POM Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 trochę z innej beczkiodkupiłem motocykl z przebiegiem 3500km (zakładam że licznik nie był cofniety), po 32000 robiłem regulację zaworów i miałem taki wynik pomiarów cylinder 1: S-0,17 W-0,22cylinder 2: S-0,08 W-0,23cylinder 3: S-0,11 W-0,29cylinder 4: S-0,14 W-0,19 luzy dla ssacych 0,11-0,15luzy dla wydechowych 0,21-0,25 teraz pytanie czy mozliwe jest zeby nowe moto miało nie regulowane zawory?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaho Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 a bez tych fajerwerków z kręceniem na maxa nie mozna wyrokować na podstawie kolory świec W ten sposób sprawdzisz czy masz odpowiednią dyszę główną. Na postoju możesz co najwyżej zobaczyć skład meiszanki na biegu jałowym, ale też niezbyt dokładnie. Do sprawdzania skłądu miesznaki silnik musi być obciążony, wtedy pracuje prawidłowo. Ponadto, niewskazane jest dłuższe przetrzymywanie silnika bez obciążenia na biegu jałowym... pow 30 min. Spowodowane jest, to wzbogaconą meiszanką na biegu jałowym. Co do luzów... to albo materiał który został zastosowany na elementy rozrządu jest totalnie zrypany, albo ktoś cie robi w bambuko. Ale z doświadczenia wiem, że XJ ma tendencje do różnych wachań luzów zaworowych, z tym że naogół się one zmniejszają, a w twoim przypadku masz kalejdoskop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
POM Posted December 1, 2004 Share Posted December 1, 2004 dzieki za wyjasnienia, jak bedzie chwila czasu zerknę znów do zaworów (w sumie jest jakies 11000 po rgulacji) i sprawdzę sobie luzy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 a ja sie zapytam jeszcze odnosnie synchro- robimy je przy założonych filtrach lub airboxie-tak? tzn muszy byc cały układ ssący kompletny? Quote http://bikepics.com/members/kiki21/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaho Posted December 11, 2004 Share Posted December 11, 2004 Najlepiej zrobić z całym układem dolotowym, często jednak nieda się tego osiągnąc, w takim przypadku, trzeba robić na łysych gaźnikach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Ja osobiście robię synchro tylko na otwartych gaźnikach. Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaho Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Piotr opisz dlaczego preferujesz synchro na gołych gaźnikach. Jeśli filtr jest czysty, to ja zawsze ustawiam na zmontowanym układzie, oczywiście oile sie da! Ponadto sporo motocykli z wiadomych przyczyn, bez filtra praktycznie wcale nie chce sie wkręcać na obroty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Z bardzo prostej przyczyny. Jeżeli podpinam waku bez filtra(ów) to po odpaleniu już wiem czy warto go regulować.Jeżeli zegary pokazują bardzo małe podciśnienie to jest niedobrze z silnikiem czyli nadszedł czas kapitalki a dopiero później synchro.Poprostu mogę szybciej podkręcić resztę gaźników pod wzorcowy.Podnoszę obroty do max.2000 a te się kręcą bez problemu..Na koniec śrubą wolnych max. obniżam i sprawdzam czy nadal wskazania są równe , wracam do nastawu ok.1200 i to wszystko bo i tak nic więcej nie wyreguluję. Na waku ustawiamy tylko równo klapy na podstawie podciśnienia. Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idaho Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Właśnie zapomniałem nadmienić ważnej rzeczy na którą zwrócil mi uwagę Piotr, a o której do tej pory nie wspomniałem. Oprócz synchronizacji wakuometry mówią nam o ew. usterkach silnika. Na podstawie wskazań wprawiona osoba jest w stanie odczytać: czy uszkodzone są pierścienie tłokowe,nadpalone zawory, nieszczelne zawory, uszkodzenie spręzyn zaworowych, zatkanie tłumika, wyrobienie prowadnic caworowych, uszkodzenie uszczelki głowicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 W niektórych przypadkach należy szczególną uwagę zwrócić najpierw na układ wydechowy. Może wydawać się dziwne ale trafił kiedyś do mnie CX500 świeżo regulowany w innym warsztacie do poprawki.Z zasady robię to niechętnie i nie komentuję pracy poprzednika.Prosty silnik na dwóch gazniorach a cały czas kulał nawet pod wakuometrami. W takich momentach robię przerwę na skręta i zastanawiam się którym młotkiem go pier***ć jednocześnie oglądam moto z wszystich stron i stwierdzam że lewy tłumik ma nabitą orginalnie cechę 20kW a prawy ma tylko HM itd.Właściciel przyznał że sam po wypadku zmienił jeden tłumik na kupiony w Łodzi bo miał ladniejszy chrom. Wygoniłem kola bez regulacji. Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiki Posted December 20, 2004 Share Posted December 20, 2004 Właśnie zapomniałem nadmienić ważnej rzeczy na którą zwrócil mi uwagę Piotr' date=' a o której do tej pory nie wspomniałem. Oprócz synchronizacji wakuometry mówią nam o ew. usterkach silnika. Na podstawie wskazań wprawiona osoba jest w stanie odczytać: czy uszkodzone są pierścienie tłokowe,nadpalone zawory, nieszczelne zawory, uszkodzenie spręzyn zaworowych, zatkanie tłumika, wyrobienie prowadnic caworowych, uszkodzenie uszczelki głowicy.[/quote']a tak z grubsza po czym to sie ocenia?? :?: Quote http://bikepics.com/members/kiki21/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pompka Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 a tak z grubsza po czym to sie ocenia?? :?: Właśnie, Idaho zdradź trochę tych tajemnic :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aker Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Słuchajcie, słuchajcie - nie do końca jest tak jak to było wyżej opisywane. Małe podciśnienie w kolektorach ssących nie koniecznie świadczy o potrzebie remontu silnika. Coś takiego może być skutkiem złej regulacji gaźników. Ten wywód wiąże się także z drugą nieścisłością, którą znalazłem. Synchronizacja gaźników przy pomocy wakuometrów rzeczywiście prowadzi do wyrównania podciśnienia we wszystkich kolektorach ssący, ale ( to jest istotne) nie do wartości byle jakiej !!!. W każdej serwisówce podaje się konkretne podciśnienie w kolektorze ssącym , które występuje przy określonych obrotach. Oczywiście te pomiary prowadzone są Z FILTREM POWIETRZA. Tak więc na początku ustawia się zadane podciśnienie, potem dopiero wyrównuje się podciśnienia na innych gażnikach. Dodam jeszcze że wstępna regulacja podciśnienia ma fundamentalne znaczenia dla prawidłowej regulacji gaźników. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Słuchajcie' date=' słuchajcie - nie do końca jest tak jak to było wyżej opisywane. Małe podciśnienie w kolektorach ssących nie koniecznie świadczy o potrzebie remontu silnika. Coś takiego może być skutkiem złej regulacji gaźników. Ten wywód wiąże się także z drugą nieścisłością, którą znalazłem. Synchronizacja gaźników przy pomocy wakuometrów rzeczywiście prowadzi do wyrównania podciśnienia we wszystkich kolektorach ssący, ale ( to jest istotne) nie do wartości byle jakiej !!!. W każdej serwisówce podaje się konkretne podciśnienie w kolektorze ssącym , które występuje przy określonych obrotach.Dodam jeszcze że wstępna regulacja podciśnienia ma fundamentalne znaczenia dla prawidłowej regulacji gaźników.[/quote']Masz rację małe podciśnienie nie świadczy od razu o konieczności remontu tylko o potrzebie regulacji gaźników a co się tyczy wartości podciśnienia podanej w manualu to należy przyjąć to jako wartość dla nowego silnika dla normalnej eksploatacji. Niektóre manuale podają zakres podciśnienia od-do co noe oznacza wcale tak jak i podczas regulacji zaworów że na jednym może pozostać luz w tolerancji minimum a na drugim zaworze w tolerancji maximum i to samo w gaźnikach , podciśnienie musi mieć taką samą wartość na wszystkich gaźnikach. Bardzo często spotykam się podczas czyszczenia gaźników z brakiem niektórych maleńkich części np. podkładka, Oring czy wręcz sprężyna na śrubie regulacji składu mieszanki że nie wpomnę pozamieinanych miejscami dysz głównych.W przeważającej części motocykli wystarczy właśnie regulacja na wolnych obrotach, bo jeżeli iglice są już wyrobione lub osie przepustnic mają duży luz to reszta silnika jest również w podobnym stanie i w tym momencie wymiana osi przepustnic lub iglic jest bezcelowa chyba że ktoś zdecyduje się na remont generalny, tylko kto ?.Odbiegając od tematu podobna sytuacja jest w większości singli dużej pojemności z wymianą tłoka i pierścieni olewając jednocześnie korbowód ( bo jeszcze dobry ). Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Dudek Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Po napisaniu ostatniego zdania sięgnąłem na regał po biblię gaźnikową napisaną przez Robinsona Johna wydaną cztery lata temu w anglii.Moja jest w wersji niemieckiej i już rozbolała mnie łepetyna.Jest to kwintesencja wiedzy o najnowszych gaźnikach i układach wtryskowych motocykli. Polecam zainteresowanym.tyt. org. "Motorcycle Fuel Systems TecBook" John Robinson Quote Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.