KML Opublikowano 31 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 Mam pytanko do starych mechaniorów tkzw. (wyjadaczy) Chodzi mi o części zamienne do motocykli (nie orginalne), jak one stoją pod względem wytrzymałości porównując z częściami orginalnymi. :?: W zeszłym roku w mojej XL600 przeskoczył rozrząd, pewien mechanik doradził mi abym wymienił sam łańcuszek i z rozrządem będe miał spokój na 2-3 lata.Kupiłem w Larssonie takowy za 50% ceny orginalnego, firma z tego co pamiętam D.I.D.Po założeniu łańcuch był napięty jak struna, nawet bez założonego jeszcze napinacza w przeciwieństwie do starego.Po przejechaniu ok. 2000 km rozrząd przeskoczył ponownie, dodam że stało się to za 1-szym jak i 2-gim razem podczas gaszenia silnika.Czym jest to spowodowane, kiepskim łańcuchem czy tym że nie wymieniłem kól zembatych. :?: Czy ktoś miał doczynienia z silnikami XL-ki może konstrukcja napinacza jest kiepska i trzeba go co jakiś czas wymienić.Wiem że źle zrobiłem nie wymieniając zembatek :ehz: , teraz mam zamiar kupić koła i ślizgi.Czy mam wymieniać też łańcuch w sumie ma mały przebieg ale pracował na starych zembatkach. :?: Jeśli wymieniać to czy kupować łańcuch orginalny czy moge kupić nie orginalny jak poprzednio? :?: Czy wymieniać też napinacz,jeśli tak to czy cały czy tylko sprężyne, może to on jest uszkodzony, na sucho w dłoniach działa poprawnie ale może pod obciążeniem popuszcza i nie napina łańcucha. Z pozdrowieniami prosze o rady :!: :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 Jakoś mi się wydaje, że masz problamy z napinaczem, a nie z samym łańcuchem. Did to dobra firma, można powiedzieć - produkt markowy. Zresztą w serwisówce masz podane maksymalne długości łańcucha na odcinku kilkunastu ogniw - możesz w bardzo prosty sposób sprawdzić, czy mieści się on w tolerancji. A co do kół zębatych - zobacz czy mają ślady zużycia. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 31 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 Kiedys jak pracowalem w warstacie za granica to slyszalem od dziadkow mechanikow o problemie z napinaczem w XL 600-650 , ze sie zacina, ale nie mielim na stole jeszcze takiegom sprzeta wiec nic wiecej nie potrafie powiedziec. A sprawdziles stan zebatek przde zalozeniem DIDa (zreszta niezla firma)?? Pozdr.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 31 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 A sprawdziles stan zebatek przde zalozeniem DIDa Szczeże powiem że z danymi serwisowymi nie porównywałem, górna zembatka nie wyglądała na zjechaną a dolnej na oczy nie widziałem.Spiołem stary z nowym łańcuchem i tak go przeciągnołem przez silnik. Ups... :P moja wina :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 Mnie tez sie wydaje ze to zle dzialajacy napinacz.Zebatki i lancuch caly czas pracuja w oleju i zuzycie jest b.powolne.Nie ma mozliwosci, zeby nowy lancuch, dobrze zalozony i z prawidlowo dzialajacym napinaczem zuzyl sie w ciagu sezonu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 Może pytanie nietaktowne ale zapytam dlaczego jest problem z łańcuchem rozrządu a nie dwoma łańcuchami rozrządu.Niestety przeskakiwanie łańcucha jest spowodowane nadużywaniem dziwnego czerwonego przełącznika po prawej stronie kierownicy ( ciekawe dlaczego on jest czerwony ?) do gaszenia silnika.Naprawa w takim przypadku polega na wymianie 2 łańcuszków rozrządu 2 x 465,69 zł.2 napinaczy łańcuszków 2 x 350,81 zł. a na wszelki wypadek 2 prowadnic to jest 2 x 103,17 zł. + robocizna ???: oraz ewentualne obcięcie prawego kciuka kierowcy.sorry za złośliwości ale nie mogłem się powstrzymać.Można obniżyć koszty stosując łańcuszek f-my DID ewentualnie TURMAX ale kupiony w porządnej firmie ponieważ niekturzy fachofcy kupują b.tani wyrób DID w krążkach z tzw. metra a sprzedają jako orginalny rozrząd.Akurat do tego modelu HONDA zaleca łańcuch firmy BORG WARNER. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 pytam z ciekawości dlaczego dwóch łańcuchów rozrządu i na czym miałoby polegać nadużywanie czerwonego przełącznika (czyzby strzały w wydech??) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 Ten silnik ma dwa łańcuchy rozrządu ( chyba że się mylę ) a jak rozerwiesz jeden but to biegniesz do sklepu kupować tylko jeden ?Dokładne tłumaczenie opisu tego czerwonego wyłącznika to -awaryjny wyłącznik zapłonu - 3 słowa nie 2. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 OO 8O to XL ma 2 lancuchy rozrzadu- i 2 napinacze?? Mimo ze jest OHC- pierwsze słysze.Janek.P.S. Ale dzisiaj dowiem sie napewno wezme tylko katalog czesci Hondy do reki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 10 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2004 Dokładne tłumaczenie opisu tego czerwonego wyłącznika to -awaryjny wyłącznik zapłonu - 3 słowa nie 2. Czyli mam rozumieć, że prawidłowe wyłączanie silnika powinno odbywać się bez udziału czerwonego przycisku i powinno się wyłączać silnik kluczykiem :?: Jeżeli tak, to dlaczego i jaki negatywny wpływ na motocykl (silnik) ma używanie czerwonego "knefla" :?: Bardzo mnie to zainteresowało bo zawsze "gaszę" silnik tym guzikiem i chyba robi tak większość osób, ale teraz mam pewne wątpliwości co do tego typu działań :mrgreen: Czy mółbys Piotrze nieco rozjaśnić sytuacje :?: 8) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 11 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2004 Oczywiscie XL 600- jednocylindrowka ma 1 lancuch rozrzadu i 1 napinacz lan.rozrza., a koledze Dudkowi pomyliło sie z XLV 600- Transalpem, ktory ma 2 lancuchy i 2 napinacze, bo jest 2-cylindrowy.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 11 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2004 temat czerwonego przycisku był już wałkowany http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...hlight=wy+cznik pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2004 Tak też myślałem że to XL600V bo stary XL powinien być chyba w dziale werterany.A wujek niech dalej gasi moto czerwonym kneflem ja mam dużo modułów zapłonu i czas na ich wymianę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 15 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2004 Piotr DudekTen silnik ma dwa łańcuchy rozrządu ( chyba że się mylę ) Pewnie żę się mylisz, ten silnik ma jeden łańcuszek i jest to XL600R a nie "V". A czy powinien być w dziale weteranów :?: możliwe bo młodziutki to on nie jest ale temat dotyczy mechaniki a nie zabytków :!: Części już zamówione ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Ponownie wracamy do tematu popsował sie japoniec bez podania modelu i co gorsza rocznika stąd wynikają późniejsze niedomówienia.Bardzo często podczas poszukiwania części w komputrze głupia maszyna pyta o numer VIN i bez niego nie mogę znaleść potrzebnej części.XL600R i XL600V to różne motocykle ale nie wolno mówić że to XL.WSK miała też dwa podstawowe modele 175 - czarny i czerwony.Nie obrażajcie się że chciałem XL odesłać do weteranów.Możemy na te modele mówić stary i nowy wtedy nie będzie pomyłek. Moim skromnym zdaniem ten stary jest o niebo lepszy od tego nowszego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.