Skocz do zawartości

SHL M 17 Gazela


urko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tym nie przejmuj się tak bardzo = serwisówka drukowana była tuż przed uruchomioeniem produkcji /część tych książek wydrukowano w piewrwszych miesiącach produkcji/, wykorzystując do tego dokumentację konstruktorską zwłaszcza rysunki. Na tych rysunkach były wszystkie ambicje konstruktorów: zauważyłeś, że na wszystkich dostępnych rysunkach z tamtych lat Gazela występuje j e d y n i e z kierunkowskazami? A tak naprwdę tych kierunków nigdy nie było. Ja u siebie w moich dwóch Gazelach mam taki dziwnego kształtu filtr /zobacz na moich stronach, w Warsztacie http://republika.pl/shl_gazela/shl_filtr.html / ale spotkałem się kilka razy w motocyklach różnych ludzi filtr o którym ty piszesz = nie znam przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jak mam byc szczery to w zyciu nie mialem w rekach serwisowki fotke widzialem wlasnie na Twojej stronie(taki plaski filtr na rysunku) :lol:

 

a z tym filtrem to pewnie dlatego ze w fabryce doszli do wniosku ze poco robic cos nowego skoro mozna to zastapic juz istniejacym podzespolem...

przyklady takiego postepowania zapewne mozna by mnozyc

 

a co do tych kierunkowskazow to pewnie tak samo jak z rozrusznikiem

"...mial byc..."

 

a i jeszcze pytanko czy dzwignia ssania w gazeli jestr taka sama jak w M11??

moja jest ulamana i niewiem czym ja zastapic?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze pytanko czy dzwignia ssania w gazeli jestr taka sama jak w M11??  

moja jest ulamana i niewiem czym ja zastapic?

To łamanie się dźwigienki ssania w Gazeli jest nagminne: były one "przefajnowane" i zbyt cienkie w pewnym miejscu_=lamały się nagminnie. MZ-towska dźwigienka jest odrobinę masywniejsza, lecz na pierwszy rzut oka widać że wmontowana do Gazeli stanowi nieoryginł. Ale nie masz wyjścia = wielu tak robi i trzeba się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do felg to nie jestem taki pewien =nigdy nie widziałem chromowanych ...

 

Ja mam Gazele z '68 i felgi ma chromowane. Jezeli chodzi o nakladke to tez jest w chromie, chociaz raczej nie, ona jest chyba z polerowanego aluminium (mowie chyba, bo mam ja zdjeta i musze spojzec jeszcze raz). Dam znac, jak znajde. :roll:

pzdr, Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

może odejdę trochę od aktualnej dyskusji, ale też będzie o Gazeli :)

jeśli dobrze pójdzie to stanę się właścicielem tego sprzęta... jutro ( tj. 17.05 - poniedziałek ) jadę ją obejrzeć. Narazie wiem, że silnik brzytwa, widziałem ją już parę razy i powiem że jest w bdb stanie, a silnik idealny. Właściciel chce 300 zł, więc myślę, że to dobra cena za taki motor.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostanio namierzyłem Gazele pod Białymstokiem - trochę zaniedbana ale z oryginalnym,teraz już matowym lakierem czerwono pomarańczowym. Koleś chce za nią 350zł i chyba dlatego się jeszcze nie zdecydowałem. Najprawdopodobniej jest bez papieru więc nie do końca jestem przekonany czy warto.

Co do ciekawostek. Wpadła w moje ręce kiedyś WSK175 z alternatorem?prądnicą? z napisem MOTOPLAT-zadnych przerywaczy i tylko 4 przewody :? :?: Niestety nie rozszyfrowałem do końca co to jest i na jakiej zasadzie działa. Może ktoś z was o tym słyszał????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOTOPLAT - hiszpanska firma z Barcelony robiaca uklady ladowania i zaplonowe do malych motocykli.

To prawdopodobnie byl model gdzie jedna z cewek alternatora wykorzystana jest jako cewka zaplonowa.

Dalej jednak potrzebny jest przerywacz lub zbieracz impulsow z walu korbowego do wywolania iskry na swiecy.

Swidnik robil sporo roznego typu prototypow z wykorzystaniem roznych elementow bedacych wowczas norma w produkcji motocykli klasy WSK, ale nieznanych w PRL.

Prawdopodobnie byl to jeden z nich.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam Gazelkę świetny motorek , tylko nie mam kiedy się nim zająć i stoi w garażu już chyba 7 latek, bardzo wygodna, chociaż przód trochę za miękki, moja gazela ma aluminiowy cylinder z żeliwnum pierścieniem,a to co ładuje, to nie wiem czy to jest alternator, bo ma stałe magnesy(wirnik wewnętrzny), a poza tym toświetna jest katapulta w siedzeniu i schowek pod nim, oraz blokada kierownicy, raczej nie spotykana w innych polskich moto tamtych zasów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją (a własciwie żony - bo dla niej kupiona była) kupiłem przypadkiem za .... 50 złotych.

Kompletna, silnik po remoncie, bez wad prawnych, komplet kluczy, uszczelek kranika, instrukcja obsługi,chyba nawet rachunek z polmozbytu mam (nie pamietam) :banghead: :lol: Wymaga dopieszczenia i czeka na swoją kolej.

Na razie nie bardzo mam czas sie nia zająć.

Ciekawostka - niedlugo po zakupie robiliśmy porządki w piwnicy i znaleźliśmy "Głos robotniczy" a w nim artykuł o nowym polskim motocyklu (gazela) i opis jaki to on nowoczesny i wspaniały :D :lol: Wycinek tej gazety oczywiście sobie zachowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...