Skocz do zawartości

Zamykanie opon na winklach


Konik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pozwolę sobie odświeżyć temat i dopytać się bardziej doświadczonych motocyklistów...

 

W moim moto, granica domknięcia tylnej opony wypada mniej więcej w momencie dotknięcia podnóżkami do asfaltu. ALE w tym momencie na przedniej oponie pozostaje jeszcze ok. 1cm do domknięcia.

 

1. Czy mogę bezpiecznie zejść jeszcze niżej, tak aby domknąć i przednią oponę?

Szczerze mówiąc w momencie domykania tyłu, nawet kiedy średnio agresywnie operowałem manetką gazu nie czułem żadnego uślizgu. Z drugiej strony to ew. domknięcie przedniej opony wypadało by w momencie, gdy tylna jedzie już "poza krawędzią"... teoretycznie...

 

2. Gdzie jest ta bezpieczna granica przy jeździe z pasażerem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie moto można pochylać głębiej, podnóżki się składają. U mnie kończy się to na wysięgniku centralnego podnóżka, wtedy dopiero się przód zamyka. W prawą stronę idzie mi jakoś gorzej bo to niewiadomo ile zostało do tłumika:)

Ćwicz na niedużej prędkości to nawet jak się opona podda to jeszcze będziesz miał szansę się uratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na wszelki wypadek napisze (choc pewnie i tak to juz wiesz i stosujesz): Dodajac gaz caly czas w zakrecie podnosisz zawieszenie i mozesz zlozyc sie bardziej.

Jakie wy macie sprzety ze podnozkami trzecie. Ja zamknalem opony obydwie nie trac podnozkiem (a motocykla nie mam wybitnie sportowego, a jezdze w textyliach wiec i nie wychylalem sie za bardzo), ani nawt nie zdzierajac buta.

Chyba ze zle rozumiem termin "zamkniecie opony" - w moim rozumieniu to jazda z wykorzystaniem krawedzi opony - tak ze jak sie zatrzymam widze ze guma jest zjechana i na krawedzi.

 

Odpowiadajac na twoje 2 pytanie - z pasazerem to bym sie nie odwazyl zamykac opony. Zupelnie inny rozklad mas, dociazony tyl, wiec balbym sie ze przod bedzie uciekal...

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gs jak dotknałem podnózkiem pierwszy raz to zesrany byłem.

w vtr gumy sie zamykały jakos własnie jak juz podnózki jechały po asfalcie.

A kto latał w lewych winklach , wyciagając reke do asfaltu? :D fajny motyw, ilez sie nasłuchałem od innych, ze poje*** jestem :P A to nic takiego, ale efektownie wygląda.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No normalnie czytać tego się nie daje :). Ludzie, przecież to nie chodzi o to żeby kłaść motocykl jak najbardziej, tylko o to żeby skręcać. Najczęściej przyciera się podnóżki gdy wcale o tym nie myślisz, tylko patrzysz jak jechać. No i jeszcze - przycieranie nie jest żadnym powodem do chwały, chodzi o to, żeby jechać w zakręcie w jak najmniejszym złożeniu, bo wtedy masz zapas, możesz więc jechać jeszcze trochę szybciej lub trochę ciaśniej. Jak ciągle przycierasz, nawet przy wolnej jeździe, to coś jest nie tak z techniką jazdy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za przeproszeniem bajki opowiadacie, zamiast pytać i bić pianę lepiej CZYTAĆ:

 

Google w 10 s :

 

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/SZK...Czesc_1_zakrety

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/SZK...sportowym_stylu

 

Masz tam innych wiele dla Śwerzaka:

 

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/SZK...Jazda_w_miescie

 

Jest wiele stron z opisami techniki jazdy, wystarczy poszukać i poczytać i samemu spróbować i wyciągnąć wnioski a nie słuchać 100000 błędnych opinii.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No normalnie czytać tego się nie daje :) . Ludzie, przecież to nie chodzi o to żeby kłaść motocykl jak najbardziej, tylko o to żeby skręcać.

 

A kto tu twierdzi że przyciera podnóżki startując w motoGP? JA osobiście robię to dla zabawy, podniety dla lasek a przede wszystkim jest to dobre ćwiczenie na pokonanie bariery psychicznej przed głębokim złożeniem jak człowieka w zakręcie coś zmusi do zmiany obranego toru jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No normalnie czytać tego się nie daje :). Ludzie, przecież to nie chodzi o to żeby kłaść motocykl jak najbardziej, tylko o to żeby skręcać.

 

a to niby czemu? Kazdego urzadza co innego. Ja lubie klasc gleboko motocykl przy malych predkosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze ćwiczenie przeciwskrętu rozpędzić się tak do 50-60 i robić slalom i normalnie skręcać delikatnie w przeciwną strone niż chcemy pojechać tak najłatwiej wyczuć...

"...Pi**dol dwulicowców, fałszywi koledzy

Cieszą ryj jak Cię widzą, po czym wbiją nóż w plecy

Poszukiwacze hecy, w głowach mają pusto

Patrząc na gó*no w kiblu, pewnie myślą, że to lustro..."

my-penis-and-i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...I tu moje pytanie: kiedy bede wiedzial ze mam ostrzej nie isc? Znaczy czy da sie wyczuc ze bardziej mam sie nie skladac bo zaraz oponki sie poslizgna i zalicze szlifa? Da sie to wyczuc? Jak?

pozdro

 

Mysle ze sie da ... Tutaj koles to dokladnie sprawdzil:

 

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=EaBEBuUlFg8

 

:icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, temat wyczyszczony z debilnych uwag i porad, które faktycznie nieobeznanego motocyklistę mogłyby doprowadzić do wypadku. następne tego typu posty zostaną odpowiednio "nagrodzone" - to nie jest dział z humoreskami

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...