yuzzek Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 chcę wymienić zestaw napędowy, ale nie mogę odkręcić nakrętki przy zębatce zdawczej; nie pomaga pistolet pneumatyczny, ani naprawdę długa dźwignia na klucz. Nie chcę przedobrzyc, żeby nie uszkodzić wałka, łożyska ani tej śruby. Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Zapięty pierwszy bieg, kolega STOJĄCY na dźwigni hamulca tylnego (o ile nie zrzuciłeś jeszcze łańcucha) i metrowa laga. A jak metrowa nie bangla to weź dwumetrową... 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 9 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Zapięty pierwszy bieg' date=' kolega STOJĄCY na dźwigni hamulca tylnego (o ile nie zrzuciłeś jeszcze łańcucha) i metrowa laga. A jak metrowa nie bangla to weź dwumetrową... [/quote']próbowałem, nie zabanglało :Da z dwumetrową nie ma sensu próbować bo i tak gnie mi się uchwyt "grzechotki"; buuuuu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Wez klucze stanleya - na ten duzy kwadrat, albo jakies ruskie z dawnych lat - kute. Jeszcze nie widzialem zeby sie pogiely, a krece 1,5 metrowymi rurami szpilki glowic w ciezarowych (szpileczki M20) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 bo i tak gnie mi się uchwyt "grzechotki" Zawsze powtarzam u siebie w garażu, że każda robota szła by 10 razy szybciej gdyby były odpowiednie narzędzia. Myślę, że potrzebujesz jakiegoś klucza tip-top... Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 9 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 jest "szansa" uszkodzić wałek atakując tę nakrętkę w ten sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 z hamulcem to nie jest dobry pomysł bo nie zapewnimy sztywności. Najlepiej klucz łańcuchowy (taki jak do filtrów oleju odkręcania) na zębatke i jak koledzy pisali dobre klucze z metrową brechą. Można by tez podgrzać palnikiem lekko nakrętkęPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 Można by tez podgrzać palnikiem lekko nakrętkę To pozornie prymitywne' date=' ale czasami cenne narzędzie [b']używane z głową [/b]potrafi robić cuda. Trzeba jednak uważać, by nie narobić bałaganu (uszkodzenie uszczelniacza). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 Jak podgrzejesz tą śrubę palinikem, to z uszczelniaczem możesz się pożegnać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 CZęsto sięspotykam z takim właśnie problemem i wypracowałem własną metodę.Zębatka zdawcza i tak do wymiany czyli pomiędzy zębatkę i waczacz wkładam odpowiedniej długości tuleję lub długi klucz nasadowy a nakrętkę lub śrubę traktuję metrową rurą (czasami się wygina) po kilku szarpnięciach musi puścić. ( uwaga niektóre nieliczne silniki mają w tym miejscu gwint lewozwojny ) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 Jak podgrzejesz tą śrubę palinikem, to z uszczelniaczem możesz się pożegnać! Dobrze, że napisałeś "możesz" bo nie jest to oczywiste. Jeszcze raz powtórzę - odpowiednie obchodzenie się z palnikiem i zabezpieczenie niektórych wrażliwych miejsc przed przegrzaniem gwarantuje bezpieczne odkręcenie śruby bez uszkodzenia jakiejkolwiek części. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 a uszczelniacza nie da sie wyjac od zewnatrz ?? w ecie sie dalo :mrgreen: :oops: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2005 Da się, tylko po zdjęciu zębatki i potem musisz założyć nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 11 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 CZęsto sięspotykam z takim właśnie problemem i wypracowałem własną metodę. Zębatka zdawcza i tak do wymiany czyli pomiędzy zębatkę i waczacz wkładam odpowiedniej długości tuleję lub długi klucz nasadowy a nakrętkę lub śrubę traktuję metrową rurą (czasami się wygina) po kilku szarpnięciach musi puścić. ( uwaga niektóre nieliczne silniki mają w tym miejscu gwint lewozwojny )Nie wiem Piotrze czy Cię dobrze zrozumiałem: blokujesz zębatkę zapierając klucz między nią a wahaczem, a dalej już "classic": atak na nakrętkę metrową rurą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 ja bym tutaj jednak upewnil sie o kierunek odkrecania tejze nakretki...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.