bohen Opublikowano 28 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 Dzięki chłopaki za rady 8) , duzo wyjasniliscie mi co do tej sprawy. Ale tego że wieczorem i po decszczu moto lepiej jeżdzi to niewiedziałem! Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 28 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2005 Dzięki chłopaki za rady 8) Ale tego że wieczorem i po decszczu moto lepiej jeżdzi to niewiedziałem! To sprawdź moto bardzo wczesnym rankiem, tak ok 5-6 godziny jak jest jeszcze rosa i dość chłodno. Przekonasz się sam o tym zjawisku. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 to chłopaki powiedzmy jaka temperatura oleju powinna być max zeby nie przegrzać silnika. adam wspomniało czujniku temperatury oleju. Chce takie cosik sobie zamontowac więc się pytam przy jakiej temperaturze oleju przerwac jazdę w razie totalniej gorączki w korku?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 potem zachodzą reakcje, które rozumiem tylko z grubsza (z chemii mam 1) tzn. H2O rozdziela sie na H i O2 co wzmaga procesy spalania i uzyskuje sie większą wydajność silnika 8O?rozpad wody na wodór i tlen następuje przy temp. 2730 st. Celsjusza!Nawet gdyby było to możliwe w zwykłym silniku tłokowym to w najlepszym przypadku tylko odzyskałbyś energię włożoną do rozbicia cząstek wody. Ale najlepszy przypadek nie istnieje :) i po drodze "gubisz" część energii bo nie ma maszyn o sprawności 100% tzn. 1 z wariantów perpetuum mobile.Z termodynamiki pamiętam tyle, że im wyższa różnica gazów wpadających do silnika i spalin, tym wyższa sprawność silnika i stąd zastosowanie np. intercoolerów, które chłodzą gazy przed sprężarką. Druga zasada jest taka, że im wyższe ciśnienie w komorze spalania tym wyższa sprawność silnika. Wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie jednak temp. gazu, co z kolei obniża sprawność silnika; układ intercooler - sprężarka temu przeciwdziała: jedno obniżą temperaturę, drugie zwiększa ciśnienie. Podejrzewam, że wtrysk wody ma właśnie na celu obniżenie temperatury na wejściu, ale niech się wypowie ktoś kto w tym "siedzi" :P.Co do samej zasady musiałbym sobie niestety odświeżyć pamięć, bo ostatnią lekcję fizyki zaliczyłem naście lat temu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechnowak Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 ostatnio czytalem na innym forum, ze gosciu mial problemy z przegrzewajacym sie silnikiem podczas jazdy w korku (California), zalozyl wiec na chlodnice oleju dwa wiatraki, takie jak do komputerow 12x12 cm i problem przestal istniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 i stąd zastosowanie np. intercoolerów' date=' które chłodzą gazy przed sprężarką[/quote']Tutaj chodzi o inną zasadę termodynamiki - zwiększając ciśnienie gazów, zwiększa się ich temperatura. Intercooler chłodzi powietrze za sprężarką, dzięki czemu powietrze wpadające do silnika ma mniejszą temperaturę i tym samym w jednostce pojemności zasysanego powietrza jest więcej tlenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 A bezpośredni wtrysk wody do cylindrów w Kawasaki zastosowal szwajcarski konstruktor Fritz Egli zwiększając w ten sposób moc silnika prawie dwukrotnie przy max obrotach. Jedynym minusem bylo radykalne zmniejszenie żywotności silnika ale czego się nie robi podczas wyścigu dragsterów i jak efektownie wyglądają eksplozje silników zwlaszcza w nocy? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Tutaj chodzi o inną zasadę termodynamiki - zwiększając ciśnienie gazów' date=' zwiększa się ich temperatura. Intercooler chłodzi powietrze za sprężarką, dzięki czemu powietrze wpadające do silnika ma mniejszą temperaturę i tym samym w jednostce pojemności zasysanego powietrza jest więcej tlenu.[/quote'] Ponadto przy zwiększonym ciśnieniu zwiększa się tarcie między cząsteczkowe, a tam gdzie mamy tarcie mamy też wzrost temperatury! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 niezapominajmy że paliwo też schładza nam mieszanke w cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Zgadza się, ale tylko gdy skład mieszanki jest prawidłowo ustawiony, bo gdy mieszanka jest zauboga, to spalala się za długo i tym samym, temp spalania jest wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Tutaj chodzi o inną zasadę termodynamiki - zwiększając ciśnienie gazów' date=' zwiększa się ich temperatura. Intercooler chłodzi powietrze za sprężarką, dzięki czemu powietrze wpadające do silnika ma mniejszą temperaturę i tym samym w jednostce pojemności zasysanego powietrza jest więcej tlenu.[/quote']tak, intercooler jest za sprężarką, ale zasada pozostaje ta sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.