Jump to content

tirey93

Forumowicze
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About tirey93

  • Rank
    NOWICJUSZ - romeciarz

Informacje profilowe

  • Skąd
    Łódź

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha FZS600 Fazer
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czyli wadą nie posiadania kufrów jest łatwa możliwość kradzieży - czy założenie jakiejś siatki na moto albo metalowej linki nie zniechęci złodziei? Pytanie czy taką linią dopnę też tangbag bo wolę kupić większy (te 35-40l) i nie chcę się go ze sobą wszędzie nosić - po to kupię mały plecak. Przyznaję, że lubię to rozwiązanie bo moto jest dużo węższy bez kufrów + taki zestaw jest 5x tańszy.
  2. Jeżdżę sam, w tym roku jazda po Europie (Skandynawie też planuje) - najbliższy wyjazd w maju do Grecji. Śpię w namiocie /hamaku lub jeśli to utrudnione to wynajmuje jakiś pokój. Mam już kufer centralny, mieszczą się do niego 2 kaski, ma jakie 25-30 litrów myślę. Dziś znajomy odradzil mi kufry boczne. Zamiast tego torbę na tył +tangbag. Myślę jeszcze o małym placaku turystycznym żeby móc brać drobne rzeczy że sobą i zostawiać resztę w moto. Całość to dalej około 100-110 litrów a 5x taniej. Do tego motocykl jest węższy bez boków.
  3. Hej, Właśnie się powoli szykuje do tegorocznych wojaży i zastanawiam się czy 2x 33 litry po bokach + 30 litrów z tyłu mi wystarczy do swobodnej podróży. Jeśli chodzi o dystans to w grę wchodzą i krótkie i długie podróże (cała Europa i dalej). Czy ktoś z Was miał problem z upchnieciem swoich rzeczy mając te około 100 litrów do dyspozycji? Mógłbym założyć 2x40 ale wymagałoby to sporej ingerencji w konstrukcje motocykla i zastanawiam się czy te dodatkowe 15 litrów mi w czymś pomoże.
  4. Hej, nastąpiła mała zmiana planów po kontakcie z Pablo. Na forum śląskich motocyklistów powstał pomysł zwiedzenia Bałkanów i postanowiliśmy dołączyć do tamtej ekipy. Stwierdziłem że to po drodze do Grecji więc mógłbym jechać z nimi większość trasy. Wstępnie się dogadaliśmy i tak oto na tę chwilę jedziemy w czwórkę, wyjazd jest jednak dopiero 16 maja. Plan jest więc na tę chwilę taki że w Albanii(okolice jeziora Szkoderskiego) nastąpi rozwidlenie - chłopaki wracają w stronę Polski(oni mogą zorganizować sobie tylko 10 dni na całość, kiedy ja mam 14), a ja jadę dalej w kierunku Aten. Rozstanie z tamtą grupą ma nastąpić 5tego dnia wyprawy - więc pozostanie mi jeszcze 9 dni na zwiedzenie Grecji i powrót solo. Droga do celu z Albanii zajmie mi jeden dzień jazdy a na powrót liczę jakieś 4-5 dni więc w sumie na pozostanie na miejscu będę miał jeszcze czyste 4-5 dni. Myślę że to mi wystarczy na zwiedzenie większości ciekawych miejsc. Musi starczyć. Jeśli ktoś byłby zainteresowany dołączyć do mojej wyprawy w tym nowym terminie i szerszym gronie, to oczywiście dalej jestem otwarty do dyskusji.
  5. Cieszę się że jesteś zainteresowany, napisałem na pw.
  6. Jedyne co znalazłem to nazwa "Renntec" u spodu kufra. Czy coś Wam to mówi? Mogę porobić zdjęcia ale kufer jak kufer.
  7. Dzięki! Wczoraj szukałem kupę czasu i nie znalazłem. Czyli jak to kupię to jedyny zakup jaki mi pozostanie to kufry? Bo adapter wtedy już nie jest potrzebny? Jakie kufry będą do tego pasowały? nie widzę info czy jest monolock czy monokey.
  8. Problem polega na tym że nie mam pojęcia czy oglądany stelaż będzie pasował do mojego motocykla. Widziałem wiele ofert dla Fazerow z 2004 (i wyżej) ale prawie żadnej dla tych starszych. ta, miałem to na myśli. czyli jeżeli kupię stelaż monokey, to mogę kupić dowolne kufry pasujące do tego systemu Odpowiem jak się przejdę i zobaczę.
  9. Czy natrafiliście na jakieś problemy? Co polecacie zobaczyć poza tymi najbardziej oczywistymi miejscówkami? Przez greckie góry siłą rzeczy będę musiał przejeżdżać i cieszę się, że będzie na czym zawiesić oko. Czy używaliście promów by zwiedzać wyspy? Łatwo to było zorganizować? Jak się dogadywaliście z Grekami? Ogarniają angielski? Nie zamierzam bynajmniej jechać przez Tatry. Zdecydowanie wolę nadłożyć drogi i jechać przez Brno. Góry wydają się sporym problemem nawigacyjnym, o czym słusznie wspomniał @biblo
  10. Cześć, jestem zielony w temacie. Jak znaleźć coś co będzie pasować do mojego Fazera(rocznik 1999)? Kufer centralny mam ale potrzebuję jeszcze kufrów bocznych. Jakie pieniądze na całą operację należ przygotować? Czy możecie podać jakieś linki z ofertami, które na pewno będą pasowały do tego motocykla? Rozumiem, że jeżeli uda mi się załatwić podstawkę oraz sam stelaż to w zasadzie mogę kupić dowolny zestaw kufrów bocznych bo taki stelaż zapewnia jakiś standard ich podpinania?
  11. Omijam góry przez Brno. W Serbii, owszem są kolejne tereny górzyste ale tamtejszy klimat jest już znacznie lepszy. Poza tym zamierzam na bieżąco kontrolować warunki drogowe i w przypadku prognoz grożących wyjątkowo niesprzyjającym warunkom, mogę zmienić trasę.
  12. Cześć, organizuję swój pierwszy większy trip motocyklowy i pomyślałem że podzielę się tym na forum. Wybór padł na Grecję. Data wyjazdu to przełom marca i kwietnia. Czas wyjazdu to dwa tygodnie. Narzucam wolne, turystyczne tempo podróży i na miejsce chcę dotrzeć w 4-5 dni (średnio 7-8 godzin jazdy dziennie). Zamierzam przy okazji odbijać od wyznaczonej trasy by po drodze zwiedzać co ciekawsze miejscówki(atrakcje turystyczne, zamki itd). W miarę możliwości omijam autostrady. Nocować zamierzam w hostelach i hotelach choć nie wykluczam spędzenia kilku nocy na biwakowaniu (hamak/namiot). W samej Grecji chciałbym zwiedzić najważniejsze historycznie miejsca, popływać promem po najważniejszych wyspach, nacieszyć się wspaniałym klimatem. Póki co plan zakłada samotną podróż, ale nie wykluczam jazdy "w paczce" jeśli ktoś byłby chętny i pasowały by mu z grubsza założone wyżej ustalenia.
  13. Odświeżam temat bo mam już Fazera parę dni i wysnułem kilka wniosków. Jeśli chodzi o moją wersję z 1999 to nie ma możliwości przełożyć mój gruby łańcuch przez jakąkolwiek cześć ramy. Najszersze miejsce jest z prawej strony na dole w przedniej części jednak tam go mimo wszystko jest za mało. Na noc i w czasie mojej pracy łańcuch jest owiniety wokół tylnego koła, które uznałem za najlepsze dostępne miejsce. Czy proponujecie coś lepszego? A może jest inne miejsce ramy (którego nie znam), przez który łańcuch przejdzie? Kiedy wychodzę na chwilę do sklepu czy urzędu i nie mam drzewa czy słupa w okolicy owijam łańcuch dwukrotnie o tylne koło tworząc przy tym taka prowizoryczną pętle. Słyszałem że lepsze jest aby łańcuch przełożyć między przednim a tylnym kołem ale niestety mój jest za to za krótki. Może jest jakieś miejsce motocykla o które mógłbym owinąć łańcuch razem z owinięciem go o koło?
  14. @Taurus 61 Znajdę te kurtki na polskim rynku? Mogę prosić o link do oficjalnych ofert z ich sklepów?
  15. @Tommo to pokaż coś fajnego do 2000zł. Tak jak mówię nie chcę na razie używek bo jako nowy w temacie na pewno wybiorę coś słabego.
×
×
  • Create New...