Skocz do zawartości

Orlen Lubro


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś z przedmówców podaje przykład malucha ale nie wie że gdyby nowy maluch przez chwilę dostał na panewki wału ciśnienie rzędu 6 atm to po kilku minutach stop łożyskowy tychże panewek spłynie wraz z olejem do miski olejowej.

 

Nie jestem przekonany ale czy przypadkiem Maluszek podobnie jak wspomniany powyżej GS ma wał łożyskowany na łożyskach tocznych?

 

Ponadto ciśnienie oleju jest zależne do obrotów... gdy krecimy sprzęta po czerwonym polu to ciśnienie rzędu 6 atm jest potrzebne, a jeśli używamy go w średnim zakresie to, nie ma potrzeby aby występowało takie ciśnienie, gdyż spokjnie niższe zapewni ciągłość filmu olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto ciśnienie oleju jest zależne do obrotów... gdy krecimy sprzęta po czerwonym polu to ciśnienie rzędu 6 atm jest potrzebne, a jeśli używamy go w średnim zakresie to, nie ma potrzeby aby występowało takie ciśnienie, gdyż spokjnie niższe zapewni ciągłość filmu olejowego.

I tu powstaje następne pytanie (a w zasadzie dwa). Pierwsze: najczęściej używany zakres obrotów to obroty średnie (różne w różnych motocyklach), a drugie: co po rozruchu motocykla, skoro nie powinno się go kręcić dopóki się nie rozgrzeje? Przecież są to najbardziej niekorzystne warunki jeżeli chodzi o smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany ale czy przypadkiem Maluszek podobnie jak wspomniany powyżej GS ma wał łożyskowany na łożyskach tocznych?

 

nie 8) maluch czyli fiat 126p ma panewki na wale zarowno na czopach glownych jak i korbowych, zreszta nie spotkalem sie z silnikiem samochodowym 4T na lozyskach kulkowych, w 2T to i owszem...

:mrgreen:

 

[ Dopisane: 16-10-2005, 07:59 ]

Ponadto ciśnienie oleju jest zależne do obrotów... gdy krecimy sprzęta po czerwonym polu to ciśnienie rzędu 6 atm jest potrzebne, a jeśli używamy go w średnim zakresie to, nie ma potrzeby aby występowało takie ciśnienie, gdyż spokjnie niższe zapewni ciągłość filmu olejowego.

I tu powstaje następne pytanie (a w zasadzie dwa). Pierwsze: najczęściej używany zakres obrotów to obroty średnie (różne w różnych motocyklach), a drugie: co po rozruchu motocykla, skoro nie powinno się go kręcić dopóki się nie rozgrzeje? Przecież są to najbardziej niekorzystne warunki jeżeli chodzi o smarowanie.

 

 

najgorszy dla silnika jest moment uruchomienia, co do krcenia motocykla od razu po uruchomieniu to poza tym ze olej nie osiagnal swojej optymalnej temperatury to rowniez chodzi o naprezenia termiczne.....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temal oleju zawsze wzbudzał emocje , ale żeby aż takie.... :?:

 

 

Zdarza się że jakieś głupoty w niegrzeczny sposób piszą młodzi użytkownicy tego forum, ale żeby dojrzały facet miał takie problemy emocjonalne ..... kłania sie psycholog ;)

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC : jest bardzo dociekliwy a więc radzę przejrzeć dokumentację silnika SKODA RTO co prawda to Diesel i do tego autobus ale za to wał ma na łożyskach rolkowych ( i to ile) a jakie przebiegi robił.

Jeden z przedmówców stwierdził słusznie że w zakresie średnich obrotów potrzebujemy optymalne ciśnienie no i mamy bo większość silników ma je przy 6000 obr/min a potem reszta idzie w zawór upustowy.( chociaż nie wszystkie silniki go mają )

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...