ernestZL Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Oczywiście że nie. Ja się z motocyklami torowymi nie pieszcze i co najważniejsze dbam o planetę. Wylewać dobry olej? W matkę ziemię? 2 Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 No a jaki problem żeby wlać dobry olej z powrotem :). Nigdy nie zapomnę jak 3 lata temu kupiłem SV 650, do wymiany był czujnik temperatury więc zlałem płyn chłodniczy, wymieniłem czujnik, zalałem nowy i... uszczelniacze pompy się wysrały bo postały trochę na sucho. Jeśli dobrze pamiętam to za 10 albo 11 razem udało się złożyć tak żeby nie ciekło, pomimo nowych uszczelniaczy. A tam trzeba zlać olej żeby wymontować pompę. No chyba tylko debil lałby nowy olej z bańki za każdym razem 😄. P.S. sprzedałem to ścierwo od razu póki było sprawne 🤮 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 22 godziny temu, ernestZL napisał: Wylewać dobry olej? 13 godzin temu, Limo napisał: No a jaki problem żeby wlać dobry olej z powrotem :). Po czym twierdzicie, że jest dobry? Ciekawe dlaczego teamy sportowe zmieniają "dobry" olej po każdych zawodach. Sprzęt eksploatowany ekstremalnie wymaga większej troski, znacznie większej. Oszczędzanie na oleju jest bez sensu kompletnie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 5 minut temu, Tommo napisał: Po czym twierdzicie, że jest dobry? Ciekawe dlaczego teamy sportowe zmieniają "dobry" olej po każdych zawodach. To ja zapytam z kolei dlaczego miałby być niedobry? Pracował w zakresie temperatur w jakich ma pracować, nie dostało się do niego paliwo, woda, nie przegrzany...i po 1000 km nie stracił swoich dodatków. Co z nim takiego ma być nie tak? Fakt, że teamy sportowe go zmieniają nie jest żadnym odnośnikiem, ich stać to zmieniają. Zapewne rzucają go na mikroskop aby sprawdzić zawartość opiłków czy silnik się nie kończy. Poza tym oleje dla teamów mają się zapewne nijak do tych sklepowych. To jak reklama skody fabii...kup sobie fabię bo wygrała rajd WRC. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 5 minut temu, _Monter_ napisał: To ja zapytam z kolei dlaczego miałby być niedobry? Pracował w zakresie temperatur w jakich ma pracować, nie dostało się do niego paliwo, woda, nie przegrzany...i po 1000 km nie stracił swoich dodatków. Co z nim takiego ma być nie tak? po 4x duży tor i jakieś 12x karting...ja bym nie był tak optymistycznie nastawiony. Tor to ekstremum eksploatacyjne. Temperatura oleju rośnie znacznie, jeździsz na bogatej mieszance, sporo paliwa spływa do miski, odkłada się dużo syfu ze spalania itd. Biorąc po uwagę to że olej jest śmiesznie tani w porównaniu do np. opon, paliwa nie wspominając o ryzyku uszkodzenia silnika, wlewanie używanego oleju do silnika na tor jest kuriozalne dla mnie. Nigdy bym na to nie wpadł. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 Ciekawi mnie jaka jest roznica miedzy duzym torem a kartingiem.?! na szybkim torze “przewiew” silnika jest wiekszy. Na kartingu predkosci sa sporo mniejsze ale obroty i eksloatacja chyba nie koniecznie.. czy sie myle? Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 teamy wyścigowe zmieniają olej bo silniki przez nich używane są zupełnie inne niż silniki które są w seryjnych motocyklach oleje również są zupełnie Chodzi im wyłącznie o zapewnienie jak najmniejszych oporów tarcia a kwestia trwałości jest marginalna My w naszych seryjnych motocyklach używamy seryjnych olejów które są pewnym kompromisem jeśli chodzi o gęstość lepkość itp (przecież nie używamy innego oleju oleju kiedy jest + 30 i powiedzmy nie wlewamy innego kiedy jest +13 a teamy wyścigowe już tak ) oczywiście napewno nie zaszkodzi wymienić go nawet co jedno okrążenie 😀 w każdym razie też nie pomoże Ps. temperatura oleju jest dużo wyższa podczas jazdy w korkach niż na torze 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 12 minut temu, kiler napisał: Ps. temperatura oleju jest dużo wyższa podczas jazdy w korkach niż na torze 😀 Dobrze że emotke wkleiłeś Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 (edytowane) Nie no nie robiłem tego z oszczędności. I tak 2 bańki stały na regale w garażu. Zwyczajnie nie lubię wyrzucać dobrej rzeczy. Tak już mnie nauczyli rodzice 🙂 olej był czysty, bez przebarwień i pachniał praktycznie tak samo jak ten z butelki. Opilków bardzo mało. Swoją drogą to jest to patent od jednego z lepszych mechaników od motocykli które jeżdżą po torach 🙂 bardzo znane i cenione nazwisko a znam faceta od 15 letniego smarka. Co do temperatury oleju to mam taki czujnik w zx10r i faktycznie łapie wyższe temperatury w korku niż na torze. W aucie było odwrotnie. Olej po kilku okrążeniach na silesii złapał takiej temp że musiałem zjechać bo zaraz bym nie miał ciśnienia. Różnie to bywa. Może słaby olej, może zła lepkość. Nie znam się. Edytowane 5 Listopada 2019 przez ernestZL Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolus Opublikowano 6 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 (edytowane) Widzę, że się niezła dyskusja wywiązała. Mam nadzieję, że kolejny temat, który rzucę, nie będzie aż tak palący 😉 Żeby nie robić niepotrzebnego spamu- jakie klocki na tor? Chciałbym coś, co nie zje tarczy w pięć minut, a samo wytrzyma trochę więcej niż dwa trackdaye. Brembo SC wydają się sensowne i nie mają bardzo zaporowej ceny, ale podobno kończą się po paru wypadach na tor. Ma ktoś z nimi doświadczenie? To musi być reguła w tym sporcie czy da się kupić coś, co sensownie hamuje, a jednocześnie nie nadaje się na szrot po kilku weekendach? ps. Brembo z oficjalnego źródła więc kwestia podróbek odpada. Edytowane 6 Listopada 2019 przez Karolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 czyli szukasz idealnego klocka - trwałego super hamującego , nie zjadającego tarczy , za przystępną i nie zaporową cenę ?? Tylko w Erze obserwuję sobie ten temat i po pytaniach jakie zadajesz wnioskuje że doświadczenie torowe masz ........ nikłe albo żadne A przygotowujesz sprzeta na poziom ciut niżej od Rossiego Jeśli źle zrozumiałem Twoje wypowiedzi to sory - stawiam wirtualne piwo A jeśli dobrze to uwierz mi że klocki fabryczne lub normalne dadzą rade spokojnie do nauki , olej "drogowy" również a i w lagach nie musisz stosować jakiś super racingowych olejów ps. Może Ciebie to zaszokuje ale płyn chłodzący bez względu na to czy nazywa się jfhfgskdnvbnt made in china czy super hiper racing GP w takim wypadku również da sobie radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 Tu Kiler ma racje. wszystko wg zalecen producenta!!! wszystkie plyny tak jak w ksiazce serwisowej! klocki sbs robia robote.. jak troche pojezdzisz to zauwazysz sam co Ci przeszkadza a co jest ok. Twoje moto to zaden bolid ktory trzeba specjalnie pielegnowac!! 1 Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Klocki seryjne w zupełności wystarczą. Pozdr. F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolus Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Nie ma niestety informacji o klockach w serwisówce, ale prawdopodobnie były Nissiny fabrycznie. Seria ST da radę? (NISSIN 245ST) Zdarzają się podróbki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 byle nie maklandy 😄 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.