym silniku kawałek złamanego śrubokręta

ciekawe jak to w ogóle jeździło............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pękł od dużego opciążenia jakie dawała nowa kostka jaką założyłem dzień przed pęknięciem? I przypominam że pierścień pękł jak jechałem na tylnym kole ale już opadałem a właściwie to w chwili dotkniecia przedniej opony do ziemi. Być może to przez to powstały jakieś wibracje :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej trzeba wał zrobić. Ja do swojego założyłem wał polski i mi wychodził ponad 7tys. i sprzedalem simka. Ten właściciel dokręcił do 11 tys. i jak na razie jest git.

Ten pierścień pękł i tyle - zdarza się. Zmęczenie materiału + zużycie = awaria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gościa który zajmuje się mechaniką z moim wałem , a on złapał lewą ręką za korbowód a drugą pukał , w lewą rękę (tak sie sprawdza wał) ,gdy pukał to dzwoniło jak w kościele, i pytałem się czy przez to mógł pęknąć ten pierścień, a on powiedział że tak bo mam duże luzy góra dół i pierścień mógł zachaczyć o jakiś kanał. Mam zamiar kupić wał z allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=68499718 co o nim sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, i pytałem się czy przez to mógł pęknąć ten pierścień, a on powiedział że tak bo mam duże luzy góra dół i pierścień mógł zachaczyć o jakiś kanał.

Co ma piernik do wiatraka? :rolleyes2:

Pierścień obrócił się z powodu ścięcia kołka zabezpieczajcego lub zbyt dużego luzu tłok-cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...