trajka66 Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 Witam ! Mam maly problem, przy takich jak teraz sa temperaturach w nocy czyli kolo zera, czasem nie chce mi krecic rozrusznik. Nigdy wczesniej przy wyzszych temperaturach tak sie nie zdarzalo. A dzisiaj np po zimnej nocy wyciagnalem moto zalaczylem ssanie i krece lekko rozrusznikiem, drugi raz i jak za trzecim chcialem pokrecic to slychac tylko jak przekaznik cyka a sam rozrusznik tak jak by sie zacial. Wiec wzialem leciutko na pych i odrazu zalapal. Po odpaleniu moto jakby sie odblkowal i juz dobrze chodzil a przy nagrzanym silniku to zawsze mozna krecic do woli. Co moze byc ?? I czy rozrusznik jest przewaznie gdzies w srodku schowany czy jest latwy do niego dostep, bo akurat ta czescia sie nigdy nie intersowalem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 a akumulator masz w dobrej kondycji???? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 14 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 Hmm ciezka sprawa bo nie wiem jak sprawdzic czy jest dobry. Jedynie kiedys patrzalem po jezdzie to mial ponad 13 V. A raz mierzylem jak moto kilka dni stalo to mial 12,3 V. Tylko nie wiem jak sprawdzic jego sprawnosc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soli Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 To raczej nie jest wina rozrusznika. Najprawdopodobniej padł ci akumulator. W niskich temperaturach zużyty alumulator nie jest w stanie podać tyle prądu żeby zakręcić silnikiem. A to cykanie to przekaźnik od rozrusznika który załącza prąd. Było o tym kiedyś na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 Na bank masz za słaby akumulator... podładuj aku, zimno jest wiec sprawność akumulatorów spada. Ponadto sprawdz ładowanie podczas pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 To samo miałem jak jeździłem pożyczonym GSXF. Po zimnej nocy za cholerę nie szło go zapalić i tylko to wpieniające cykanie :banghead: Aku był do wymiany. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 14 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 Mozliwe ze to aku, bo pewnie juz troche ma lat a to zwykly firmy "akmet". Jeszcze do tego zawsze jezdze na dlugich swiatlach przez caly sezon. Kiedys chcialem sprawdzic ladowanie ale przez chwile bylo tak ze mi pokazywalo ladowanie na mierniku, a za chwile napiecie zaczelo skakac (tak jakby bieguny sie zmienialy a miernik nie nadazal z pokazywaniem wartosci ????) i nie zczailem o co w tym chodzi to dalem sobie spokoj. Ile powinno wynosic ladowanie ? A moze powinienem je mierzyc na napieciu "przemiennym" bo ja mierzylem je na stalym. Sorki jesli jakies glupoty nagadalem, ale dla mnie elektryka to niestety czarna magia i nie rozumiem jej. W starych sprzetach sobie jakos radzilem, ale to bylo proste jak but a tu juz jest bardzo skomplikowane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2004 Problem wielokrotnie powtarzany.Napięcie na akumulatorze spoczynkowe- powyżej 12V zależy od akumulatora , ale zazwyczaj w kilka godzin po jeździe oscyluje w około 12.5-12.7VNatomiast , przy zapalonym silniku, przy 3-4 tysiącach powinno być w okolicach 14V ale nie więcej niż 14.4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2004 Aha , mierzymy miernikiem ustawionym na napięcie stałe.Jeżeli napięcie skacze, tak że miernik nie może pokazać wartości to może to świadczyć o utracie pojemności akumulatora.Można jeszcze przełączyć ( jeżeli jest taka funkcja w mierniku ) na Truth RMS wtedy będzie mierzył wartość skuteczną napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2004 Nie napisałeś co to za ustojstwo.Najpierw wymień akumulator a później mierz napięcie ładowania.Zawsze to taniej jak później szukać modułu.Można także zmierzyć napięcie bezpośrednio na wyjściu z alternatora,ale to już w warsztacie i napewno nie samochodowym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salata123 Opublikowano 15 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2004 Mialem to samo :arrow: winny był akumlator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 Miernik cyfrowy, multimetr, ma bardzo dużą rezystancję wewnętrzną, 100k-1MOhm i to że pokaże 12V (pomijając to że i tak nie jest to wart. prawidłowa dla naładowanej bateri) wcale nie znaczy że będzie on w stanie zaświecić nawet żarówkę. Żeby być co do jego stanu powinno się badać napięcie pod obciążeniem wtedy można powiedzieć czy nadaje się do użytku czy na śmietnik.Odnośnie True RMS to taka funkcja występuje tylko w lepszych miernikach. Wykorzystuje się ją do pomiaru przebiegów zmiennoprądowych, sinusiodalnych, do 20kHz. W sprzęcie naprawde wysokiej klasy, można też mierzyć wartości skuteczne przebiegów odkształconych (np. prostokąt) przy jeszcze większych częstotliwościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 16 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 Miernik cyfrowy' date=' multimetr, ma bardzo dużą rezystancję wewnętrzną, 100k-1MOhm i to że pokaże 12V (pomijając to że i tak nie jest to wart. prawidłowa dla naładowanej bateri) wcale nie znaczy że będzie on w stanie zaświecić nawet żarówkę. Żeby być co do jego stanu powinno się badać napięcie pod obciążeniem wtedy można powiedzieć czy nadaje się do użytku czy na śmietnik.Odnośnie True RMS to taka funkcja występuje tylko w lepszych miernikach. Wykorzystuje się ją do pomiaru przebiegów zmiennoprądowych, sinusiodalnych, do 20kHz. W sprzęcie naprawde wysokiej klasy, można też mierzyć wartości skuteczne przebiegów odkształconych (np. prostokąt) przy jeszcze większych częstotliwościach.[/quote'] 8O 8O , to juz dla mnie czarna magia. Ale dzisiaj chcialem zmierzyc ladowanie i mialem ustawiony miernik na prad staly do 20 V. I dzieje sie tak samo jak kiedys !! Nie da sie mierzyc bo wartosci co chwile przeskakuja, nie czaje zupelnie tego na wolnych obrotach (1,5 tys) jeszcze tak szybko nie przeskakuja wartosci i widac ze jest 0, 12,5.itd ale przez sekunde pokazuje z 5 wartosci 8O . Jak dodalem troche gazu to juz nie nadazal z pokazywaniem. Moze to wina miernika ?? Np ma za slaba baterie albo co, bo sam miernik mam dobrej klasy, z duza iloscia funkcji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 Hmm, skoro tak ci miernik skacze to napięcie na aku też musi skakać, no może nie w takich granicach, ale miernik mierzy nie cały czas tylko robi ileś tam próbek na sekunde, więc jak pojawiają się piki napięcia to pokazuje głupoty. Sprawdź czy połączenia przewodów do aku i dalej są dobre. Reszta opcji co mogło paść w opcji szukaj :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2004 Do jakiegokolwiek pomiaru napiecia ladowania aku trzeba miec przede wszystkim naladowanu akumulator w dobrym stanie - zacznij od tego.Naladaowane aku powinno pokazac co najmniej 12.7V, dobre ladowanie na chodzacym silniku ( obroty wolne i potem 5 tys ) powinno byc miedzy 14 - 14.5V, kezeli na jakichs obrotach nie dochodzi do 14V to juz mozesz spodziewac sie rozladowywania aku przy jezdzie np miejskiej ( czestych stopach i ruszaniach ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.