Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Czy zna ktoś wymiary simmeringów na wał korbowy w DT80LC2 ? Rozbierałem u siebie silnik i zauważyłem, że simmer jest wypaczony to go poprawiłem i teraz zostawiam za sobą obłok dymu dlatego chce wymienić.

Widziałem na Allegro zestaw uszczelniający do silnika ale ten zestaw chyba nie zawiera tego czego mi trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już simmer znalazłem w walizce. Kiedyś kupiłem taki zestaw i na szczęście mi został ten potrzebny :D Teraz muszę wydumać jaka jest zależność między 3 elektrodową świecą o ciepłocie 5, zalewaniem się olejem a słabym spalaniem na 1 biegu i brakiem mocy na 4,5,6.

 

I dlaczego automat prędkościomierza przestał liczyć choć linka jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,zamierzam sprezentowac bratankowi dt80 coby go zarazic motocyklami :D Jest u mnie w miescie do wzięcia taki motorek,za 2600 z 94 roku,przejechałem się tym,moc bardzo malutka,a ponoć "odblokowany"-jedzie gorzej niz zadbany simson,cos stuka w sliniku na niskich obrotach-99% korba.Jaki moze byc koszt tłoka,szlifu,korby,łożysk i napędu w tym motorku,bo nie wiem czy warto to kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 - Nie ma po polsku chyba, że jakieś samoróbki na Allegro

3 - Trzeba sprawdzić czy silnik ma miejsce na linkę od obrotomierza a potem dumać. W DT80 jest z przodu pod cylindrem z prawej strony na karterze.

4 - Bladego pojęcia nie mam.

 

To tyle odemnie, mam 80 a nie 125 :) z owiewką nie kombinuj tylko wejdź na bikez.com czy coś i zobacz czy były jeszcze inne modele podobne wyglądem do 2004

 

jjank - tłok 60-70 bo tajwański ale innych nie ma, szlif 50-60, korba nie wiem a łożyska i napęd masz w KLASA motocykle (link na górze forum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oprócz wydechu masz na CDi to z własnego doświadczenia na DT80 powiem Ci, że rozwaliłem moduł :wink:

 

BTW. Wymiana świecy na irydową coś pomogła ale ciepłota jakaś nie teges bo 1 strasznie zamula, potem już kręci nieźle ale v-max nie sprawdzony.

 

Jeśli chodzi o mój problem z prędkościomierzem, problem leżał w podkładce która ciągnie za zębatkę od ślimaka linki.

Brak sprzęgła miałem przez wysprzęglik który wyskoczył do góry i popychacz wpadł pod niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki shiningami za info :)

 

jeszcze jedno zdejmował ktoś tylny wahacz ? nie mogę zdjąć głównej śruby z wahacza.

 

No to muszę Cię zmartwić, po tylu latach ile miało moje moto (1991) trzeba było ciąć ośkę i kupić nową bo była tak mocno zapieczona (prawie zespawana). Ale pocieszające jest to, że koszt takiego cudeńka zamyka się w 60zł a czas dostawy ok 3 dni roboczych.

 

Szlifierka w łapę i jedziesz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ładnie :)

moje moto nie jest stare z 2004 ale odpuściłem zdejmowanie.

moto jest z Anglii i ktoś chyba nim jeździł dużo po plaży bo jest mocno pordzewiały i chyba stąd te problemy.

 

Jest jeszcze jedna sprawa która mnie martwi, mianowicie na zimnym silniku nie równo pracuje dopiero jak się rozgrzeje chodzi dobrze. Szarpie dławi się jak dodaje gazu. Jak rozgrzany to czasem przy odpuszczeniu gazu potrafi strzelić.

Gaźnik czysty, ale używam dozownika i nie wiem czy nie ma za dużo oleju i go nie przepala, albo coś z zapłonem.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zwykła regulacja, pewnie ma za dużo wahy i musisz mu odkręcić trochę powietrza bo nie daje rady przepalić.

 

BTW To co Ty w końcu masz, DT125 ? Jak jest z 2004 to może jeszcze uda Ci się wybić oś ale do tego i tak potrzeba porządnego młota (gdzieś czytałem o 5kg i o prasie hydraulicznej ustawionej na 8ton nacisku :buttrock: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to śruba pod dozownikiem, z prawej strony silnika. Po prostu połączono korek spustu z śrubą mocującą dwa elementy silnika :)

 

 

 

Już edytowałem profil i jak widać jeżdżę DT 125 RE z 2004 r.

Zdejmowanie wahacza odpuszczę przynajmniej na razie.

Regulowałem śrubkę od powietrza i na wiele to się nie zdało nadal na zimnym źle pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie che mi sie zdawac na a1:D i to bedzie najlepsza sytuacja z mojej strony :icon_biggrin:

Dopuki ci rama wytrzyma albo sie ktoś twoim moto nie zainteresuje, jednym słowem szkoda zachodu.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...