bronx Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Jutro bawie sie w ciecie uszczelki pod miske :banghead:rozumiem ze odtluscic ekstracyjan ?Jaki silikon stosujecie? Doszly mnie slychy ze czerwonym to se mozna korek z butelki uszczelnic :evil:A tak apropo to ten silikon nakladacie paluszkiem czy jak?? :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną, tylko bardzo dokładnie, czasami kila razy, sprawdzam czy silikon się "łapie" powierzchni, jeśli nie , to znaczy że na dal jest tłusto. Silikon rozkładam paluchem (oczywiście odtłuszczonym :-)). Do czerownego mam uraz, bo to wygląda kiepsko, powiem wręcz niechlujnie. Kupuję czarny silikon, specjalny na użytek motoryzacyjny (temperatura, odpornośc na olej po zaschnięciu, taki do montażu wanny czy kibla się nie nadaje!). Tylko pamiętaj, co powiedział Pipcyk i ja wcześniej - miej umiar, wystarczy naprawdę cienka warstewka. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Spoko , dlatego sie pytam Bo ja mam taki patent ze tam gdzie go musi byc troszke wiecej (czyt jak uszczelnialem rury z chlodzenia ) to napchalem go do strzykawki (malutkiej 2 cmm) i delikatnie ladnie objechalem po krawedziach ,uszczelka i tyci na uszczelke.Tak wlasnie mysle zeby miske wysmarowac(sory maznac , a wrecz smyrnac :banghead: ) silikonem na to uszczelke i wsio do gory i skrecac (albo na opak ??) p.sPawel tys chyba niemyslal ze ja kupie silikon sanitarny ???? 8ORaz jak bylem w sklepie (budowlany) prosze silikon na wysoka temnp , to debil dal mi ta paste grafitowa co sie piece uszczelnia:)hihihihiAle to fajny text "taki do montażu wanny czy kibla się nie nadaje"Masz browca :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Powiedziałbym' date=' że należy to zrobic następująco, Nałożyć palcem odrobinę silikonu na uszczelkę a następnie palcami jakby zetrzeć silikon z uszczelki. [/quote']Jak jest uszczelka to po co silikon. A jak jest silokon to po co dawac uszczelke i smarowac ja z dwóch stron (dwa razy wiecej silkonu niz trzeba). Silnik MZ (połówki, dekiel od sprzegła) zawsze skłądam na czerwonym silikonie do 230 albo nawet 340 stopni (juz nie pamietam). Sa fajne silikony bezbarwne, ale nie widziałęm takich do 320 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 kolor to sprawa drugorzędna i nie mająca wpływu na jakośc szczeliwa. Fakt, najmocniej przepraszam :) tylko ja mam jakąś traumę z czerwonym silikonem, bo zawsze jak jakiś paprak coś spierdzelił, nałożył tego 1kg na cm2 to jest to ten kolor :-). Jedni unikają czarnego kota, a ja czerwonego silikonu, sorry, tutaj się odezwało moje drugie "ja" mające złe skojarzenia z czerwonym silikonem jak inni z kotem :-). Liczą sie właściwości i "kultura pracy" (silikon ma uszczelniać, a nie wystawać na pokaz na wszystkie strony :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Paweł mimo młodego wieku ma taki sam uraz na punkcie czerwonego koloru i chyba będziemy musieli wystąpić z wnioskiem do naczelnej izby lekarskiej o uznanie tej przypadłości jako fobia oraz wpisanie w rejestr chorób.Kolega Bullson może używać silikonu odpornego na wysokie i bardzo wysokie temperatury tylko po co ? jak wymienionych temperatur nie wytrzyma ogólnie stosowany olej motocyklowy a silnik powyżej tej temperatury grzeje tylko w okolicy kolanek wydechowych.Wystarczy silnikowy silikon koloru czarnego tak jak dłonie mechanika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 RK ja pamiętam czasy Hermetikpóźniej Hermaceti kilka lat później Hermetikol ale wszystkie miały wspólną zaletę że można je było rozpuścić denaturatem czego nie można powiedzieć o silikonach.To były dobre czasy bo wszystkie sprzęty ciekły równo i komu to przeszkadzało ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 Ja mam awersje do czerwonego silikonu, bo kiedys wydlubalem z zarrznietego silnika CB 750 DOHC cała tube- to było w czasach gdy Rycho (moj mentor i nauczyciel), mieszkal u tesciowej, jak wyciagalem to g.. to rzucalem a beton podworka, a kury tesciowej Rycha lataly i dziobaly to swinstwo, z tego powodu Rycho juz nie mieszka z tesciowa, a ja mam 15 kilometrow dalej do warsztatu. Pozatym dla mnie czerwoniec to synonim spapranej roboty wykonanej przez dyletanta.Zawsze jak przeszedl motocykl do nas patrzylem czym byl uszczelniany- to byl niezawodny znak czy sprzet zadbany czy nie. Pozdr.Janek. P.S.Przyszła do nas do poprawki VT 750 z autoryzowanego serwisu z Warszawy- gdzie bylo pelno czerwonego swinstwa, najgorsze ze w takiej ilosci ze zatkal rozne kanaly(od smarowania, od regulacji luzow zaworowych itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 1 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2005 http://www.k2.com.pl/produkty.php?s_produk...1&produkt_id=65 super silikon motoryzacyjny , mozna se nim dziury w glowie pozaklejac bo benzyna , olej i inne zeczy pieknie go rozpuszczaja.....polecam dla kur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pałlo Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 RK ja pamiętam czasy Hermetikpóźniej Hermaceti kilka lat później Hermetikol ale wszystkie miały wspólną zaletę że można je było rozpuścić denaturatem czego nie można powiedzieć o silikonach.To były dobre czasy bo wszystkie sprzęty ciekły równo i komu to przeszkadzało ? A jak przestawało cieknąć.... Hmmm pewnie się olej skończył... dolać trzeba...Pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 ja ostatnio sobie wyciąlem uszczelke hihi ale nie wiem z czego(od Macka dostałem- taki mechanik)... trochę cięcia, i jest- super zabawa- nawet działa- nic nie cieknie :)... a bałem się, oj bałem... dorzuce pytanie: czy junaka dalej sie nie da zrobic tak zeby nie ciekło? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Widze ze ostatnio nowi uczestnicy Forum maja melodie do odswiezania starych tematow.Co do Junaka to tak jak jego pierwowzory - motocykle angielskie mial zaprojektowane smarowanie lancucha olejem z komory sprzegla i odpowietrzenie skrzyni korbowej ktorego wylot byl polozony w okolicy urzadzenia smarujacego lancuch, czyli w otworze karteru kryjacym zebatke napedowa lancucha i ten lancuch. W tymze otworze jest jeszcze jeden ciezki do uszczelnienia punkt, a mianowicie osadzenie zebatki zdawczej ze skrzyni biegow, ktore tez moze ciec jesli ma luz na walku glownym skrzyni. Wynika z tego ze oprocz prawidlowego uszczelnienia calego zespolu, silnik, skrzynia, sprzeglo, prawidlowego ustawienia kola posredniego pradnicy odpowiedzialnego za odpowietrzanie silnika, trzeba by zatkac smarowanie lancucha, a w otwor wylotowy odpowietrzania wkrecic koncowke do zalozenia rury gumowej prowadzacej do plastikowej butelki w ktorej zbierala by sie mgla olejowa ( separator ) i polaczonej z nastepnym odcinkiem rury wychodzacej miedzy wachaczem a silnikiem na zewnatrz pod motocykl - tak jak jest to zrobione w japonczykach. Adam M.PS. Moze juz ktos cos takiego zrobil. Przy prawidlowym uszczelnieniu wszystkiego Junak bedzie plamil z odmy i smarowania lancucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 nie jest do końca ważne czym uszczelnisz , byle efekt był 100 %. Ja ostatnio wycinałem uszczelkę do KLR pod cylinder z kartonu z kolorowego kalendarza (taki dziwny papier) i składałem na czarnym silikonie i to działa.Po doświadczeniach z Osami i innymi WSk-mi , 15 lat temu , przy dzisiejszych materiałach nie musisz kupować uszczelek, jak zrobisz swoją na wyczucie materiału oryginalnego ,to nie ma lepszej. Podstawa to dobrze wyciąc kształt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Kiedyś wyboru wielkiego nie było, preszpan brystol i oczywiście hermetik. Dziś wielki wybór i większość się gubi. Oczywiście silikon ułatwia życie. Do miski olejowej najlepsza jest płyta z mielonego korka, stara sprawdzona metoda. Zdarzyło się kiedyś że kupiłem motocykl w którym uszczelka pod głowice wykonana była z laminatu epoxydowo-szklanego. Z tego robiło się płytki drukowane do elektroniki. TO DZIAŁAŁO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Widze ze ostatnio nowi uczestnicy Forum maja melodie do odswiezania starych tematow.. dziwisz się? przeciez 'starzy; uczestnicy krzyczą ze wszystko było- wystarczy szukać:evil: ps dzięki za objaśnienie ps 2 ... powiedz jeszcze prosze jak to jest- kto od kogo zerżnał pomysł - junak czy wielki brat zza oceana? i czy wogole było zerzniecie czy zbieg okolicznosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.