bigmike Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca Cześć wszystkim! Jestem w trakcie kursu na kat. A i zastanawiam się nad wyborem pierwszego motocykla. Szukam czegoś w stylu naked/modern classic, co będzie odpowiednie na początek, ale jednocześnie sprawi frajdę z jazdy i dobrze brzmiało na niskich obrotach. Styl jazdy Rekreacyjny, chillowa jazda w różnych warunkach. Głównie trasy po Polsce, zarówno krótsze, jak i dłuższe. Nie interesują mnie turystyki ani sportowe motocykle. Doświadczenie Zerowe (nie licząc krótkich epizodów za dzieciaka). Budżet 15k, ewentualnie do 20k na sam motocykl. Pojemność/moc celuję w 400-650 cm³, moc około 50 KM. Zależy mi na lekkim, łatwym w prowadzeniu motocyklu, który pozwoli skupić się na technice jazdy, a nie walce z maszyną. Gabaryty 191 cm wzrostu, 108 kg, raczej mocno zbudowany i względnie proporcjonalnie w kontekście długości nóg do korpusu. Stan Raczej używany, ale jeśli coś sensownego znajdzie się w budżecie, to rozważę nowy. Utrzymanie Zależy mi na tym by motocykl był możliwie bezawaryjny. Preferencje Najbardziej podobają mi się nakedy w stylu modern classic (np. Triumph Scrambler 400x, Benelli Leoncino Trail), ale bardziej nowoczesne nakedy też są spoko (KTM Duke, Husqvarna Svartpilen). Inne modele, które biorę pod uwagę (oczywiście będę wdzięczny za wszelkie propozycje spoza listy): Ducati scrambler sixty2 Kawasaki Z400 Suzuki SV650 Honda CL500 Honda CB500F Yamaha MT-07 Jeśli ktoś miał któryś z tych motocykli i może coś doradzić, to będę wdzięczny za opinie! Może są jeszcze jakieś inne modele, które powinienem rozważyć? Dzięki za wszelkie sugestie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Marca Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Marca No nie wiem, przy ponad 190 cm to raczej na wszystkich przytoczonych wyżej będziesz wyglądał trochę jak na psie. Nie możesz kupić czegoś masywniejszego ale tez i mocniejszego? X11, XJR, duży Fazer, itp. z klasykow oczywiście podaję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigmike Opublikowano 19 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca Dzięki za propozycje! Te motocykle faktycznie mają odpowiednie gabaryty, ale zastanawiam się, czy nie będą dla mnie za mocne i za ciężkie na pierwsze moto – nie chciałbym mieć wrażenia, że muszę z nim walczyć zamiast czerpać frajdę z jazdy. Do tego dochodzi kwestia dostępności, bo sporo z nich jest już leciwych i nie ma ich za wiele na rynku. Co do wyglądu – klasyka jest spoko, ale to nie priorytet. Nowocześniejsze modele też wchodzą w grę, byle nie typowe turystyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 19 Marca Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Marca Mocniejsze moto zawsze można zblokować. Te starsze mechanicznie, te nowsze elektronicznie. Jesli chodzi o gabaryty to często jest to złudzenie. Motocykl 600 ccm może ważyć parę tylko kilo mniej niż 1000. A ten 1000 może mieć lepiej osadzony środek ciężkości, ostrzejszy kat główki ramy i tym samym sprawiać wrażenie łatwiejszego w prowadzeniu. Do tego dochodzą opony, ustawienia zawieszen itd, więc trudno wyciągać wnioski z tylko jednego parametru. Faktycznie modele ktore przytoczyłem mają swoje lata, może inni podpowiedzą nowsze pasujace na tak wysoki wzrost. Poszukaj też po frazach w wyszukiwarce forum, powinny być podobne tematy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 19 Marca Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2 godziny temu, bigmike napisał: Do tego dochodzi kwestia dostępności, bo sporo z nich jest już leciwych i nie ma ich za wiele na rynku. Spokojnie znajdziesz, jak nie u nas to u Niemca. Polecam brać cokolwiek z ABSem. Nie jest on co prawda konieczny, ale naprawdę potrafi uratować dupę w rzadkich przypadkach. A że są montowane od początku lat 2000 to jest sporo motocykli z ABS na rynku. A co do rozmiaru - masz dwa wyjścia - brać od razu dużego ze świadomością że jest o wiele mocniejszy, albo wziąć coś mniejszego, pojeździć sezon-dwa i wtedy szukać czegoś bardziej docelowego. Osobiście polecam drugie rozwiązanie bo wielokrotnie widziałem ludzi którzy zaczynając zabawę z moto myśleli że podoba im się np. czoper czy naked, a jak pojeździli, spróbowali innych motocykli, to się okazało że jednak wolą coś innego. Tak bywa, to normalne, a mniejszy na początek do nauki będzie tańszy w kupnie i naprawie, jeżeli (czego Ci nie życzę, ale to się dzieje na początku) wykonasz jakiegoś paciaka na piasku czy parkingu. Witamy w klubie i szerokości :D (a duże nakedy i tak są najlepsze! :D ) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca Honda CB1100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.