Skocz do zawartości

Zastygła śruba


Rekomendowane odpowiedzi

W mojej DT 125 złapałem kapcia i musze wyjąć przednie koło, ale problem w tym że nie mogę odkręcic z jednej z śrub od zacisku hamulcowego przez co nie moge wyjąć koła, ma ktoś pomysł co można z taką śrubą zrobić? (ja polałem je naftą, jedna puściła a druga skubana trzyma), a może to koło da sie wyjąć bez wyciągania zacisku? Jeśli macie jakieś wsakzówki to piszcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli łeb śruby nie jest zniszczony to weź załóż na klucz większą dźwignię, obstukaj młotkiem lub spróbuj z czuciem najpierw te śrubę trochę dokręcić, a dopiero potem odkręcić... jak łeb jest OK, to musi puścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobry klucz, to musi się odkręcić, najważnijsze by nie omknać śruby. Miejsce o tyle ciężkie, że odpada podgrzanie palinikiem, a i z tym meslem to nie najlepszy pomysł. Podlewaj dalej naftą czy WD-40 a najlepiej Coca-colą. To nie żart - to najlepszy odrdzewiacz i środek penetrujący :-). Wygrała test Auto-Świata !!!!

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzać to trzeba albo goleń albo zacisk a nie śrubę bo efekt bedzie dokładnie odwrotny

chodzi o to żeby to w co jest śruba wkręcona na skutek temperatury się rozszerzyło

jak śruba spuchnie to nic przecież nie da

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Eeee, podgrzej śrubę!! Nie grzej lag! Ja bym z wysoką temperaturą wokół lag NIE OPEROWAŁ!

Jak grzanie nie da rady, to zawsze pozostaje nagwintowanie śroby, wkręcenie specjalnego wykrętaka i siuup (Paweł kiedyś opisywał sposoby na wykręcanie omkniętych śrub itd).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w jakim celu grzać śrubę?jak podgrzewasz to jej objętość rośnie

no chyba że chcesz ją grzać i oziembiać na zmianę :lol: -może coś puści ale jak dla mnie to bez sensu

 

 

a tak wogule to troche dziwne rozwiązanie by było jeśli trzebaby zdejmować zaciski aby wyjąc koło

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
tylko w jakim celu grzać śrubę?jak podgrzewasz to jej objętość rośnie

no chyba że chcesz ją grzać i oziembiać na zmianę :lol: -może coś puści ale jak dla mnie to bez sensu

 

Nie mam pojęcia jak' date=' wiem że działa. Robimy tak często w serwisie.

 

 

a tak wogule to troche dziwne rozwiązanie by było jeśli trzebaby zdejmować zaciski aby wyjąc koło

 

Całkowicie normalne i jak najbardziej powszechne zjawisko.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co grzać? Śruba i materiał się rozszerza, gdy dodatkowo po podgrzaniu potraktuje się śrubę wodą i nastąpi gwałtowny skurcz, to granica pomiędzy materiałem rodzimym a śrubą się znowu pojawi:)

 

Z tym, że ja nie podgrzewałbym takiej śruby, nie wnikam tutaj już w własności i zmiany strukturalne, ale nie chciał bym uszkodzić lakieru. No chyba, że w HRG to norma :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzcie mi, ze w samochodach wiele spraw jest nie do ruszenia bez palnika - szczczególnie w zawieszeniach.

Podgrzewanie jest jak najbardziej dobre i skuteczne, tak jak Dominik pisze, tylko tak jak powiedziałem - w tym miejscu jest to o tyle niekorzystne, że można uszkodzić lakier. Pozostaje ręczna elektryczna opalarka - daje niższą temperaturę, a swoje robi. Zagrzać, potem schłodzić i odkręcać. Sprawdzaliśmy to z Idaho w praktyce niedawno - działa :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys to podgrzewanie sruby wytlumaczyla mi jedna osoba w ten sposob - pomiedzy sruba i miejscem skrecania tworzy sie nalot ktory zapieka srube, w momencie podgrzewania sruba sie rozszerza i kruszy te drobinki nalotu co w nastepstwie powoduje to ze mozemy ja odkrecic.

 

Nie wiem ile jest w tym prawdy ale nieraz to stosowalem za pomoca takiego palniczka gazowego na gaz od zapalniczek a jeden raz nawet rozzarzozonym pogrzebaczem z pieca :D i pomagalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys to podgrzewanie sruby wytlumaczyla mi jedna osoba w ten sposob - pomiedzy sruba i miejscem skrecania tworzy sie nalot ktory zapieka srube, w momencie podgrzewania sruba sie rozszerza i kruszy te drobinki nalotu co w nastepstwie powoduje to ze mozemy ja odkrecic.

:D to wlasnie jest wyjasnienie tego zjawiska. przy czym ten nalot to sa tlenki metali bioracych udzial w polaczeniu. dlatego np. sruba stalowa po wykreceniu z aluminium ma szary kolor, mimo np. wczesniejszego kiedys wymycia gniazda do sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...