Idaho Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Ktoś z przedmówców podaje przykład malucha ale nie wie że gdyby nowy maluch przez chwilę dostał na panewki wału ciśnienie rzędu 6 atm to po kilku minutach stop łożyskowy tychże panewek spłynie wraz z olejem do miski olejowej. Nie jestem przekonany ale czy przypadkiem Maluszek podobnie jak wspomniany powyżej GS ma wał łożyskowany na łożyskach tocznych? Ponadto ciśnienie oleju jest zależne do obrotów... gdy krecimy sprzęta po czerwonym polu to ciśnienie rzędu 6 atm jest potrzebne, a jeśli używamy go w średnim zakresie to, nie ma potrzeby aby występowało takie ciśnienie, gdyż spokjnie niższe zapewni ciągłość filmu olejowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Ponadto ciśnienie oleju jest zależne do obrotów... gdy krecimy sprzęta po czerwonym polu to ciśnienie rzędu 6 atm jest potrzebne, a jeśli używamy go w średnim zakresie to, nie ma potrzeby aby występowało takie ciśnienie, gdyż spokjnie niższe zapewni ciągłość filmu olejowego.I tu powstaje następne pytanie (a w zasadzie dwa). Pierwsze: najczęściej używany zakres obrotów to obroty średnie (różne w różnych motocyklach), a drugie: co po rozruchu motocykla, skoro nie powinno się go kręcić dopóki się nie rozgrzeje? Przecież są to najbardziej niekorzystne warunki jeżeli chodzi o smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Nie jestem przekonany ale czy przypadkiem Maluszek podobnie jak wspomniany powyżej GS ma wał łożyskowany na łożyskach tocznych? nie 8) maluch czyli fiat 126p ma panewki na wale zarowno na czopach glownych jak i korbowych, zreszta nie spotkalem sie z silnikiem samochodowym 4T na lozyskach kulkowych, w 2T to i owszem...:mrgreen: [ Dopisane: 16-10-2005, 07:59 ]Ponadto ciśnienie oleju jest zależne do obrotów... gdy krecimy sprzęta po czerwonym polu to ciśnienie rzędu 6 atm jest potrzebne, a jeśli używamy go w średnim zakresie to, nie ma potrzeby aby występowało takie ciśnienie, gdyż spokjnie niższe zapewni ciągłość filmu olejowego.I tu powstaje następne pytanie (a w zasadzie dwa). Pierwsze: najczęściej używany zakres obrotów to obroty średnie (różne w różnych motocyklach), a drugie: co po rozruchu motocykla, skoro nie powinno się go kręcić dopóki się nie rozgrzeje? Przecież są to najbardziej niekorzystne warunki jeżeli chodzi o smarowanie. najgorszy dla silnika jest moment uruchomienia, co do krcenia motocykla od razu po uruchomieniu to poza tym ze olej nie osiagnal swojej optymalnej temperatury to rowniez chodzi o naprezenia termiczne.....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 Temal oleju zawsze wzbudzał emocje , ale żeby aż takie.... :?: Zdarza się że jakieś głupoty w niegrzeczny sposób piszą młodzi użytkownicy tego forum, ale żeby dojrzały facet miał takie problemy emocjonalne ..... kłania sie psycholog ;) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 chyba ze mnie zdazycie zbanowac Lepiej późno nić wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Temal oleju zawsze wzbudzał emocje , ale żeby aż takie.... :?: zależy jak jest sformuowanyw sumie najlepiej byłoby zapytać kogoś, co przy tym pracuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 MOC : jest bardzo dociekliwy a więc radzę przejrzeć dokumentację silnika SKODA RTO co prawda to Diesel i do tego autobus ale za to wał ma na łożyskach rolkowych ( i to ile) a jakie przebiegi robił.Jeden z przedmówców stwierdził słusznie że w zakresie średnich obrotów potrzebujemy optymalne ciśnienie no i mamy bo większość silników ma je przy 6000 obr/min a potem reszta idzie w zawór upustowy.( chociaż nie wszystkie silniki go mają ) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Czy byl to diesel 4T czy 2T??:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Diesel 4T Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 chetnie zerknalbym do jakiejs dostepnej literatury 8) :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 osrana pyro :-D Dzizas trochu se polałek.Dzienx za fan :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyścigowy ślimak Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 Castrola to można używać do smarowania narzędzi ogrodowych.... a nie do silnika. ... a możesz jeszcze napisać skąd u ciebie tak skrajna ocena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.