fv Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Od dłuższego czasu myślę od zakupie ER-5 dla siebie jako pierwszego motocykla. Posiedziałem sobie na nim i wygląda na wygodny, miły i ładny sprzęt. Minusem są słabe hamulce, ale może to i lepiej (nauczyłbym się jeździć ostrożnie) ;-) Wielkim plusem jest niższe niż w GS zużycie paliwa. Spotkałem różne oferty sprzedaży ER-5. Od 6800zł aż do 10,5tys a nawet więcej. W tej cenie kupić można młodszego rocznikowo GS a nawet Cb 500 w dobrym stanie, ale mnie się zwyczajnie ER-5 podoba. Wczoraj w czasie targów Motocykl Expo dowiedziałem się na stoisku Kawasaki strasznej rzeczy. ER-5 zostanie wycofany z oferty. Oznacza to, że gdybym teraz go kupił, straciłbym bardzo dużo kasy przy odsprzedaży (inaczej się liczy za mało popularny model a inaczej za mało popularny już nie produkowany model). Szkoda :(Niestety w tym sezonie ceny utrzymają się jeszcze na wysokim poziomie a przy cenach GS, ER-5 i tak nie był już tak bardzo atrakcyjny.... Bardzo żałuję, że Kawasaki rezygnuje z segmentu 500ccm. Ten ruch każe sobie zadać pytanie, kiedy GS zniknie z rynku. W końcu Suzuki też wypuściło GSX600. Yamaha już dawno odpuściła... Wygląda to tak jakby nikt nie chciał (nie tylko w Polsce) kupować 500ccm. Czyli promocja przesiadki z 11kW na 60kW. A może to popyt a nie podaż? Smutne... Najpierw likwidacja 400ccm, teraz 500ccm... A ładne nakedy za 30-50tys dla hobbystów :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Nie wiem, czy więcej straciłbyś na odsprzedaży, gdyby ER5 zostal wycofany ze sprzedaży. w końcu to bardzo popularny motocykl i na rynku wtórnym bedzie krążył jeszcze dlugie lata.Swoją drogą to naprawdę dziwaczna sytuacja. Markowe firmy rezygnują stopniowo ze średnich pojemności. Wkrótce zostaną same 125-tki - potem dziura do 600-ek. A w tę dziurę wchodzą chińskie pojazdy. :buttrock: Jakby mialy być trzy kategorie klientow (mówię o kupcach nówek):1. Młodzież na 125 ccm lub skuterach2. Biedni Kowalscy na różnych Wektorach 250 ccm lub skuterach3. Zamożni na drogich (często używanch w celach rozrywkowych) motocyklach.Nie rozumiem, dlaczego rynem motocyklowy jest taki dziwaczny. Samochody oferuje się we wszystkich możliwych klasach, na wszystkie możliwe potrzeby :biggrin: Przy takiej polityce ciężko, by motocykle stały się konkurencyjnymi dla aut pojazdami codziennego użytku :biggrin: Cała nadzieja w firmach koreańskich - robią sprzęt równie dobry co Japończycy, za to tańszy i w szerszej ofercie pojemnościowej. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edison Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Kupiłem właśnie kawasaki er 5 i chciałbym zasięgnąć opini kogoś bez stronnego .Czy to odpowiedni model na pierwszy motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 takale jak już kupiłeś, to po co pytasz? wsiadać i latać :(jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edison Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 takale jak już kupiłeś, to po co pytasz? wsiadać i latać :(jszchciałem się tylko upewnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartas Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Zalezy czy bedziesz z glowa jezdzil. Kumpel jest od ciebie 2 lata starszy, er tez kupil na pierwsze moto i je rozbil po jakis 300 km latania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
body Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Zalezy czy bedziesz z glowa jezdzil. Kumpel jest od ciebie 2 lata starszy, er tez kupil na pierwsze moto i je rozbil po jakis 300 km latania. Nie strasz ludzi (i mnie) :( Pewnie za duzo odkrecil i przekroczyl swoje mozliwosci :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 ile obrotów ma er przy 100 km/h czy 130 da sie w miare normalnie leciec ,i jakie spalanie i v-max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartas Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Obrotow nie pamietam, ale 130 idzie normlanie jechac, wiecej tez. Spalanie 6- 7 z tego co kumpel mowil. Vmax... ja nim jechalem 180, nie wiem czy cos wiecej pojdzie, moze cos by ukulal jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Er5 jest dobrym sprzętem na pierwsze moto. Dobrze pogonione idzie prawie 200 (licznikowo). Do tego wiotka rama, kiepskie hamulce i totalnie "uniwersalne" nastawienie - nie jest to sprzęt do szaleństwa. Do codziennego wożenia dupy nadaje się jednak znakomicie. Prosty w serwisie (regulacja zaworów na śrubkach, trzeba tego pilnować). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Entuzjasta Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Jestem posiadaczem ER5 i jestem z niego bardzo zadowolony. Co do spalania to mnie wychodziod od 4 do 5 litrów. Potwierdzam, ze hamulce są słabe i dlatego nie polecam jeździć zbyt szybko (nie przekraczam 130 i może dlatego takie spalanie). Zgadzam się z opinią, że to sprzęt dla początkujacych, do których również się zaliczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davgor Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 polecam zakup szyby (jeżeli nie dostałeś jej z motorkiem), wielce poprawie komfort.a poza tym pierwszy tysiąc nawiń na prawdę ostrożnie i będą z Ciebie ludzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartas Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Szybka duzo daje, chcialem ja sprzedac, ale jak pojezdzilem bez... hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Jak na pierwsze moto jest idealny.Ale jeżdziec z doświadczeniem może też całkiem dobrze się bawić.Jechałem ostatnio za facetem który gania na er-5 już 4-ty sezon,i mocniejsze maszynypod mniej doświadczonymi bikerami nie dawały za nim rady. jednym słowem fajne moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarcio Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 W kwestii hamulców: w "Jednośadzie" na TVN Turbo omaiając ten sprzęt mówili, że sporo pomagają przewody w stalowym oplocie. A generalnie to naprawdę bardzo ładne moto. Oczywiście to kwestia gustu, ale mi er5 podoba się zdecydowanie bardziej niż bezpośredni konkurent Suzuki GS 500. Szerokiej drogi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.