Vlaad Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 szukalem i szukalem ale zadnych informacji nie znalazlem, a nie mam sie kogo zapytac poza Wami :)Przecież pisałem, że klażdy porządny dealer/serwis ma możliwość to sprawdzić, wystarczy podać numery silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 No dobra - a co jesli "instrukcja" zaleca min. 97 oktanow? U nas uniwersalna ma tylko 95 oktanow. Ja zawsze leje Eurosuper Pb95. Kilka razy zalalem 98, ale zadnej roznicy w pracy silnika i osiagach nie odczulem. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 9 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2004 Cze....Robiąc głowicę w XL 600 LM 1987 rok człowiek który wymieniał gniazdo zaworowe (inne frezował) stwierdził że gniazda są miękkie. Na wszelki słuczaj lałem do tej pory uniwersalną. Spróbuję spytać się w serwisie po numerze silnika. Tak na marginesie wiele młodych ludzi nie przykłada to tej kwestii uwagi myślę że ze szkodą dla silników.Pozdr.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 9 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2004 hmm... czyli nie chłodził zaworów...? smaruje je... no tak Panie Adamie... a temat z początku był w przy piwie wielki MECHANIKU. aha, i powstrzymam się przed dodaniem kto zaczął szydzić i się naśmiewać. ale dla Ciebie o Wielki to nie ma znaczenia przecież prawda? boże ludzie trochę luzu :D :) :) Nie masz bladego pojecia o czy piszesz i jeszcze głupio dyskutujesz. Jak kiedyś ze mną się kłóciłeś twierdząc że im szersza opona tym lepsza na zimę bo większy współczynnik tarcia :lol: :smile2: po kolei, obniżenie temp. to jedno a smarowanie to drugie. Ołów zawarty w zwiazkach wbogacających paliwo osadzał się na gniazdach zaworowych właśnie je smarując. jeżeli jeszcze raz zobaczę, że tak po chamsku się odnosisz to wylatujesz stąd do rzeźni undergrunt. :evil2: Jeżeli chodzi o mnie, to do XT stosowałem zawsze benzynę uniwersalną. Do BMW albo Uniwersalną albo 98. Dowiedziałem się, że benzyna Uniwersalna ma trochę niższą kaloryczność niż beołowiowa. Spala się osiągając niższą temp. co oznacza, że na przebycie tego samego dystansu w tych samych war. silnik bedzie potrzebował jej nieco więcej. Jednak za jej użyciem przemawiało to, że chciałem by gniazda zaworowe były jednak cały czas smarowane związkami potasu.Po zniknięciu benzyny typu U będzie trochę problemu z weteranami. Mam nadzieję, że wkrótce jednak w sprzedaży bedą odpowiednie specyfiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 10 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2004 a ja mam takie pytanie do posiadaczy DR 600, moto jest z 89`. mozna w nim eurosuper stosowac bez obaw ? do tej pory jezdzilem na U95. szukalem i szukalem ale zadnych informacji nie znalazlem, a nie mam sie kogo zapytac poza Wami :) Ja leję do swojego 98 bo duzo lepiej na niech chodzi a o zawory bym sie nie martwił. Mysle że tak jak wiekszość aut zachodnich już z początkiem lat 80 było przystosowanych do bezołowiowej tak i motocykle a roczniki z końca lat 80 napewno. Chyba tylko w byłym bloku wschdnim tak późno zaczęto stosowac utwardzane gniazda zaworowe (około roku 90) czyli takze w Polsce (polonezy, maluchy i inne badziewie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2004 Myślę że dyskusja na temat która 95 , 98 jest bezcelowa z powodu notorycznych oszustów benzynowych ( ostatnia afera w Trzebini ) może będziemy pisać na których stacjach nie powinno się tankować w ogóle. Mogę wam wytłumaczyć na przykładzie mojej babci E28(525) . Często tankuję na najbliższej stacji 10 litrów bezołowiu 95 i mogę przejechać 80 kilometrów. Powiedzą fachowcy normalne zużycie to dlaczego tankując na ARAL robię min 105 kilomertów na takiej samej ilości paliwa.Będąc a Austrii po nalaniu 98 bałem się opierać nogę na pedale bo gumy mi się paliły a potem dolałem w Cieszynie 98 i zawory dzwoniły jak grzechotka.Myślę o tych którzy mają dostęp do benzenu , ekstrakcyjnej czu nawet nitro w beczkach i wieczorami dolewają do zbiorników na stacjach zarabiając na każdym litrze ponad 3 złocisze.Panowie teoria jest ważna a praktycznie inni niszczą nasze silniki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 11 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2004 a do dwutaktów można smiało lać bezołowiową??? chodzi mi tu o moją etke :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2004 Niestety nie masz innego wyjścia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 11 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2004 Jeżeli chodzi o dodatki, to na stacjach BP (na każdej, na której byłem) można już kupić dodatek za ok 3-4 PLN, wystarczający na 60 l paliwa. To samo podobno jest na stacjach ORLEN (ale sam nie widziałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Myślę o tych którzy mają dostęp do benzenu ' date=' ekstrakcyjnej czu nawet nitro w beczkach i wieczorami dolewają do zbiorników na stacjach zarabiając na każdym litrze ponad 3 złocisze.Panowie teoria jest ważna a praktycznie inni niszczą nasze silniki.[/quote']Znów potwierdza się brak żetelnej wiedzy w tym temacie. Benzyna ekstrakcyjna charakteryzuje sie akurat wysoką, nie niską liczbą oktanową -ponad 110. Zanim cos napiszecie proponuje to sprawdzić, a nie wprowadzac ludzi w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 BULLSON w takim razie rozwiń temat dlaczego przepłacamy ze bezołów jak ekstrakcyjną możemy w/g ciebie zalewać silniki nawet wysoko sprężone.Czekamy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Po nowej akcyzie 500zł. za 200L w Trzebini (Rafineria) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 Znów potwierdza się brak żetelnej wiedzy w tym temacie. Benzyna ekstrakcyjna charakteryzuje sie akurat wysoką, nie niską liczbą oktanową -ponad 110. Zanim cos napiszecie proponuje to sprawdzić, a nie wprowadzac ludzi w błąd. niezły zonk :Pwg moich informacji beznyna ekstrakcyjna ma ok. 50oktan No ekstrakcyjna jednak jest sporo droższa od bezołowiowejjak kupujesz w półlitrowych butelkach w sklepie z art. przemyslowymi to na pewno :lol: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 1 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2005 "Po zastosowaniu benzyn bezołowiowych temperatura wzrosła i bardzo szybko wypalały się zawory lub gniazda" czy ma to jakis wplyw na trwalosc mojego dwutaktu ? Tak samo ze smarowaniem gniazd zaworowych ,czy olow smarowal gladz cylindra i lozyska walu w dwutakcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Myślę że jednak ma ponieważ ołów zachowuje się jako metal podobnie do tytanu, nie ma to związku z twardością a z totalną niechęcią do pracy w poślizgu czyli krótko mówiąc bardzo szybko powoduje zatarcia.To wszystko jednak tylko teoria przy jego ilości w benzynie ale napewno w dużym stopniu obniża teperaturę pracy w komorze spalania dlatego może być bezołowiowa szkodliwa dla silników dwusuwowych starej generacji, tylko kto wykręca z starego dwusuwu pełną moc. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.