Olsen Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Od co najmniej dwóch sezonów bolączką moją i mojego motocykla było silne trzepotanie kierownicy, występujące po puszczeniu takowej przy prędkościach ok. 40-60 km/h; coraz poważniej myślałem o sprawieniu sobie amortyzatora skrętu. Najwyraźniej winę za taki stan rzeczy ponosił-a/-y opon-a/-y, gdyż wczoraj, po założeniu nowych opon, problem zniknął. Czytałem gdzieś kiedyś o ząbkowaniu przedniej opony, być może to było właśnie to. Dodam, że wyważanie kół przy poprzednich gumach praktycznie nic nie dawało. Czy mieliście podobne doświadczenia? Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Ważny też może być typ opon np. na Dunlopach może trzepać od razu lub po niewielkim przebiegu a na Michasiach możesz jeździć dłuuugo i szczęśliwie. Oczywiście może to dotyczyć zarówno marki jak itypu opony. ZbychoXJR1300MW750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 widziałem kiedyś w programie na DSF jak wpływać mogą na motocykl opony. Panowie mieli do dyspozycji Hondę VFR i latali na różnych oponkach. W jednym przypadku na oponach "X" kiera trzepała niemiłosiernie - wystarczyło ją puścić. Na innych oponkach "Y" kiera była stabilna aż do bólu... nawet pukanie w kierownicę (puszczona kierownica i łupnięcie w jedną z połówek) nie powodowało pojawienia sie drgań. Zupełnie jak po zamontowaniu amorka skrętu. Z tego co pamiętam głównie chodziło o budowę samej opony i rodzaj oplotu (stalowy a kevlar). U mnie tekze po zmianie opon z metzelerów MeZ1 na BT57 pojawiła sie tendencja do shimmy ale za to znacznie poprawiła sie przyczepność i stabilność na zakrętach a kłopot z drganiami kiery rozwiązałem za pomoca amorka LSL.PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Ważny też może być typ opon np. na Dunlopach może trzepać od razu lub po niewielkim przebiegu a na Michasiach możesz jeździć dłuuugo i szczęśliwie. Oczywiście może to dotyczyć zarówno marki jak itypu opony. Zarówno poprzednie, jak i obecne gumy to Dunlopy, zmianie uległ jedynie model z D 205 na D 220. Ciekawe, czy tym razem po niewielkim przebiegu zacznie trzepać kierychą - oby nie, bo na opony wydałem niemało i nie uśmiecha mi się teraz wyskakiwać z kasy na amorek skrętu. :( Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Wydaje mi się, że przy takim typie opon jak D220 nie powinno byc problemu przez najbliższe 15 tyś :( Sam kupiłem D220 i jak narazie jestem bardzo zadowolony. Opony bardzo dobrze zachowują się w temp do 10 stoponi w porównianiu do D205, które na ostrych winklach postrafiły się uślizgnąć. Jeżdżąc na D220 naprawdę czuję się bezpiecznie, a co jednoczesnie pozwala mi na ostrzejszą jazdę w winklach :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 15 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 No i po przejechaniu ok. 5000 km na nowych oponach (D 220) problem wrócił niczym bumerang, no może trochę słabiej trzepocze kierychą niż przy poprzednich gumach. ;) :P Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 sądzę że częściowo winę za stan rzeczy ponosi miekkie zawieszenie. poprostu na naszych dziurawiznach koło przez czały czas lekko podskakuje i opona jest ząbkowana jak przy starym amortyzatorze. U siebie w SVce miałem kłopot z shimmy i postanowiłem go rozwiązać radykalnie. kupiłem amorek LSLa i po kłopocie. nawet przejazd przez koleiny czy łaczenia płyt obecnie nie powoduje u mnie stresu.amorek okazał się rewelacyjnym rozwiązaniem kłopotu.Polecam!PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 niestety mam to samo, skutkiem czego na poczatku sezonu zaliczyle szlifa, opona przednia wyzabkowana i trzepota zaraz po puszczeniu kierownicy przy dowolnej predkosci, najlepiej kupic amor od razu tym bardziej ze jest to koszt, lub nawet nizszy od kosztów napraw powypadkowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetstorm Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 sprawdzcie stan przedniego zawieszenia - to jest czesto powodem zabkowania przedniej opony... sprawdzcie czy jest olej w lagach a jesli jest to w jakim stanie...nawet jak nie cieknie z uszczelniaczy to moze trzeba wymienic olej i skontrolowac sprezyny... pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 oczywiscie ze stan przedniego zawieszenia ma znaczenie, ale u mnie chodzi bardziej o ksztalt bieznika, opony (haidenau) nie sa z najwyzszej pólki, przy dunlopach bylo zdecydowania lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 No i po przejechaniu ok. 5000 km na nowych oponach (D 220) problem wrócił niczym bumerang, no może trochę słabiej trzepocze kierychą niż przy poprzednich gumach. :) :Dniektore opony maja po prostu wieksza tendencje do zabkowania ze wzgledu na ksztaltu bieznika, ot chocby wlasnie wspomniane D205, D220, czy z innej polki BT020. Mi D208GP z przodu tez lekko zabkuje, tyle ze u mnie jest to nieodczuwalne. Sprawdzaj czesto cisnienie w kolach, moze faktycznie przyjrzyj sie zawieszeniu (olej, sprezyny, glowka itp.), no i najwazniejsze - zmien rodzaj stosowanych opon :-) Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frencci Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 Mi D208GP z przodu tez lekko zabkuje, tyle ze jest to nieodczuwalne. Tak, jezdze na tych samych i od jakiegos czasu przy puszczeniu kierownicy( ok 90 - 100km/h) jest shimmy. Wywalam je i zamowilem juz Power'y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 nawet jak nie cieknie z uszczelniaczy to moze trzeba wymienic olej i skontrolowac sprezyny... Dokładnie, olej w lagach powinno się wymieniać, nawet jak uszczelniacze są dobre. W bandicie sprawdza się danie większej lepkości - poprawia się tłumienie. Z tego co zaobserwowałem, już po kilkunastu tysiącach km olej nadaje się do wymiany. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 15 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 nawet jak nie cieknie z uszczelniaczy to moze trzeba wymienic olej i skontrolowac sprezyny... Dokładnie, olej w lagach powinno się wymieniać, nawet jak uszczelniacze są dobre. W bandicie sprawdza się danie większej lepkości - poprawia się tłumienie. Z tego co zaobserwowałem, już po kilkunastu tysiącach km olej nadaje się do wymiany. Pozdro, Paweł Jakiś czas temu zalałem do lag olej o pół oczka gęstszy niż fabryka zaleca i właściwości jezdne poprawiły się w odczuwalny sposób. Co do amorka skrętu, to się zastanowię, ale pewnie szkoda mi będzie nań kasy, jako żem kutwa. :) Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.