Konik Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Witam.Mam lekko nieprawidlowe luzy zaworowe - slychac leciutkie cykanie (mechanik mowi ze trzeba je ustawic ale nieprawidlowosc jest minimalna).Regulacje i tak zrobie ale jest pytanie: czy jesli to niewielka roznica od prawidlowych luzow to czy moge zrobic jeszcze pareset km zanim oddam moto do regulacji? Czy nie powinienem do tego czasu w ogole jezdzic? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 1 Czerwca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Generalnie ocena "na ucho" jest trudna i mało miarodajna. Tym niemniej tak się składa, że i Eskimos i Yahoo z HRG tak zawsze osłuchają silnik, że są w stanie powiedzieć, czy zawory mocno klepią., czy też nie. Także jeżeli masz zaufanie do mechanika - nie ma problemu. Delikatny luz zaworowy tudzież zbyt ciasne zawory to nie wielka tragedia, o ile w końcu zawory te się zrobi...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Nie jest to reguła, takie obsłuchiwanie sprawdza się tylko, jak zawory są za luźne (sam to robię Dominik,:-), ale nie traktuję jako wyroczni, bajdziej szukam potwierdzenia co wyjdzie z pomiarów). Ale co jak są ustawione za ciasno? Silnik zazwyczaj pracuje bardzo ładnie, cichutko. Szczególnie jest to ważne w Kawasaki, gdzie gniazda się sklepują. A nawet jak postukuje, to też nie oznacza to tragedii. Przykłąd - Yamaha XJ 600 Diversion. Ma na wydachu luz 0,21 - 0,25. Jak jest na zewnętrznym zakresie, to cyka (na bocznych garach, nigdy na srodkowych !). Nawet w serwisówce Yamahy jesy napisane małym drukiem, ze dla zachowania cichej pracy dopuszcza się ustawienie tego luzu na 0,18 mm. Teraz zawsze zewnętrzne gary w Yamahach typu XJ ustawiam w normie, ale na granicy. Tak więc, po tym przydługawym wywodzie mogę powiedzieć, że prawodłowe sprawdzenie luzów zaworowych polega na ... sprawdzeniu luzów zaworowych. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 W serwisówkach wielu firm jest wyraźnie napisane " kontrola" a nie konieczność regulacji i tutaj Idaho ma rację a reszta zależy od uczciwości mechanika czy do pozycji kontrola dopisuje regulację bo i z takimi przypadkami się spotkałem. Widziałem fakturę wystawioną przez firmę motocyklową na wymianę oleju i filtra oleju w motocyklu Honda CMX250 Rebel i teraz nic mnie nie dziwi. Za taką fakturą poszedł długi smród.Kontrolować należy nawet wcześniej a regulować w miarę potrzeby bo nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.Pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junkeers Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 To może jeszcze ja dorzucę pytanko;). Czy ustawiając luzy zaworowe należy bezwzględnie ustawić te same wartości(podane przez producenta) na wszystkich ssaniach i wydechach. Czy niewielkie różnice pomiędzy np. zaworami ssącymi, lecz mieszczące się w normie, nie są szkodliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 U ciebie są srubki, więc jaki problem wszystko ustawić w normie? Ja jeśli przeprowadzam regulacje luzów na płytkach, to staram się ustawiać wszystkie na taką samą przerwe, natomiast te które mieszczą się w normie zostawiam... Jeśli sprawa tyczy się rozwidlonych dzwigienek zaworowych tak jak w twoim przypadku, to powinny być ustawione tak samo dla każdej dzwigienki, gdyż różnice w luzie powodują skręcanie dzwigienki podczas wywierania nacisku na zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 Dodam tylko że zwiększone luzy zaworowe ( oprócz hałasu ) mogą przyczynić się do szybszego zużycia gniazd zaworowych.Dzieje się tak dlatego że ruch zaworu do przodu wywoływany jest poprzez krzywkę , natomiast ruch powrotny nadaje sprężyna a hamulcem jest krzywka.Jeżeli luz jest zwiększony pod koniec ruchu powrotnego zawór jest niehamowany i cała nagromadzona energia kinetyczna idzie w odkształcenie sprężyste i plastyczne grzybka zaworu i gniazda.Są to zjawiska w skali makro, ale powtarzane w milionach cykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudza Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Ja tez musiałbym wyregulowac zawory w mojej w Virówce. Czy ktoś sie orientuje jakie sa wartość luzow podawane przez producenta?? A w ogole, jezeli ktos zna jakies fajne tricki typu "jak to dobrze zrobic - zeby sie nie narobic", to bede zobowiazany:). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 A w ogole' date=' jezeli ktos zna jakies fajne tricki typu "jak to dobrze zrobic - zeby sie nie narobic"[/quote'] Zlecić robotę serwisowi :-). Na pewno się nie napracujesz. pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudza Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 A w ogole' date=' jezeli ktos zna jakies fajne tricki typu "jak to dobrze zrobic - zeby sie nie narobic"[/quote'] Zlecić robotę serwisowi :-). Na pewno się nie napracujesz. pozdro' date=' Pawel[/quote'] Szkoda mi kasy:P, z regulacja zaworow powinien dac sobie rade samemu. Po za tym fajnie jest cos pogrzebac przy moto. Raczej chodzilo mi o rade kogos kto juz to robil i np. odkryl jakis algorytm jak to zrobic bez zbednych zabiegow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 "jak to dobrze zrobic - zeby sie nie narobic"' date=' [/quote'] Wrzuć trocimn do silnika, wszystko ci pozapycha i będzie super cichy, no i napewno się przytym nie narobisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Idaho to bardzo brutalna naprawa ja bym poradził nalać do silnika oleju Aeroshell 120 i po zabawie. Jeszcze nie słyszałem głośno pracującego silnika na tym oleju.A co do algorytmu to taniej wychodzi zabawa z budzikami kupowanymi na bazarze i zabawa podobna. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Parafrazując wypowiedzi kolegów - trzeba wszystko zrobić tak, jak w serwisówce. Z racji tego że kiedyś sam regulowałem zawory w mojej virówce mogę napisać, że tak na prawdę łatwo jest wyregulować tylko zawór wylotowy w przednim cylindrze. Dostęp do pozostałych jest trudny i trzeba do tego zdjąć bak i gaźniki. Dostęp do wylotowego w drugim cylindrze jest najgorszy i tutaj trzeba się trochę pogimnastykować żeby zrobić regulację. Dodatkowa trudność to powtórne założenie gaźników - tutaj też trzeba mieć jakieś doświadczenie, bo przez nieuwagę można rozszczelnić króćce ssące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudza Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 W tym problem ze nie mam serwisowki, gdybym mial pewnie bym sie nie pytal. :oops: . Dzieki za dobre rady :D. Na to wyglada ze bede musial napierw skolowac serwisowke. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 W wirówce jest dosyc trudno wyregulować , tak jak napisane zostało wcześniej trzeba zdemontowac gaźniki, a żeby dobrac się to zawory wydechowego tylnego cylindra trzeba wyjąć akumulator i jego uchwyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.