Skocz do zawartości

Motocykl na długą podróż 300cc-700cc?


Rekomendowane odpowiedzi

18 hours ago, Judas said:

Zerknij jeszcze na KTMa 390 Adventure. 🙂

Podoba się🙂 waga, cena też jak u pozostałych... Tylko jak wygląda sprawa ew. napraw i dostępu do części gdzieś na zadupiu? 

 

Widzę też w okolicy sporo używanych Kawasaki KLX 250 w dobrej cenie ale to chyba za mały motocykl przynajmniej w podstawowym wariancie i potrzebne by były modyfikacje zbiornika siedziska?

Edytowane przez Artur 76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://advrider.com/f/threads/plus-size-fuel-tank-for-klx250-acerbis-vs-ims.772980/

Takie zbiorniki to od tysiacza w górę. Do mojej Rally jest taki 12,5l i chyba 6l montowany z lewej strony, zamiast narzędziówki. Tańszą alternatywą są Rotopaxy albo ich chińskie podróbki.

Godzinę temu, Artur 76 napisał:

Tylko jak wygląda sprawa ew. napraw i dostępu do części gdzieś na zadupiu? 

Dźwignie/klamki dobrze mieć w zapasie, reszta w rękach Twoich i miejscowych majstrów.  😉

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Judas said:

https://advrider.com/f/threads/plus-size-fuel-tank-for-klx250-acerbis-vs-ims.772980/

Takie zbiorniki to od tysiacza w górę. Do mojej Rally jest taki 12,5l i chyba 6l montowany z lewej strony, zamiast narzędziówki. Tańszą alternatywą są Rotopaxy albo ich chińskie podróbki.

Dźwignie/klamki dobrze mieć w zapasie, reszta w rękach Twoich i miejscowych majstrów.  😉

Hm tak patrzę i te KLXy może i taniutkie ale jednak małe, niewygodne i bagażu też za wiele się nie załaduje.

Zostanę przy poprzednich typach Kawasaki Versys 300, Suzuki V Strom 250, CRF Rally bo jednak b.uniwersalny i odporny i ten KTM.  Liczę, że któryś dealer zrobi superpromocję 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę... 😉

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny parametr do sprawdzenia: częstotliwość przeglądów i wymiany oleju. pamiętam opis wyjazdu do azji gości na ktm-ach; przed wyjazdem powysyłali sami sobie w kolejne punkty co parę kkm paczki z olejem i filtrami, żeby nie wozić za sobą ciężarówki serwisowej. opony też, ale oni szli szutrami, więc schodziły im w oczach. a co ile będzie potrzebna zmiana klocków hamulcowych? przy jednej tarczy z przodu 

tak naprawdę żeby się do tego wszystkiego przygotować trzeba sporo doświadczenia, w tym znajomości swojego motocykla

 

stare motocyle bywały chyba lepiej zaprojektowane. w mojej beemce do wymiany sprzęgła wystarczało zdjąć owiewki (parę śrubek, w przeciwieństwie do pełnych garści np. ducati st4), i 2 śruby później pół motocykla się podnosiło, z pełnym dostępem do tarczy. z kolei u Bubera pamiętam kolegę, który opisywał po kolei jak wygląda sprawdzanie kompletne zabudowanej ("lodówka") pc800: począwszy od klocków hamulcowych, do wszystkich typowych punktów serwisowych można było zajrzeć bokiem przez odpowiednio zaprojektowane owiewki. nie mówiąc o tym, że często konstruktorzy myśleli, i np. potrzeba było 2-3 rodzajów kluczy do rozbiórki całości, a nie każdy element przykręcony innym rozmiarem. mając w planie dalekie podróże i "dzikie" tereny warto o takich rzeczach pomyśleć, lub zaobserwować już na początkowym etapie eksploatacji

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jeszua napisał:

kolejny parametr do sprawdzenia: częstotliwość przeglądów i wymiany oleju.

Słuszna uwaga, Rally ma wymianę oleju co 12k km. Klucze 10, 12 i dwa imbusy rozbiorą pół motocykla a owiewki są z solidnego plastiku. Jak na razie moje gleby niczego nie zdewastowały.

P.S. Artur, to że tyle gadam o Hondzie nie oznacza presji. Znam już to moto to opisuję, Kupuj co się Tobie podoba. 🙂

Edytowane przez Judas
  • Lubię to! 1

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Judas said:

Słuszna uwaga, Rally ma wymianę oleju co 12k km. Klucze 10, 12 i dwa imbusy rozbiorą pół motocykla a owiewki są z solidnego plastiku. Jak na razie moje gleby niczego nie zdewastowały.

P.S. Artur, to że tyle gadam o Hondzie nie oznacza presji. Znam już to moto to opisuję, Kupuj co się Tobie podoba. 🙂

Może być i na wiosnę, naprawdę się nie śpieszy a na samą wyprawę też potrzebuję 2-3 miesięcy więc pewnie dopiero za 2-3 lata.

Nie no spoko, czytam na angielskojęzycznych forach i ten motor naprawdę ma wzięcie i opinię sprzętu nie do zajechania, jeden gość który posiada 4 motory od choppera, jakiś skuter,  ścigacz i enduro napisał, że jakby miał zostać z jednym to wybiera tę Hondę bo dobra do wszystkiego. 

Nie jestem aż takim estetą, nie podoba mi się tylko w tej Hondzie i podobnych ten dziobo-podobny przedni czerwony błotnik - reszta spoko ale dziób przynajmniej do przemalowania 😉 

 

@jeszua Na pewno zabiorę podstawowe częsci, po drodze też zamierzam zrobić sobie krótką przerwę w Gruzji i może Azerbejdżanie (Baku), dalej przed Pamirem w Kirgistanie więc w razie czego części dojadą i może sensowny servis też się trafi o ile będzie potrzebny. Dalej Mongolia i może Chiny? Jak dojadę do Szanghaju bo był w planach to mi wypadnie około 13000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Artur 76 napisał:

Nie jestem aż takim estetą, nie podoba mi się tylko w tej Hondzie i podobnych ten dziobo-podobny przedni czerwony błotnik - reszta spoko ale dziób przynajmniej do przemalowania 😉

Nic nie przebije brzydotą przedniej lampy. 🤣 W sprzęcie, który ma wjechać wszędzie, błotnik musi być u góry. Temat błotnika przy kole świetnie rozwiązała Yamaha w T700, ma regulowaną wysokość.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 6/7/2020 at 9:43 AM, Judas said:

Nic nie przebije brzydotą przedniej lampy. 🤣 W sprzęcie, który ma wjechać wszędzie, błotnik musi być u góry. Temat błotnika przy kole świetnie rozwiązała Yamaha w T700, ma regulowaną wysokość.

Jak czytam recenzje to zdania odnośnie światełka są skrajnie podzielone.

Dalej celuję w KTM 390 Adventure, Honda Rally i Kawasaki Versys 300. Ale czuję, że Kawasaki będzie moim wyborem, najbardziej mi się podoba, wychodzi nowa wersja więc starsza spadnie z ceny i wydaje się, że jest najbardziej dopasowana na mój wzrost i dodatkowo posiada już zamocowane fabrycznie uchwyty na skrzynie i sakwy więc nie będę musiał kombinować na przyszłość.

A tymczasowo planuję zakup czegoś takiego:

https://www.adverts.ie/car/motorbikes/yamaha/2008-yamaha-125/20577248

https://www.donedeal.ie/motorbikes-for-sale/2014-lexmoto-arrow-125cc-sold/24938971

Muszę jeszcze zdobyć odpowiednie uprawnienia klasy A 😉 w Irlandii zdaję tylko test teoretyczny, kupuję i ubezpieczam motor i jeżdżę. Dopiero po 6 miesiącach mogę podejść do egzaminu praktycznego.

Takie motorki taniej ubezpieczyć co przełoży się też na cenę ubezpieczenie lepszego motocykla za kilka miesięcy. Ja też nie jeździłem motorem ze 20 lat więc kilka miesięcy praktyki mi się przyda i inaczej będę podchodził do zakupu czegoś lepszego. 

No i jeszcze sprawa skompletowania odpowiednich ciuchów, uspokojenie opinii publicznej i tym podobne 😄  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...