Skocz do zawartości

Lotos Semisyntetic 10w40, test długodystansowy.


Idaho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BULLSON FOREVER
cały czas ta dyskusja dotyczy oleju spuszczanego z mojego motocykla a nie jakiegos innego. Te zdjecia niczego nowego do tematu nie wnosza.

 

A bo Twój motocykl to jakiś inny jest od tej XTZ? Ma złote tłoki czy klamki, a moze to jakiś prototyp na wodór ? :twisted:

Dyskusja stała się dla nie bezpodstawna. Każdy widzi wyniki, nawet daltonista.

 

 

Wyraznie napisałem, ze chodzi o moj motocykl. Test? To nie jest mój motocykl,nie twierdze, ze z kazdej XTZ spuszcza sie czysty olej. Od poczatku twierdze, ze czysty olej spusczam z mojegomotocykla, a nie czyjegosc innegoa nie innej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo oleje do diesli mają duuużo więcej dodatków myjących ze względu na ilość sadzy przedostającą się do oleju. Dlatego w dieslach po kilku chwilach olej jest czarny.

Jeszcze jedna rzecz, jeśli olej jest czarny to jak najlepiej świadczy to o oleju.

Co do klasy JAKOŚCIOWEJ to przyznam że zdziwiło mnie że minerał ma lepszą niż syntetyk, no ale jeśli chodzi o klase lepkościową to chyba widać dlaczego syntetyk jest lepszy. Ważna w oleju jest lepkość kinematyczna w temp. 1000C i wskaźnik lepkości. I to nas powinno interesić przy doborze oleju.

 

Ha, zależy w jakim dieslu, w silnikach samochodów użytkowych to nie tak znowu zaraz, jak pisałem widziałem olej po 10kkm w Scanii i tylko lekko ściemniał, tyle że wchodzi go tam ogromna ilość no i wymiany tez nie są tak często (co 60kkm :) ) ale w normalnym aucie się zgodzę-czarny jak smoła.

Nie bardzo kumam co to ta lepkośc kinematyczna, ale chyba się walnąłeś o jedno zero nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Wszystkim.

 

Nie lubię brać udziału we wszelkich zadymach, ale...:

 

1. Ocena stanu silnika po czystości spuszczanego oleju powstała w czasach, gdy jedynym doostępnym u nas olejem był Lux10. Ten olej nie rozpuszczał nagarów, a jakością dorównywał olejowi rzepakowemu.

2. Tak się składa, że od jakiegoś czasu jeżdżę sprzętami od nowości. Dotyczy to zarówno katamarana, jak i motocykli. Przy pierwszej wymianie oleju zauważyłem, że spuszczany olej jest czarny. Całkowicie się zgadzam z tym, co napisał Damian - czarny olej oznacza, że doskonale rozpuszcza wszystkie nagary.

3. Nie jestem w stanie pojąć, jakim cudem u Bullsona olej nie jest czarny ??? Może ten, który On używa jest totalnie do d*y i nie rozpuszcza nagarów ???.

Nara. QuadMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie pojąć, jakim cudem u Bullsona olej nie jest czarny ??? Może ten, który On używa jest totalnie do d*y i nie rozpuszcza nagarów ???.  

 

 

Dosłownie. Ma kiepskie właściwości myjące , inaczej tego wytłumaczyć nie można, widząc olej po przebiegu 6 tys.km, który nadal ma barwę jak z butelki:D

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie pojąć, jakim cudem u Bullsona olej nie jest czarny ??? Może ten, który On używa jest totalnie do d*y i nie rozpuszcza nagarów ???.  

 

 

Dosłownie. Ma kiepskie właściwości myjące , inaczej tego wytłumaczyć nie można, widząc olej po przebiegu 6 tys.km, który nadal ma barwę jak z butelki:D

 

Dokładnie o tym samym pisałem kilka postów temu, a także inni ale zaniechał dalszej dyskusji bo jest ona niecelowa.

Nie ma sensu dyskusja z kimś do którego nie dochodzą żadne argumenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Wszystkim

Nie jestem w stanie pojąć, jakim cudem u Bullsona olej nie jest czarny ??? Może ten, który On używa jest totalnie do d*y i nie rozpuszcza nagarów ???.  

 

 

Dosłownie. Ma kiepskie właściwości myjące , inaczej tego wytłumaczyć nie można, widząc olej po przebiegu 6 tys.km, który nadal ma barwę jak z butelki:D

 

Dokładnie o tym samym pisałem kilka postów temu, a także inni ale zaniechał dalszej dyskusji bo jest ona niecelowa.

Nie ma sensu dyskusja z kimś do którego nie dochodzą żadne argumenty

 

Andrzej, ja to wszystko wiem, ale jak napisałem wcześniej, kiedyś, w czasach komuny ( i beznadziejnych olejów :lol: :) ) pokutowała taka opinia, że jeśli spuszczasz czysty olej, to masz suuuperrrr silnik i jak byłem młody i głupi, to sam w to wierzyłem :D .

Jakiś młody motocyklista to przeczyta i będzie miał stress, że ma silnik do kitu, a po co ma się denerwować :?: :?: :?: .

 

Nara. QuadMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie, skończcie już tą nagonkę! Nic ona i tak nieda, bo bullson i tak pójdzie w zaparte.

 

Zgodnie z tym co obiecałem wysłałem zapytanie do valvoline... i oto odpowiedz:

 

Dane oleju DuraBlend 10w40 4t (w nawiasach dla Lotosa Semisyntetic 10w40)

 

Własności fizykochemiczne: 10W40

Lepkość kinematyczna, mm2/s @ 100C | 14.5 | (13.5-16.3)

Lepkość kinematyczna, mm2/s @ 40 C | 97 | (brak danych)

Wskaźnik lepkości 155 | (140)

Popiół siarczanowy, wag. % | 0.82 | (brak danych)

TBN; mg KOH/g | 6.2 | (9.9)

Temperatura krzepnięcia, | -39 | (-30)

Temperatura zapłonu, COC, | 210 | (220)

 

Ja widać z moich powyższych wypocin lotos ma dużo lepsze własności myjące, oraz neutralizujące kwasy i zasady, jednak mniejszą stabilność temperaturową, również o dziwo mniej odporny jest na niskie temperatury( a przecież to olej samochodowy). Jak widać lotos bardzo dobrze zachowuje sie normalnej temperaturze pracy, jednak przy rozruchach na zimno jest gorszy od Valvoline...

 

 

Ps. Od Arala nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi, zadałem też pytanie sławnej "Pani" z Lotosa, czy mają jakieś doświadczenia z stosowaniem ich olejów w motocyklach i wpływem ich na pracę mokrego sprzegła, narazie czekam na odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Nie ma sensu dyskusja z kimś do którego nie dochodzą żadne argumenty

Chłopcze, wasze argumenty są takie, że ja spuszcam czarny olej i niekt nie chce uwaierzyc, ze tak nie jest. Nie zrobiłem taje,nicy z tego na jakim oleju jezdze, jakim motocykle, o jakim przebiegu itd. CZego ty k**a jeszcze chcesz? s*am juz na to co sobie myslisz, wierzysz, nie wierzysz,uwazasz i co tam jeszcze chcesz!!! WIem jakiego koloru jest olej spuszczany przeze mnie, a ty z cała grupa "mechaników" chcesz mi wmowic, ze spuszczam czarny :lol: :lol: :lol:

Acha, nie napisałem, ze spuszcam olej taki sam jak nowy. Dodałem jeszcze "praktycznie", czyli kazda myslaca istota bedzie wiedziala, ze troche inny. Czyli o niecvo ciemniejszym zabrawieniu, ale nie czarny!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Koniec, nie zajrze juz tu, zeby sie nie denerwowac. Nie ma po co ciagnac tej dyskusji, skoro przyjeliscie do wiadomosci, ze jednak mozna spuscic nie czarny olej. Byc moze to jest zz sprawa jakosci oleju, a nie silnika-uwierze w to gdy zaleje silnik innym olejem i pozniej go spuszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ps. Od Arala nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi, zadałem też pytanie sławnej "Pani" z Lotosa, czy mają jakieś doświadczenia z stosowaniem ich olejów w motocyklach i wpływem ich na pracę mokrego sprzegła, narazie czekam na odpowiedz.

 

podobne pytanie zadałem specom z Shell ale nie raczyli odpowiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test oleju samochodowego w silniku motocykla to ciekawa sprawa. Raczej sie nic nie popsuje (chyba, ze sprzegło, ale to też jak widzę z postów, nie jest pewne). Ja sie tylko zastanawiam jaki to ma sens jeśli olej przeznaczony do motocykli można kupić 5 czy 8 PLN drożej za litr(średnio w ciągu roku wydam 80 PLN więcej). A żey Idaho niemiał czarnych mysli, ze mu silnik padnie to w fabrycznej instrukcji do H-D jest napisane, ze w razi eubytku oleju awaryjnie można poziom uzupełnic olejem samochodowym najlepiej do dieseli :D (i oczywiście najszybciej jak to możliwe trzeba potem zalać oryginalny olej H-D). Na forum w USA spotkałem sie z opiniami, ze do motocykli japońskich też gościeleją oleje samochodowe (diesel :!: ) i niemają zadnych problemów.

 

Odnośnie teorii że lej spuszcany z silnika po jamims tam przebiegu jest "prawie" taki jak nowy: Robilismy remont w silniku VS 750 i calutki silnik został rozkręcony do ostatniej śrubki.Wszystkie elementy umyte benzyną. Po zalaniu nowego oleju i pierwszej przejażdźce olej zrobił się niemalże czarny. Ale jak zmieniamy w firmie oleje w samochodach (bardzo dużych samochodach :) z nowymi silnikiami diesela zalanymi olejemi syntetycznymi) to olej po przebiegu nawet 60 tys km ma kolor dużo ciemniejszy niż niż nowy olej ale nie jest czarny! Bullson może miec podobną sytuację w swoim motocyklu (chociaż przeczy to wszelkim moim doświadczeniom).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu dyskusja z kimś do którego nie dochodzą żadne argumenty

Chłopcze, wasze argumenty są takie, że ja spuszcam czarny olej i niekt nie chce uwaierzyc, ze tak nie jest. Nie zrobiłem taje,nicy z tego na jakim oleju jezdze, jakim motocykle, o jakim przebiegu itd. CZego ty k**a jeszcze chcesz? s*am juz na to co sobie myslisz, wierzysz, nie wierzysz,uwazasz i co tam jeszcze chcesz!!! WIem jakiego koloru jest olej spuszczany przeze mnie, a ty z cała grupa "mechaników" chcesz mi wmowic, ze spuszczam czarny :lol: :lol: :lol:

Acha, nie napisałem, ze spuszcam olej taki sam jak nowy. Dodałem jeszcze "praktycznie", czyli kazda myslaca istota bedzie wiedziala, ze troche inny. Czyli o niecvo ciemniejszym zabrawieniu, ale nie czarny!!!!!!!!!!!

 

Po pierwsze nie chłopcze.

Po drugie , zakończyłem rozmowę z takim przypadkiem jak ty.

I zastanów się co piszesz.

Jeżdzij sobie na mineralnym , spuszczaj żółty olej badź szczęśliwy w swojej nieswiadomości ale ode mnie się odp*erdol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje moto będzie już miało rocznikowo 17 lat, leje odkąd go nabyłem Arala semi-syntetyk 20 W50( z pierwszego tłoczenia 8) ). Spuszczam olej w kolorze rozcieńczonej kawy a wlewam złoty, który w ciemnościach silnika chyba wytraca kolor :) Moto nie wciąga praktycznie ani krztyny oleju i za to ją kocham. Na sezon 2005 zaleje to samo co do tej pory bo przy takich wynikach po co kombinować...

 

Bullson chyba jesteś jedynym przypadkiem właściciela motocykla który ma zamiast pierścieni prezerwatywy na tłokach, inaczej nie mogę wykumać tego dziwnego zjawiska.

No chyba że kujawski jest samooczyszczający się :D

NIe żebym z Ciebie polewał czy coś ale po prostu będę ewangelicznym Tomaszem i nie uwierzę dopóki nie zobaczę...

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...