Skocz do zawartości

Jak zsynchronizowac gazniki ?


Madrider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To prawda, ze przez dokladna synchronizacje mozesz pozbyc sie dziwnych dzwiekow z silnika, zmniejszyc wibracje i poprawic sobie przejscie na wyzsze obroty.

Osobom, ktore same chca sie z gaznikami sprobowac radze sprawdzic dokladnie przylgnie iglic zaworkow plywakowych i iglic siedzacych w rozpylaczach na zuzycie - te ostatnie zwlaszcza potrafia na przyklad w gaznikach Mikuni siasc w tempie przyspieszonym. Zrobienie dokladnego czyszczenia to podstawa, a wcale nie jest to latwe w warunkach ze tak powiem `polowych` - czyli przez normalnego uzytkownika.

Ogolnie z gaznikami radze sie zglosic do `gaznikowca`, lub warsztatu moto gdzie maja mechanika kumatego w robotach gaznikowych.

W Wwie taka osoba jest Tomek Kedzior z PolandPosition i tam wlasnie nalezaloby robic, lub sprawdzac efekty wszelkich przerobek ssaco wydechowych, ktore maglowalismy w ostatnim czasie na liscie - glownie dlatego ze ma na miejscu hamownie.

Sprawdzic moto, zrobic zmiany, znowu sprawdzic i juz wiadomo czy idziemy w dobra strone, czy nie.

Zdaje sobie sprawe, ze to nie propozycja dla mlodych zapalencow, ale jedyna pewna dla ludzi, ktorzy na serio chca sie zajac przerobkami.

Taki mi troche wyszedl ten post dookola glownego tematu, ale trudno - to efekt tych dyskusji prowadzonych ostatnio na liscie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jak dla ciebie MłodyVFR, ale jak dla mnie było to bardzo ważne.

no qrcze, dla mnie tez, po to przyjechalem wtedy do Ciebie. tylko mi jeszcze chodzi o zrozumienie problemu, a nie sam fakt, ze faktycznie silnik lepiej chodzi :mrgreen:

podtrzymuje pytanie PROCa:

sklad mieszanki biegu jalowego zostawiamy tak, jak mowi manual, wykrecajac o iles tam, czy dostrajamy jeszcze? bo jak dostrajamy, to kazdy gaznik bedzie mial inne nastawy? u mnie wstepnie to jest 1 i 7/8 obrotow... to tak na marginesie dokladnych japonczykow :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi Piotr. Większośc manuali podaje jedną wartość, jeśli podaje dwie, to powinniśmy się tego trzymać.

 

Zresztą jeśli chodzi o ustawianie składów mieszanki, to ciężkao czasami zresalizować te 1i 7/8 obrotu. Poprostu bardzo łatwo się pomylić i coś "pzrekręcić" Dlatego właśnie warto zakupić sobie "Colortune". Świece z przezroczystymi izolatorami, przez które możemy oglądać kolor płomienia w komorze spalania podczas pracy silnika. Na jego podstawie jesteśmy w stanie dokładnie ustawic sklad meiszanki osobno dla każdego cyl na biegu jałowym . O color Tune kiedyś napomknął Adam M. Bardzo zainteresował mnie ten temat...troche żeśmy sobie z Adamem pokorespondowali;). No i w przysłym roku mój warsztat zostanie wzbogacony o ten system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniej istotny dokładny kąt obrotu tej śrubeczki, ważne jest aby wszystkie były wykręcone dokładnie tak samo.

Jeżeli mądra księga mówi 1 7/8 to z zasady kręcę na dwa z przekory bo nigdy nie rozumiałem jak cywilizowany mechanik może dzielić wymiar przez 8,16,32,,128.

Mnie bozia dała dziesięć palców i tak dzielę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z rana :banghead:

Mam nowego "zonka"... Wymontowałem gaźniki i nie wiedze tych śrub od regulacji składu mieszanki :banghead:

Czy to możliwe żeby w tych gaźnikach jedyna regulacja polegała na ustawieniu iglicy i poziomu paliwa w komorze pływakowej??

Mam jeszcze pytanie – czy te malutkie dziurki w przepustnicach to nie jest czasem jakiś trick producenta do zdławienia mocy silnika??

 

p.s. okazało się ze przepustnice maja dość duży luz – wymiana konieczna :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak edytować to zdjęcie, by Ci to pokazać, bo wiem gdzie to jest. Regulacja znajduje się od dołu gaźników, od strony mocowania do króćców ssących. Srubokręt wkłada sie od dołu. Miejsce te (tylko z boku) widać między innymi na zdjęciu widocznym w prawym górnym rogu, na wysokości pokryw komór pływakowych, na środku gaźników. Zresztą popatrz, masz je przed sobą, a ja tylko fotki i pamięć.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Idaho, też mam XJ650 4KO, z którego roku jest Twoja? Moja z 81.

To tak na marginesie.

Z tego co pamiętam, u mnie są 4 śrubki do regulacji mieszanki i jedna wspólna do regulacji wolnych obrotów. Na każdym gaźniku są takie króćce do podłączenia wakuometrów, z tym że jeden jest na stałę podłączony do kranika (mam podciśnieniowy). Zdjęć wysłać nie mogę (to już osobna historia).

 

Faktem jest, że po synchro gaźników motor trochę lepiej chodził (przed chodził dobrze), ładnie się wkręcał na obroty, nie było problemów z przyspieszaniem. Natomiast jeśli ustawiłem ładnie wolne obroty na ciepłym silniku, to na zimnym miał ponad 2000, natomiast jeśli na zimnym zrobiłem 1500, to po rozgrzaniu potrafił zgasnąć na światłach.

 

Ale to wszystko było przed remontem silnika. Jak będzie po, to się dopiero okaże.

 

Pozdrawiam,

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...