maniek_7 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Właściciel wypowiedział się.... Tasiek a nie przyszło Ci do głowy aby najpierw sprawdzić poziom płynu chłodzącego bo może to nie remostat tylko pompa wyzioneła ducha i płyn opuścił miejsce pracy. Sprawdzalem poziom plynu i jest w normie. A pozatym jak by pompa zdechla to silnik by sie przegrzewal?? tak?? a on jest niedogrzany przynajmniej to pokazuje wskaznik. Pogrzebalem troszke w sewisowce pogadalem ze znajomymi i jeszcze jest jedna rzecz. Czujnik temp. w chlodnicy. Mysle ze moze cos mu sie powalilo i dlatego pokazywana temperatura tak skacze. Przeczyszcze najpierw czujnik' date=' styki i sie zobaczy moze w ytm tkwi problem.[/quote'] Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 A ja myślę, że do wszystkiego trzeba dorosnąć... Ja też kupowałem używane opony, też przejechałem się przy zakupie części na motobazarze, też serwis dmuchnął mnie w dupę aż zahuczało... I jest O.K. bo wyciągełem z tego naukę. I myślę że Tasiek też to zrobi...Natomiast zgadzam się z nim, że forum jest po to by zasięgnąć rady, a nie jest miejscem na głupie uwagi. Bo przecież kiedyś wszyscy byliśmy zieloni w te klocki, nie???? Więc pomóżmy koledze, jeśli tego potrzebuje.Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan starszy1 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Panie starszy te oryginalne części wcale nie są drogie tylko my Qrwa za mało zarabiamy a dradzanie kupowania części używanych na dodatek nie sprawdzonych jest nietaktem.Jak gołodupca nie stać na pasek żeby się powiesić to może się ewentualnie się utopić w ten sposób zaoszczędza sporo kasy ;) Nadal właściciel się nie wypowwiedział czy w tym silniku jest jeszcze płyn w chłodnicy?Z tymi zarobkami to prawda, ale nadal nie wiem, dlaczego kolega ma kupować nowy termostat w serwisie Np. za 50 jak za 2 piwa kupi taki na bazaru sprawdzić zawsze można czy jest działający kupując grzane piwko.Przy okazji jeszcze spotka kumpli i sobie zabaluje.Zgadzam się, co do nowych części,że są lepsze gwarancja itd., Ale jak kupujesz cos za grosze to musisz się liczyć z tym, że po jakimś czasie się popsuje.Po 2 sens kupowania nowej części jest w przypadku łańcucha czy uszczelniaczy <robi się też naprawę, > ale w przypadku termostatu? Moim zdaniem nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spman Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Ja zawsze jak coś robiłem w motocyklu to trzymałem sie jednej zasady: "silnik to serce i na nim sie nie oszczędza." Gdy robiłem coś w silniku to zawsze starałem sie kupić i włożyć jak najlepszą część, oczywiście że czasem część była bardzo drogia i wtedy wkładałem używke, lub gorszy zamiennik.O ile jestem w stanie zrozumieć tych co kupują używane kierownice, owiewki, lampy, czy koła, bo sam takie kupowalem nie raz, o tyle ludzi którzy chcą zaoszczedzić na częściach odpowiadających za prawidłową prace silnika, czy chcą zaoszczędzić na hamulcach, kupując używane tarcze hamulcowe poprostu nie rozumiem. przecież ktoś nie bez powodu te tarcze zdjął!Nikt nie mówił nigdy ze utrzymanie motocykla jest tanie, a utrzymanie go w stanie dobrym, lub bardzo dobrym jest naprawde kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 No wiec z tymi uzywkami to jest tak: co innego kupic opone, lancuch, tarcze hamulcowe, a co innego rzeczy ktore nie maja wplywu na bezpieczenstwo. Jestem poczatkujacy w tym temacie. Pytalem sie w Intermoto i powiedzieli ze tylko oryginal na serwisie. Jednakze nie jestem do konca przekonany czy to jest wina termostatu poniewaz nie sprawdzilem jeszcze czujnika w chlodnicy. Nachodzi mnie tylko jedna mysl jak ja go mam sprawdzic?? opor?? jak bedzie trza przeczyscic to jak go wykrece to wyleje sie woda. Tak mi sie zdaje przynajmniej :lol: wiec jaki macie patent?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 no fakt opony i tarcze mają wplyw na twoje bezpieczenstwo natomiast termostat ma wplyw na bezpieczenstwo twojego silnika,termostat to rzecz powiedzial bym eksploatacyjna tak jak np,swiece tyle ze ma duzo wyzsza zywotnosc teoretycznie,przeciez jak ci padnie swieca to jej nie wymianiasz na uzywana,ja mysle ze poprostu nie kojazysz co to jest termostat i poprostu myslales ze to jest bardziej skomplikowana i zaje****scie droga rzecz,mysle ze sto pare zlotych styknie i bedzie gitarra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Jeśli chodzi o czujnik temp. to prawie pewien jestem, że masz czujnik temp tylko na bloku silnika. Na chłodnicy masz czujnik temperatury, który włącza ci wentylator, po osiągnięciu przez chłodnice określonej temp. Czujnik na chłodnicy włącza ci wentylatr. W środku jest bimetal, który pod wpływem temp. rozszerza się bądz załącza. Mierzenie oporu nic nie da. Albo jet ON albo OFF. Wydaje mi się, że niektórzy z was niezdają sobie sprawy z faktu, jak bardzo ważnym urządzeniem jest termostat. W obu przypadkach jego awarii ( zbyt szybkie otwieranie, zbyt późne) silnik działa niepoprawnie! Raz jest niedogrzany, co objawia się większym zużyciem paliwa, większymi luzami niedogrzanych elementów, gorszym smarowaniem. W przypadkach mocnego niedogrzania silnika może dochodzić do osadzania się kwasu siarkowego (para wodna + siarka) na ściankach cylindra. Przypadku przegrzania nie muszę chyba nikomu wyjaśniać... tak więc sami widzicie, że termostat, to nie byle gówno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 ...czy to jest wina termostatu poniewaz nie sprawdzilem jeszcze czujnika w chlodnicy. Nachodzi mnie tylko jedna mysl jak ja go mam sprawdzic?? opor?? jak bedzie trza przeczyscic to jak go wykrece to wyleje sie woda. Tak mi sie zdaje przynajmniej :lol: wiec jaki macie patent?? Tak jak napisał Idaho czujnik w chłodnicy wlacza wentylator więc jest albo ON albo OFF. Po wykręceniu czujnika płyn z chłodnicy wyleci na bank.Coś za coś. ;) Wykręć czujnik zrób najprostszy w świecie obwód z żarówka i baterią łącząc wszystko szeregowo. Czyli :od + baterii :arrow: do czujnika :arrow: od czujnika do żrówki :arrow: od żarówki do - bateriai. Czujnik w garnek z wrzątkiem i jesli przy zagotowaniu wody żarówka zapali sie to jest ok. Trzeba tylko wziąć poprawke że układy chłodzenia pracuja w wysokiej tem.i podwyższonym ciśnieniu. Często temp. płynu przekracza 100' a jeszcze nie wrze.(wtedy mozna grzać w oleju) W ten sposób sprawdzimy czy włącznik jest sprawny , ale nadal nie wiemy czy temp. załączenia jest odpowiednia.Czujnik do wskażnika to termistor zmieniający ororność wraz ze zmianą temperatury.Sprawdzanie samodzielne jest trudne bo trzeba wiedzieć przy jakiej temp. ma określona rezystancję. Potrzebny dobry miernik i dokładny termometr . Tylko że pracujący wentylator pewnie było by słychać i wzbudził by podejżenia kolegi. Sądze padł że albo termostat albo czujnik do wskaźnika Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 21 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 Ale macie problem, czy wykreci czujnik temperatury czy wyłącznik wentylatora i tak płyn ucieknie. Wyciągnąć termostat położyć go w garze i zalewac ciepla woda. Pozostaje tylko patrzec czy sie otwiera. Przy wyciąganiu termostatu nie da sie niczego spieprzyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 21 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 Juz wszystko jasne... Termostat sie psiul... :P Chce kupic nowke Juz mi przegadaliscie ;) moto bedzie zrobione jak nalezy ;) Dzieki wielkie wszystkim za pomoc. Tylko pytanko ile takie ustrojstwo moze kosztowac i gdzie najlepiej to zamowic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 Jeszcze 2 slowa do Taska:Ryzy, Idaho i Piotr Dudek sa mechanikami i nie masz sie co dziwic ich cynicznym uwagom o naturze ludzkiej, a wlasciwie naturze polakow - z wiazaniem R1 na gume od majtek i tasme klejaca spotykaja sie na codzien i po prostu wyciagaja wnioski. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 21 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2005 nalezy :P Dzieki wielkie wszystkim za pomoc. Tylko pytanko ile takie ustrojstwo moze kosztowac i gdzie najlepiej to zamowic.pisalem juz - w salonie Yamahy. Albo mozesz poszukac na eBayu, ale tam raczej beda uzywane. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.