Gość Anonymous Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Mam pytanko, chodzi mi o starą sprawę ze skracaniem łańcucha. Można skrócić o ogniwo czy nie. Powiedzmy że jest już za długi a gościa nie stać na nowy. jak skróci to pośmiga troszkę czy nie? Proszę o odpowiedż osoby które dopóściły się takiego zabiegu. Teoria i wypowiedzi w stylu "kup se nowy" mnie nie cieszą. Wiem że trzeba nowy. Motocykl duży i ciężki a łańcuch O-ring. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 no dobra- ale popatrz z tej strony-skracasz łańcuch (który juz jest i tak przepracowany) a on Ci w najmniej oczekiwanym momencie pęka przy czym niszczy pół karteru silnika ;) i co ? koszta niemiłosiernie sie powiękaszają ;) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Zgadza się wszystko i ja to rozumiem, jednak chciałbym by wypowiedział się ktoś kto tegol próbował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 wypowiedzi w stylu "kup se nowy" mnie nie cieszą. Ale to jest prawidłowa odpowiedź, a nie taka - jeździj, aż sie zerwie :-). Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Zgadza się wszystko i ja to rozumiem, jednak chciałbym by wypowiedział się ktoś kto tegol próbował...probowalem, dwukrotnie. Pierwszy raz w GS 500 - lancuch (DID) byl juz wyciagniety, do tego bardzo nierowno. Poniewaz motocykl mial byc doslownie na dniach sprzedawany, wiec nie chcialem inwestowac w niego tak sporej kwoty, jaka byl zakup porzadnego zestawu. Skrocilem o ogniwko, zrobilem moze ze 300km i sprzedalem. Oczywiscie kupujacy zostal poinformowany o zdechlym napedzie juz przed obejrzeniem sprzeta, tak wiec wymienil caly zestaw zaraz po kupnie. Druga sytuacja byla analogiczna, tyle ze tym razem ja bylem kupujacym i kupilem FZR-ke z wykonczonym zestawem, w ktorym z lancucha usunieto ogniwko. Czekajac na nowy zestaw oczywiscie jezdzilem, no i lancuch sie zerwal, podczas ruszania ze swiatel. Cale szczescie owinal sie wokol tylnej felgi i niczego nie uszkodzil. Nie wiem na ile byla to wina skaracana lancucha, a na ile jego jakosci, bo byl to gowniany Iris... Reasumujac - leczenie syfa pudrem i loteria. Moim zdaniem nie warto dla tych paruset kilometrow ryzkowac uszkodzen, ktore moga powstac przy zerwaniu sie lancucha. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekrudy Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Hmm też mam problem z łancuchem ;) Chodzi o łańcuch do Rometa ;) Jak skrucić ? jak sie wybija oczko, moze mi ktoś to dokladnie opisać ? kupilem za dlugi i wisi az do ziemi, musze skrucić o 4 oczka :? Z Góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekB Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Hmm też mam problem z łancuchem ;) Chodzi o łańcuch do Rometa ;) Jak skrucić ? jak sie wybija oczko' date=' moze mi ktoś to dokladnie opisać ? kupilem za dlugi i wisi az do ziemi, musze skrucić o 4 oczka :? Z Góry dzięki.[/quote'] Do wyciskania sworzni, łączących oczka, służy specjalna "wyciskarka" - do roweru kosztowała kiedyś kilka-kilkanaście złotych - może pasowałaby do łancucha rometa (do motocyklowych są troche większ i troche droższe). Jak jej nie masz/nie chcesz kupować, to możesz posłużyć się imadłem (ja tak skracałem do swojej etz): wkładasz między szczęki imadła po kolei: tulejkę, łancuch, kawałek druta ok. 1cm (np. gwóźdź, tylko nie za miękki!). Ustawiasz te 3 rzeczy tak, aby były w jednej linii - jak zaczniesz to ściskać w imadle, to drut wypchnie sworznia do tulei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 musisz zeszlifować łeb swożnia a potem ściagnąć blaszkę łącząca dwa sworznie, możesz podważyć śrubokrętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 ja też tak raz kiedyś zrobiłem ;),w Gilerze 125 2T...nic mi nie wybuchło, ale zębatka po 300km była okrągła - więc tak czy tak musiałem napęd wymienić ;), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Jak zębatka po tak trótkim czasie stała się okrągła, to wyobraź sobie jakie było tam tarcie, a co za tym idzie co działo się z łożyskiem na wałku zdawczym. Przez te 300KM dostało bardziej pod dupie, niż podczas całej swojej egzystencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 że dostało w dupę, to nie przeczę :),ale bez absurdów o śmierci połowy moto...wymieniłem napęd na nowy i spoko,a co do wałka, to o wiele bardziej się niszczy przy zbyt napiętym łańcuchu, niż przy czymś takim.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaju3 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam odkopuje ten temat poniewaz potzrebuje zeby ktos mi wytlumaczyl jak skrocic nowy lancuch, bo kupilem 140-ogniwowy wiec bedzie za dlugi. I jaki powinien byc luz tego lancucha??? w jakim ustawieniu wahacza powinno sie mierzyc ten luz???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam odkopuje ten temat poniewaz potzrebuje zeby ktos mi wytlumaczyl jak skrocic nowy lancuch, bo kupilem 140-ogniwowy wiec bedzie za dlugi. I jaki powinien byc luz tego lancucha??? w jakim ustawieniu wahacza powinno sie mierzyc ten luz???? Podaj dokładnie co to za sprzęt to sprawdzę jutro w katalogu ilość ogniw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam odkopuje ten temat poniewaz potzrebuje zeby ktos mi wytlumaczyl jak skrocic nowy lancuch, bo kupilem 140-ogniwowy wiec bedzie za dlugi. I jaki powinien byc luz tego lancucha??? w jakim ustawieniu wahacza powinno sie mierzyc ten luz???? Podaj dokładnie co to za sprzęt to sprawdzę jutro w katalogu ilość ogniw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaju3 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 no to jest sherco 50 sm ale zmienilem rozmiary zebatek na 12-60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.