Skocz do zawartości

Śruba na zębatce zdawczej - ZR7


yuzzek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chcę wymienić zestaw napędowy, ale nie mogę odkręcić nakrętki przy zębatce zdawczej; nie pomaga pistolet pneumatyczny, ani naprawdę długa dźwignia na klucz. Nie chcę przedobrzyc, żeby nie uszkodzić wałka, łożyska ani tej śruby. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapięty pierwszy bieg' date=' kolega STOJĄCY na dźwigni hamulca tylnego (o ile nie zrzuciłeś jeszcze łańcucha) i metrowa laga. A jak metrowa nie bangla to weź dwumetrową... [/quote']

próbowałem, nie zabanglało :D

a z dwumetrową nie ma sensu próbować bo i tak gnie mi się uchwyt "grzechotki"; buuuuu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z hamulcem to nie jest dobry pomysł bo nie zapewnimy sztywności. Najlepiej klucz łańcuchowy (taki jak do filtrów oleju odkręcania) na zębatke i jak koledzy pisali dobre klucze z metrową brechą. Można by tez podgrzać palnikiem lekko nakrętkę

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by tez podgrzać palnikiem lekko nakrętkę

 

To pozornie prymitywne' date=' ale czasami cenne narzędzie [b']używane z głową [/b]potrafi robić cuda. Trzeba jednak uważać, by nie narobić bałaganu (uszkodzenie uszczelniacza).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZęsto sięspotykam z takim właśnie problemem i wypracowałem własną metodę.

Zębatka zdawcza i tak do wymiany czyli pomiędzy zębatkę i waczacz wkładam odpowiedniej długości tuleję lub długi klucz nasadowy a nakrętkę lub śrubę traktuję metrową rurą (czasami się wygina) po kilku szarpnięciach musi puścić. ( uwaga niektóre nieliczne silniki mają w tym miejscu gwint lewozwojny )

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podgrzejesz tą śrubę palinikem, to z uszczelniaczem możesz się pożegnać!

 

Dobrze, że napisałeś "możesz" bo nie jest to oczywiste. Jeszcze raz powtórzę - odpowiednie obchodzenie się z palnikiem i zabezpieczenie niektórych wrażliwych miejsc przed przegrzaniem gwarantuje bezpieczne odkręcenie śruby bez uszkodzenia jakiejkolwiek części.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a uszczelniacza nie da sie wyjac od zewnatrz ?? w ecie sie dalo :mrgreen: :oops:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZęsto sięspotykam z takim właśnie problemem i wypracowałem własną metodę.  

Zębatka zdawcza i tak do wymiany czyli pomiędzy zębatkę i waczacz wkładam odpowiedniej długości tuleję lub długi klucz nasadowy a nakrętkę lub śrubę traktuję metrową rurą (czasami się wygina) po kilku szarpnięciach musi puścić. ( uwaga niektóre nieliczne silniki mają w tym miejscu gwint lewozwojny )

Nie wiem Piotrze czy Cię dobrze zrozumiałem: blokujesz zębatkę zapierając klucz między nią a wahaczem, a dalej już "classic": atak na nakrętkę metrową rurą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...