Skocz do zawartości

BMW K75 co to warte ?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam możliwość kupna za psie pieniadze trochę zapuszczone K75 ale jako tako kpl. Jakieś problemy z układem paliwowym, kręci ale nie pali, długo stał. Warto się w to pchać ? Temat do reanimacji ? czy raczej unikać (bo każdy temat jest do reanimacji tylko) w tym przypadku koszty zabijają. Typu brak zamienników, jedynie oryginały z ASO, zamawiać, czekać, furę siana zapłacić i nie marudzić. Ponad 100 tys przebiegu jeżeli to ma jakieś znaczenie.

Swoją aktualną babcię w podobnym kupiłem i dało się wskrzesić ale z BMW nie mam doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski pompa, sprawdzic trzeba czy jest iskra, niemanie iskry może być spowodowane nawet awaria pompy paliwa, któregoś z cujników, lub samego komputera...

Sprawdz ile kosztuje ewentualnie silnik- jak jest tani- to chyba bezawaryjny... ile komputer ECU...i czy ktokolwiek potrafi naprawić taki ECU...

Adam M... chyba ma taki motocykl, musisz z nim pogadać... taka mała cegła fajnie się prezentuje z ładnym koszem motocyklowym- ale musze ostrzec- amortyzator skrętu konieczny 😉

kilka lat temu mielim na warsztacie, przeczyścilim wsio, pompę, wymienilim filtr paliwa, i motocykl zagadał i pojechał... heheheh

https://shop.maxbmw.com/fiche/PartsFiche.aspx

tu masz dostępność części, ja kupowałem w boxermotor.eu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz majsterkować i ogarniasz mechanikę to możesz zaryzykować i sobie przy nim dłubać w wolnych chwilach. Jak chcesz polegać na mechanikach to zapomnij, wygonią Cię z tym z każdego warsztatu motocyklowego 🙂 Od strony mechanicznej to silnikowi bliżej do silnika samochodowego niż motocyklowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Jest do tego kupe czesci uzywanych ale w dobrym stanie i kazda czesc walnieta mozna wymienic. W dodatku sa serwisy specjalizujace sie w sprzedawaniu tych czesci. Tanio nie jest ale kazda z tych czesci posluzy wiele lat. Jest rowniez sporo materialow na Youtube pokazujacych naprawy od tych najprostszych, obslugowych do pelnej odbudowy silnikow czy innych mechanizmow czy elektroniki. Sa fora z ktorych jedno poswiecone jest scisle "ceglom" i tam juz wszystko jest napisane na ich temat:

https://www.motobrick.com/

Wiekszosc tych rzeczy jest w jez angielskim, ale mozesz sobie uzyc google translator.

Jesli chodzi o sam motocykl to ciezkie krowsko ( no ale lzejsze od K100, 1100 itd ) ale za to ma dobra stabilnosc przy wiekszych predkosciach, mijankach z ciezarowkami, czy silnych wiatrach tyle ze zawieszenia musza byc w porzadku. Robilem w lipcu caly przod razem z hamulcami i nie mialem klopotu z zadnymi czesciami, nowe tulejki, simmery, oringi jakies tam drobiazgi byly bez problemu do dostania. To samo z tylnym amortyzatorem, ktory kupilem z Progressive Suspension. Akurat moj motocykl byl w stalym uzytkowaniu, wiec czesci byly wymieniane jak sie zuzywaly, ale w takim zaniedbanym egzemplarzu bedzie na pewno sporo rzeczy obslugowych do wymiany typu filtry ( choc ten powietrzny to chyba jest wieczny ) oleje i niektore uszczelnienia. Trzeba rozebrac wszystko do sprzegla zeby przesmarowac wszystkie wielowypusty - tylne kolo i dyfer, wal napedowy i sprzeglo - bez tego siadaja one bardzo szybko. Pracuje sie przy tym dobrze - mozna zdjac cale nadwozie po odkreceniu chyba 8 srub i zostaje silnik ze skrzynia, walem i tylnym kolem. Jeszcze o motocyklu, ktory w porownaniu z moimi starymi angolami to rakieta kosmiczna:

Zbiornik alu z pompa paliwa w srodku ( pewnie trzeba wymienic tam filtr zeby to chcialo jezdzic ), silnik 75KM 3 cyl z wtryskiem ( wtryskiwacze trzeba przeczyscic, przewody sprawdzic / wymienic, przeczyscic instalacje poszczegolnych czujnikow ), sprzeglo suche, skrzynia piatka jakos lepiej chodzaca niz w bokserach, naped wal z przekladnia glowna, hamulce z ABS pierwszej gen, zwykle walnieta a u mnie zdjeta, zaciski podwojne 2 tloczkowe z przodu i pojedynczy z tylu, pojedynczy amor z tylu i zwykle teleskopy Showa z przodu jesli to model po 90r ( chyba ). wygodna dla 2ch osob, ale pozycja dla mnie zbyt "sportowa" w mojej S - kolana zbytnio ugiete.

Jaki to rok i model?

Aha, nikt o tym glosno nie  mowi ale to niezniszczalny motocykl, o wiele bardziej niz boksery -  300 tys nie jest problemem. Ja zwykle tylko leje paliwo i jezdze. Po staniu przez zime zapala koncertowo, ledwo zdaze dotknac guzika, ale oczywiscie "jak dbasz tak masz", zuzywa sie jak wszystko i wlasnie po 90 tys musialem zrobic przod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że silnik niezniszczalny widziałem po cenach na allegro- 1000 zł za kompletny... Przy porządnym ogarnięciu da sie nim jeździć i w dzisiejszych czasach...i wbrew pozorom lepsza koncepcja niz gaźnikowy XJ 600- szczególnie przy "nowym paliwie" gaźnikowiec pewnie co rok czyszczenie gaźników...   we wtryskowcu, aby pompa sprawna i nowy filter... i jak widze pompy paliwa nie są drogie- jako zamiennik: trzeba tylko dobrze czytac opisy, by była wewnętrznego typu i odpowiednie ciśnienie...ja kupowałem za 79 złotych + 30 zł filtr paliwa, wtryski wyczyścić, przejrzeć i ewentualnie wymienć świece, filtr oleju ( też dostępne jako zamiennik), filtr powietrza ( też na allegro), oleje, klocki, śmocki i rura do przodu... hehehhehe...

Piasek wysłałem Ci wiadomośc.. hehehhe...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz doświadczenia z tym typem, to polegniesz. Dama pompa ABS nie do zdobycia i nie do regeneracji. Jak się coś trafi to wartość przewyższa który kj krotnie wartość samego moto. Ja mam dwie takie, sprawne.Dlatego naisalem , że jestem zainteresowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma ABS...? No jak ma to albo po awarii zlikwidować, albo spróbowac naprawic... Uszczelniacze za 1100 złotych... Powaznie?

 

Marta ma zawiechę od K75 i sam robiłem serwis zawieszenia... czyli że są dostepne zamienniki, bo nie płaciłem 1100 zł...

ARI 047 chyba bo nie pamiętam 😉

Olek ma sporoczęści exploatacyjnychj Meiwa filtr powietrza ect

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nigdy z motocyklami tej marki do czynienia. Do japonii nawet tej wiekowej jest dużo tanich zamienników, pojęcia nie mam jak w przypadku wiekowych BMW.

Z drugiej: chyba nic obecnie nie jest tak drogie jak graty do polskich demoludów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...