Jump to content
tirey93

Pojemność kufrów do podróży

Recommended Posts

Hej, 

Właśnie się powoli szykuje do tegorocznych wojaży i zastanawiam się czy 2x 33 litry po bokach  + 30 litrów z tyłu mi wystarczy do swobodnej podróży. Jeśli chodzi o dystans to w grę wchodzą i krótkie i długie podróże (cała Europa i dalej). 

Czy ktoś z Was miał problem z upchnieciem swoich rzeczy mając te około 100 litrów do dyspozycji? 

Mógłbym założyć 2x40 ale wymagałoby to sporej ingerencji w konstrukcje motocykla i zastanawiam się czy te dodatkowe 15 litrów mi w czymś pomoże. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Im mniej zabierzesz tym lepiej. Zrób listę niezbędnych rzeczy, zbierz je razem do kupy i wizualnie ocenisz ile mniej więcej potrzebujesz miejsca.

Ostatecznie możesz ratować się pająkiem.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Moim nieskromnym zdaniem tylny kufer powinien mieć ok + 45  litrów fajnie jak zmieści się tam kask (lub dwa jeśli podróżujesz z plecaczkiem ) nie zawsze fajnie jest chodzić gdzieś na jakieś mniejsze lub większe zwiedzanie z kaskiem w ręce

Jeśli planujesz większe bagaże + pannę z tyłu (wtedy bagaże rosną nie x2 ale x3  😀 ) dobrze sprawdza się taki dodatkowy bagażnik/reling na kufer . na to można przypiąć śpiwór/śpiwory itp przedmioty- duże a w miarę lekkie

zdjęcie poglądowe bo odmian jest wiele

metalowy-bagaznik-na-kufer-givi.jpg

Edited by kiler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do pojemności "niezbędnej" to zależy co komu jest niezbędne, ale tylny kufer jak kiler pisze - 45 litrów albo więcej. Jak jedziesz sam to (na ogół) zmieścisz kurtkę i kask, jak we dwójkę to dwa dekle. Warto. 


Żyj życiem, dając innym żyć. Spokojni są panami życia. Słyszą, widzą i milczą. Śpią dobrze, bo się nie szamoczą. Żyją długo, albowiem kultywują spokój wewnętrzny. Mają wszystko co trzeba, bo nie zabiegają o rzeczy zbędne lub cudze. Zachowują serce spokojne, bo nie przejmują się niczym. 
Baltasar Gracian y Morales

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Im więcej będzie wolnego miejsca w kufrach tym bardziej będzie cię kusiło żeby zabrać coś jeszcze. Nie dotyczy kobiet , bo wtedy bież przyczepkę . Musisz sam dojść do tego ile ci wystarczy na wyjazd , po kilku wycieczkach sam będziesz wiedział co jest dla cibie lub was dobre.Pozdrawiam.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze pytanie: jeździsz sam, czy z plecakiem? Tu sprawa jest chyba oczywista - dwie osoby, to rzeczy dla dwóch osób (ciuchy, kosmetyki, itp.). 

Drugie pytanie: nocowanie pod dachem + stołowanie się "na mieście", czy namiot + własna kuchnia? Namiot, mata/materac, śpiwór, kuchenka, garnki, produkty spożywcze, itd. zajmują jednak sporo miejsca... Jak pkt. 1 na tak, to biwakowego szpeju jest jeszcze więcej...

Trzecie pytanie: jak daleka podróż i w którym kierunku. Jeśli masz pewny motocykl, sam ogarniasz podstawowe rzeczy, masz dobry assistance i nie jesteś w dalekiej Rosji lub zajebiście drogiej Norwegii, to nie musisz targać ze sobą większej ilości narzędzi, śrub, dętek, itd.

To tak na szybko 🙂


Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę sam, w tym roku jazda po Europie (Skandynawie też planuje) - najbliższy wyjazd w maju do Grecji. Śpię w namiocie /hamaku lub jeśli to utrudnione to wynajmuje jakiś pokój. 

Mam już kufer centralny, mieszczą się do niego 2 kaski, ma jakie 25-30 litrów myślę. Dziś znajomy odradzil mi kufry boczne. Zamiast tego torbę na tył +tangbag. Myślę jeszcze o małym placaku turystycznym żeby móc brać drobne rzeczy że sobą i zostawiać resztę w moto. Całość to dalej około 100-110 litrów a 5x taniej. Do tego motocykl jest węższy bez boków. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, tirey93 napisał:

Mam już kufer centralny, mieszczą się do niego 2 kaski, ma jakie 25-30 litrów myślę

jeśli mieszczą się do niego dwa kaski  to na bank nie ma 25-30 litrów

Tankbag MOIM ZDANIEM to kiepski wybór na dalsze trasy (mało wygodny)  ale to indywidualny gust i indywidualny wybór każdego z nas

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kufry boczne mają tę zaletę, że swoje rzeczy masz bezpiecznie zamknięte. Torba przypięta do siedzenia jest pod tym względem gorsza i raczej trudno ją zostawić na moto i pójść na plażę lub jakieś zwiedzanie... Tankbag też trzeba ze sobą zabrać.

Ja mam wąskie (30 litrowe) kufry boczne, które nie wystają poza szerokość kierownicy, do tego dość spory centralny, a w odwodzie też tankbag 🙂


Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cetralka co najmniej te 45l, żeby dwa garnki weszły, albo komplet ciuchów jak idzie się zwiedzać w lecie. tankbag może być, ale raczej co najwyżej średniej wielkości, z opcją noszenia jako plecak/ paskiem na ramię, na aparat, dokumenty, cokolwiek podręcznego żeby nie zostawiać wszystkiego na moto. nie okradli mi nigdy motocykla, ale czułem się pewniej mając torbę z najważniejszymi rzeczami przy sobie

podana pojemność wystarczy na jedną osobę, na dwie też przy ograniczeniu zbędnych klamotów - małe śpiwory, ręczniki z mikrofibry - popatrzeć co jest w ofercie sklepów, decathlon bywa tani pod tym względem, a na sporadyczne wyjazdy jakość jest wystarczająca

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czyli wadą nie posiadania kufrów jest łatwa możliwość kradzieży - czy założenie jakiejś siatki na moto albo metalowej linki nie zniechęci złodziei? Pytanie czy taką linią dopnę też tangbag bo wolę kupić większy (te 35-40l) i nie chcę się go ze sobą wszędzie nosić - po to kupię mały plecak. 

Przyznaję, że lubię to rozwiązanie bo moto jest dużo węższy bez kufrów + taki zestaw jest 5x tańszy. 

 

Edited by tirey93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytasz, czy torba na siedzenie + tankbag przypięte linką będą wystarczająco zabezpieczone??? Ja bym nie ryzykował, a dodatkowo nie chciałbym być zakładnikiem motocykla... Wyjazd to ma być frajda, a nie pilnowanie gratów... 🙂 Do tego jeszcze rzeźbienie z wielkim tankbagiem i dodatkowym plecakiem... a gdzie go będziesz trzymał w czasie jazdy? Na plecach??? 

Jeździłem z ludźmi, którzy używali tylko sakw, ale z reguły było tak, że w takim Maroku lub innej Albanii oni na swoich Tenerkach jechali w góry i krzaki, a ja z kolegami asfaltem lub szutrami zwiedzaliśmy kraj. Poruszając się po bezdrożach oni spotykali nielicznych ludzi, spali na odludziu lub w małych wioskach, gdzie z reguły jest mniejsze ryzyko utraty gratów. Jeżdżąc po miastach, miasteczkach, nocując na kempingach lub w hotelach/pensjonatach takie ryzyko jest z reguły większe... Bo ludzi wokół jest zawsze więcej, tych "złych" również...

 


Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak z pasażerka to najlepsze kufry te bezdenne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z doświadczenia wiem, że lepiej zabrać płyn do prania niż dużo ciuchów. Wypierzesz gdzieś w umywalce.  Przepocone i  upchane w reklamówkę ciuchy capią jak z oczyszczalni ścieków i smród przechodzi na czyste.  Nikt ci nie doradzi co jest dla ciebie dobre. Kup Kufry jakie uważasz jak ci nie będą pasowały to sprzedaj  na alledrogo, czy olx. Tankbag jak najbardziej bierz. Przydaje się na rzeczy podręczne np. butelkę z wodą.

Edited by markus119

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 100l pakowaliśmy się razem z małżą na wypady po Polsce czy Bałkanach do tego wodoodporny worek na campingowy szpej typu namiot maty śpiwory hamak.

Na 3 tygodniowy wyjazd do Azji spakowaliśmy się w dwa 35l plecaki i jeszcze mieliśmy luz. Ale to dzieki doświadczeniu nabytemu w podróżach motocyklowych w temacie mimimalizacji i nie zabieramiu gratów bezużytecznych.


taptarapta


CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...