Skocz do zawartości

Jak zsynchronizowac gazniki ?


Madrider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

trochę z innej beczki

odkupiłem motocykl z przebiegiem 3500km (zakładam że licznik nie był cofniety), po 32000 robiłem regulację zaworów i miałem taki wynik pomiarów

 

cylinder 1: S-0,17 W-0,22

cylinder 2: S-0,08 W-0,23

cylinder 3: S-0,11 W-0,29

cylinder 4: S-0,14 W-0,19

 

luzy dla ssacych 0,11-0,15

luzy dla wydechowych 0,21-0,25

 

teraz pytanie czy mozliwe jest zeby nowe moto miało nie regulowane zawory??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bez tych fajerwerków z kręceniem na maxa nie mozna wyrokować na podstawie kolory świec

 

 

W ten sposób sprawdzisz czy masz odpowiednią dyszę główną. Na postoju możesz co najwyżej zobaczyć skład meiszanki na biegu jałowym, ale też niezbyt dokładnie. Do sprawdzania skłądu miesznaki silnik musi być obciążony, wtedy pracuje prawidłowo. Ponadto, niewskazane jest dłuższe przetrzymywanie silnika bez obciążenia na biegu jałowym... pow 30 min. Spowodowane jest, to wzbogaconą meiszanką na biegu jałowym.

 

 

Co do luzów... to albo materiał który został zastosowany na elementy rozrządu jest totalnie zrypany, albo ktoś cie robi w bambuko. Ale z doświadczenia wiem, że XJ ma tendencje do różnych wachań luzów zaworowych, z tym że naogół się one zmniejszają, a w twoim przypadku masz kalejdoskop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piotr opisz dlaczego preferujesz synchro na gołych gaźnikach. Jeśli filtr jest czysty, to ja zawsze ustawiam na zmontowanym układzie, oczywiście oile sie da! Ponadto sporo motocykli z wiadomych przyczyn, bez filtra praktycznie wcale nie chce sie wkręcać na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bardzo prostej przyczyny. Jeżeli podpinam waku bez filtra(ów) to po odpaleniu już wiem czy warto go regulować.

Jeżeli zegary pokazują bardzo małe podciśnienie to jest niedobrze z silnikiem czyli nadszedł czas kapitalki a dopiero później synchro.

Poprostu mogę szybciej podkręcić resztę gaźników pod wzorcowy.

Podnoszę obroty do max.2000 a te się kręcą bez problemu..

Na koniec śrubą wolnych max. obniżam i sprawdzam czy nadal wskazania są równe , wracam do nastawu ok.1200 i to wszystko bo i tak nic więcej nie wyreguluję. Na waku ustawiamy tylko równo klapy na podstawie podciśnienia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapomniałem nadmienić ważnej rzeczy na którą zwrócil mi uwagę Piotr, a o której do tej pory nie wspomniałem. Oprócz synchronizacji wakuometry mówią nam o ew. usterkach silnika. Na podstawie wskazań wprawiona osoba jest w stanie odczytać: czy uszkodzone są pierścienie tłokowe,nadpalone zawory, nieszczelne zawory, uszkodzenie spręzyn zaworowych, zatkanie tłumika, wyrobienie prowadnic caworowych, uszkodzenie uszczelki głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych przypadkach należy szczególną uwagę zwrócić najpierw na układ wydechowy. Może wydawać się dziwne ale trafił kiedyś do mnie CX500 świeżo regulowany w innym warsztacie do poprawki.

Z zasady robię to niechętnie i nie komentuję pracy poprzednika.

Prosty silnik na dwóch gazniorach a cały czas kulał nawet pod wakuometrami. W takich momentach robię przerwę na skręta i zastanawiam się którym młotkiem go pier***ć jednocześnie oglądam moto z wszystich stron i stwierdzam że lewy tłumik ma nabitą orginalnie cechę 20kW a prawy ma tylko HM itd.

Właściciel przyznał że sam po wypadku zmienił jeden tłumik na kupiony w Łodzi bo miał ladniejszy chrom. Wygoniłem kola bez regulacji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapomniałem nadmienić ważnej rzeczy na którą zwrócil mi uwagę Piotr' date=' a o której do tej pory nie wspomniałem. Oprócz synchronizacji wakuometry mówią nam o ew. usterkach silnika. Na podstawie wskazań wprawiona osoba jest w stanie odczytać: czy uszkodzone są pierścienie tłokowe,nadpalone zawory, nieszczelne zawory, uszkodzenie spręzyn zaworowych, zatkanie tłumika, wyrobienie prowadnic caworowych, uszkodzenie uszczelki głowicy.[/quote']a tak z grubsza po czym to sie ocenia?? :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, słuchajcie - nie do końca jest tak jak to było wyżej opisywane. Małe podciśnienie w kolektorach ssących nie koniecznie świadczy o potrzebie remontu silnika. Coś takiego może być skutkiem złej regulacji gaźników. Ten wywód wiąże się także z drugą nieścisłością, którą znalazłem. Synchronizacja gaźników przy pomocy wakuometrów rzeczywiście prowadzi do wyrównania podciśnienia we wszystkich kolektorach ssący, ale ( to jest istotne) nie do wartości byle jakiej !!!. W każdej serwisówce podaje się konkretne podciśnienie w kolektorze ssącym , które występuje przy określonych obrotach. Oczywiście te pomiary prowadzone są Z FILTREM POWIETRZA. Tak więc na początku ustawia się zadane podciśnienie, potem dopiero wyrównuje się podciśnienia na innych gażnikach. Dodam jeszcze że wstępna regulacja podciśnienia ma fundamentalne znaczenia dla prawidłowej regulacji gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie' date=' słuchajcie - nie do końca jest tak jak to było wyżej opisywane. Małe podciśnienie w kolektorach ssących nie koniecznie świadczy o potrzebie remontu silnika. Coś takiego może być skutkiem złej regulacji gaźników. Ten wywód wiąże się także z drugą nieścisłością, którą znalazłem. Synchronizacja gaźników przy pomocy wakuometrów rzeczywiście prowadzi do wyrównania podciśnienia we wszystkich kolektorach ssący, ale ( to jest istotne) nie do wartości byle jakiej !!!. W każdej serwisówce podaje się konkretne podciśnienie w kolektorze ssącym , które występuje przy określonych obrotach.Dodam jeszcze że wstępna regulacja podciśnienia ma fundamentalne znaczenia dla prawidłowej regulacji gaźników.[/quote']

Masz rację małe podciśnienie nie świadczy od razu o konieczności remontu tylko o potrzebie regulacji gaźników a co się tyczy wartości podciśnienia podanej w manualu to należy przyjąć to jako wartość dla nowego silnika dla normalnej eksploatacji. Niektóre manuale podają zakres podciśnienia od-do co noe oznacza wcale tak jak i podczas regulacji zaworów że na jednym może pozostać luz w tolerancji minimum a na drugim zaworze w tolerancji maximum i to samo w gaźnikach , podciśnienie musi mieć taką samą wartość na wszystkich gaźnikach. Bardzo często spotykam się podczas czyszczenia gaźników z brakiem niektórych maleńkich części np. podkładka, Oring czy wręcz sprężyna na śrubie regulacji składu mieszanki że nie wpomnę pozamieinanych miejscami dysz głównych.

W przeważającej części motocykli wystarczy właśnie regulacja na wolnych obrotach, bo jeżeli iglice są już wyrobione lub osie przepustnic mają duży luz to reszta silnika jest również w podobnym stanie i w tym momencie wymiana osi przepustnic lub iglic jest bezcelowa chyba że ktoś zdecyduje się na remont generalny, tylko kto ?.

Odbiegając od tematu podobna sytuacja jest w większości singli dużej pojemności z wymianą tłoka i pierścieni olewając jednocześnie korbowód ( bo jeszcze dobry ).

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po napisaniu ostatniego zdania sięgnąłem na regał po biblię gaźnikową napisaną przez Robinsona Johna wydaną cztery lata temu w anglii.

Moja jest w wersji niemieckiej i już rozbolała mnie łepetyna.

Jest to kwintesencja wiedzy o najnowszych gaźnikach i układach wtryskowych motocykli. Polecam zainteresowanym.

tyt. org. "Motorcycle Fuel Systems TecBook" John Robinson

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...