hz10 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Niedawno miałem taką sytuacje że prawie silnik zatałem. Po prostu nie chciało mi się zapłonu sprawdzić po złożeniu silnika. Po 10 km z silnika szła para. Okazało się że wyrzedzenia nie było tzn. 0mm przed GMP. Czyli za późny. Po wyregulowniu na 1.8mm przed GMP (czyli wcześniejszy) problem zniknął. Silnik przestał się przegrzewać. Świeca ma kolor jasnobrązowy a nie biały.no niestety ale padre ma racje :biggrin: za poźny zapłon to czarna świeca :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Gawron-- zgadzam się z Tobą że jak jest za dużo powietrza to silnik się grzeje i świeca jest nadtopiona ..... ale zdarza się że jeśli łapie naprawdę bardzo dużo powietrza np. pęknięty kolektor ssący wtedy jest tak dużo powietrza, że mieszanka może się nie zawsze zapalić... silnik przerywa lub się muli.... wtedy świeca również będzie się kopcić co do zapłonu to jak za późny to świeca okopcona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 (edytowane) Niedawno miałem taką sytuacje że prawie silnik zatałem. Po prostu nie chciało mi się zapłonu sprawdzić po złożeniu silnika. Po 10 km z silnika szła para. Okazało się że wyrzedzenia nie było tzn. 0mm przed GMP. Czyli za późny. Po wyregulowniu na 1.8mm przed GMP (czyli wcześniejszy) problem zniknął. Silnik przestał się przegrzewać. Świeca ma kolor jasnobrązowy a nie biały.Trudno...spróbuję Ci to wytłumaczyć na chłopską logikę.Jeżeli zapłon nastąpi za wcześnie,mieszanka paląc się(przybywa ciśnienia w komorze) a dodatkowo tłok jeszcze bardziej to spręża-temperatura lawinowo idzie w górę(masz spalanie detonacyjne).Przy za póżnym zapłonie(i już w trochę niższym ciśnieniu) czas spalania jest w przybliżeniu podobny-mieszanka paliwowo-powietrzna dopala się w wydechu->co za tym idzie zostaje mniej mocy do wykorzystania->co z kolei zmusza Cię do odkręcenia manetki bardziej-> a więc masz więcej mieszaniny węglowodorowo-tlenowej (jednym z efektów spalania są tlenki węgla,węgiel{czarny kolor}...itp.)+oczywiście większą temperaturę->co z kolei prowadzi do przegrzewania silnika. A zatem,mój drogi Watsonie...co Ty na to?PS.co do pierwszego:ta wysoka temperatura powoduje,żeizolator świecy(tzw. porcelanka samooczyszcza się i może mieć b. jasny kolor-nawet biały Edytowane 23 Lipca 2006 przez PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas22 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Skuter 2 suw , cylinder 70cm , gaznik 17,5 Arrache (mysle ze to wina tej nieszczesnej firmy) .Co do oleju daje Castrol R2 full syntetik dozownik chyba dozuje go dobrze a olej dobre jakosci . Z gażnikiem dostałem ysze 90 obecnie jest chyba 60 .Regulował koles który wie co robi wiec wyregulował tak dobrze jak sie dało .Z moich obserwacji silnik bardzo szybko schodzi z obrotów jade na full manetce puszcze gaz a on juz ma wolne obroty , na poprzednim gazniku wszystko działo sie wolniej .Dodatkowo w czasie jazdy z niskich obrotów jest minimalne terkotanie (przerywanie ) potem wyrywa .Czy moze leżec wina po seryjnym filtrze powietrza ?Co do zapłonu to chyba odpada Cytuj http://sklep.gps.wroclaw.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Skuter 2 suw , cylinder 70cm , gaznik 17,5 Arrache (mysle ze to wina tej nieszczesnej firmy) .Co do oleju daje Castrol R2 full syntetik dozownik chyba dozuje go dobrze a olej dobre jakosci . Z gażnikiem dostałem ysze 90 obecnie jest chyba 60 .Regulował koles który wie co robi wiec wyregulował tak dobrze jak sie dało .Z moich obserwacji silnik bardzo szybko schodzi z obrotów jade na full manetce puszcze gaz a on juz ma wolne obroty , na poprzednim gazniku wszystko działo sie wolniej .Dodatkowo w czasie jazdy z niskich obrotów jest minimalne terkotanie (przerywanie ) potem wyrywa .Czy moze leżec wina po seryjnym filtrze powietrza ?Co do zapłonu to chyba odpadaZtego co opisujesz,myślę,że wina jest w regulacji gażnika.Wygląda to tak jakby nie było mieszanki biegu jałowego,(szybkie zejście z obrotów).No i to wchodzenie na obroty-też przemawia za moim twierdzeniem. PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas22 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Hm czyli w którą strone pokręcic śrubą mieszanki na próbe Cytuj http://sklep.gps.wroclaw.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Hm czyli w którą strone pokręcic śrubą mieszanki na próbeZależy, czy śruba reguluje powietrze czy paliwo. Spróbuj najpierw wkręcić 1/2 obrotu, jeśli pogarszato w drugą stronę.Pozdro - PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 (edytowane) Sorka za OT. w moim simku mam swiece kolori brązowego...to dostaje za duzo paliwa czy powietrza?? pozdro ;) Edytowane 23 Grudnia 2006 przez Boczek013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 jak jest świeca koloru brązowego to jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Sorka za OT. w moim simku mam swiece kolori brązowego...to dostaje za duzo paliwa czy powietrza?? pozdro :icon_eek:Jezeli ten braz podchodzi pod kolor kway z mlekiem czyli taki jasny to stosunek powietrza do paliwa jest dobry ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Sorka za OT. w moim simku mam swiece kolori brązowego...to dostaje za duzo paliwa czy powietrza?? pozdro ;) Drogi Boczku , twoja swieca ma jak najbardziej prawidłowy kolor. Dobrze wyregulowany gaznik i prawidłowo dobrana swieca daje kolor jasnobrązowy(kawa z mlekiem) izolatora swiecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Ok dzieki,Wesołych Świat :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creazyiwan Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 bierze olej ze skrzyni czyli wymien simering;] od strony skrzyni hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BArt_X Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 A ja mam w Simsonie świece (nowa Iskra F80) koloru tego co piszecie (kawa z mlekiem) ale same końce elektrod, a reszta jest jakby mokra od mieszanki (gwint i dookoła elektrod). Zeby było smieszniej, to jak wyczyszczę ją szczotką drucianą i zakręce to odpala od 1-szego kopa za zimnym silniku. Jak się gdzies wybiorę, odstawie moto i potem na następny dzień powiedzmy chcę zapalić to sa problemy zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Grzebałem już dużo, ustawiłem zapłon (mysle że dobrze), dałem iglice na najniższy poziom (gaźnik Bing 17) co polepszyło trochę sprawę. Od tego czasu nie testowałem dłużej tego ustawienia (tylko po mojej uliby, która ma ok. 300m), ale co może być grane? Nie wiem w ogóle jak ustawic mieszankę na gaźniku - po prostu nie widze różnicy pomimo kręcenia śrubką... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk998 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 Witam:) mam taki problem. Rs 50 . Jak odkręcam gaz i moto stoi...dochodzi do 8 tysięcy obrotów i później jakby sie dławi:/ a świeca 5 lat nie wymianiana...moze to być to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.