Kuba933 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Cześć. Posiadam Yamahę xj6n z 2011 roku, wymieniałem właśnie opony. Zdjąłem koła i zawiozłem na wulkanizację. Po złożeniu tył pracuje tak jak powinien lecz niestety mam problem z przednim kołem. Będę teraz pisał po kolei co robiłem i wysyłał zdjęcia jak sytuacja wygląda. Po złożeniu przodu zauważyłem że tarcze trą mi o jarzmo, wyglądało to tak jak by koło było przesunięte w lewą stronę. Rozkręciłem całe koło, wybiłem łożyska i trochę się zdziwiłem. Według schematu powinna w koło w godzić tulejka, później podkładka z kołnierzem i łożysko a u mnie jeszcze ktoś pomiędzy tą oznaczoną nr 5 a łożysko włożył jeszcze jakąś podkładkę Z okazji że miałem wszystko rozkręcone to kupiłem nowe łożyska i nową oś, poskładałem wszystko według schematu i nie dawałem tej dodatkowej podkładki która była tam włożona. Nie rozwiązało to mojego problemu, nadal koło jest przesunięte w lewą stronę. Do tego zauważyłem coś takiego. Odległość pomiędzy tarczą a mocowaniem hamulca na ladze z lewej strony to +/-25mm a z prawej strony +/-30mm Ja już zgłupiałem całkowicie. Przed odkręceniem koła było wszystko idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Łozyska dobite do końca w łożu? Tuleja miedzy łożyskami na miejscu? Tulejki dystansowe po odpowiednich stronach? Coś źle złożyłeś...cała tajemnica. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba933 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2020 Łożyska dobite na 100%, Tuleją na miejscu, nie da się inaczej, tulejki dystansowe identyczne po obu stronach. Rozkładalne i składałem to wszystko kilka razy i lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 No to inną opcją jest że masz nieoryginalne części o niewłaściwych wymiatach. To by też tłumaczyło podkładkę. Jakiś rzeźnik co reanimował twój motocykl po wypadku składał go z tego co znalazł w garażu. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 A koła nie obróciłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba933 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 Motocykl miał tylko delikatnego szkoda na prawą stronę, lagi są proste. Koło założone prawidłowo Oś przechodzi luźno bez problemu Zmierzyłem jeszcze odległość od końca tulejki do tarczy i wychodzi z jednej strony 18mm z drugiej 23mm https://imgupload.pl/zdjecie/i3HqJ Ale tulejka z jednej jak i drugiej strony wystaje z felgi równe 15mm i łożyska po obu stronach są na takiej samej głębokości. Felga przy osi wygląda inaczej z jednej i drugiej strony. Z jednej jest tak jakby wyższa. Może jednak tam ma coś iść bo nie może być w ten sposób. Ale w książce serwisowej pisze że nie powinno nic tam być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 A tarcze byly zdejmowane czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Felga powinna mieć oznaczenie, w którą stronę się kręci.Sprawdzić poprawność montażu koła w widelcu, właściwie zakładając tuleje dystansowe.Szkoda, że rozgrzebałeś piastę, postępując na ślepo.Obecność elementów spoza katalogu może świadczyć o zniszczeniu dystansowania łożysk w przeszłości i druciarskskiej naprawy.Gdyby faktycznie, to łożyska prawdopodobnie nie pracują w założonych konstrukcyjnie siłach napięcia osiowego, co skraca żywotność.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Masz dwie opcje, założyć tą podkładę z powrotem i jeździć albo iść w koszty. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Zlokalizuj na feldze numery fabryczne i porównaj czy aby na pewno jest z tego rocznika i czy w ogóle od tego motocykla. Bo coś mi się wydaje, że tutaj będzie leżała przyczyna tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.