adam87 Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 Jeszcze mały drobiazg: w moim koniu ta metoda działa zarówno przy obrotach rzędu 9000, jak i przy 2000-3000.we wszystkich nowszych motocyklach raczej nie ma znaczenia przy jakich obrotach wrzucisz bieg, ale myśle że w starszych sprzętach - junak, ruski itp. bedzie trzeba wyczuwać obroty odpowiednie do przerzucenia biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 Ja od zawsze zmieniam biegi w gore bez sprzegla.Jedynie z 1 na 2 uzywam sprzegla no chyba ze zmieniam bieg na gumie.W szybkich sprzetach szkoda czasu na sprzeglo poza tym lepiej biegi wchodza.I w zadnym sprzecie nie mialem problemow ze skrzynia biegow,no moze poza R1 w ktorej wysypala sie dwojka ale ten model tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAWLO Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 mój shadow C4 za nic nie chce zmienić biegu bez sprzęgła za to potrzebuje jedynie jego muśnięcia i wchodzi jak po maśle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Dzis sprobowalem techniki zmiany biegow bez sprzegla i jedyne slowo jakie nasuwa mi sie na jezyk to... rewelacja :!: Sprzegla uzywam tylko do staru lub redukcji.Noga wywieram nacisk na dziwgnie zmiany biegow lekko odejmuje gaz i wchodzi jak po masle :) Poprostu trzeba sie przyzwyczaic. Czasami podczas menewrow ,ktore wymagaly wiekszego skupienia reka samoczynnie wciskala sprzeglo, ale mysle ,ze za jakis czas juz nie bede mial tego odruchu.Tak wiec zachecam do sprobowania. Pozdrawiam,Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Ja zawsze zmieniałem biegi ze sprzegłem, ale po przeczytaniu waszych postów zaczełem eksperymentować . I oto moje wnioski: 1) Moja CBR niechce zmianiać biegu bez sprzegła. Nie ważne jak bym mocno podciągał dzwignię do góre i przymykal gaz to wyrzszy bieg i tak niechce wskoczyć (sprawdzałem kilkadziesiąt raz). 2) Ale gdy podtrzymam dzwignie nogą, przymknę gaz i tylko musnę dzwignię sprzegła to wyrzszy bieg wchodzi jak w masło. I nawet zmiana z 1 na 2 jest cicha i płynna, a wcześniej odwrotnie. 3) Taka zmiana prawie nie powoduje spadku obrotów i moto cały czas ciągnie do przydu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 ) Moja CBR niechce zmianiać biegu bez sprzegła. Nie ważne jak bym mocno podciągał dzwignię do góre i przymykal gaz to wyrzszy bieg i tak niechce wskoczyć (sprawdzałem kilkadziesiąt raz). To na pewno cos zle robisz,jezdzilem taka CBR i bez problemu biegi wchodzily bez sprzegla!Tylko co tu mozna zle robic... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 Ja też troche popróbowałem dzisiaj i coprawda bez sprzegla nie zmieniam (mam jakis opór :? ) to napieram na dzwigienke i lekko wciskam sprzeglo i szybciutko wrzucam bieg. Naprawde wchodzi extra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 Dzisiaj znowu :) i próbowałem i nic. Bez sprzegła za cholere niechce wchodzić (dzwignia zmiany biegów nawet nie drgnie). Ale z lekkim naciśnieciem sprzegła wchodzi. I tak już chyba zostanie. Narka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 Bez sprzegła za cholere niechce wchodzić Dzis jak smigalem sobie na moto to zastanawialem sie co mozesz robic zle i....jak calkiem zamkniesz gaz to biegu nie wbijesz.Sprobuj jeszcze raz ale ujmij tylko troszeczke gazu,powinny wchodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 Ośmielę się zauważyć, że "biegowanie" bez sprzęgła nie wymaga ŻADNEJ NAUKI Zanim mnie pobijecie, posłuchajcie. Powiem Wam jak ja to robię i zapewniam, że każdy zrobi to samo od pierwszego razu. Do rzeczy. Wrzucam jedynkę z trzaskiem. Ruszam. Jadę. Rozpędzam motocykl jednocześnie wywierając nogą nacisk (pcham do góry) na dźwignię zmiany biegów. W momencie gdy chcę zmienić bieg na dwójkę odejmuję trochę gazu i dwójka w ułamku sekundy jest na swoim miejscu. Na wyższe biegi dokładnie tak samo. Działa zawsze i wszędzie od pierwszych prób Spróbowałem wczoraj po raz pierwszy. I... od razu przejechałem 500 kilosów bez sprzęgła REWELACJA, nareszcie przestało mi trzaskać w skrzyniA propos, redukcje też wchodzą bezboleśnie ale trochę trudniej się nauczyć. Wygląda to mniej więcej tak: nacisk na dźwignię w dół, utrzymujemy nacisk i w jednej chwili szybko przymykamy gaz i zaraz odkręcamy. Na razie redukcje wychodzą mi tak z 5 razy na 10 prób ale wchodzą jak w masło, bezszelestnie. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 5 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2004 Aha, opisana technika odnosi się do hondy, bo w jawie w ogóle zapomnaiłem że jest dźwignia sprzęgła... Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 mozna zmieniac biegi bez sprzegła w kazdym sprzecie ja to robiłem w wsk. cz ma troche inne rozwiozanie. jak sie zmienia biegi bez sprzegła: 1.najpierw dowiadujemy sie przy jakich obrotach nalezy zmieniac biegi w naszym sprzecie np. dla wsk 6500tys. ja to przeliczłem na predkosc czyli w wsk 40km/h (w sprzetach z obrotomierzem nie trzeba przeliczac) 2. dokładnie po przekroczeniu 40km/h (czyli tych obrotow) musimy pewnie i szybko zmienic bieg na 2 operujoc gazem tak jak przy sprzegle oto cała logika w cz jest to zrobione tak ze przy nacisnieciu sdzwigni zmiany biegow obracamy ruwniez automatem przezco nastepuje otwarcie sprzegła ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k.mier Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 zabrzmi - jestem pewien - lamersko, ale napsize tak:instrukcja obslugi do mojego sprzetu mowi czarno na bialym - "MOTOCYKL NIE JEST PRZYSTOSOWANY DO ZMIANY BIEGOW BEZ SPRZEGLA!! takie uzytkowanie skrzyni biegow skonczy sie jej awaria."Co wy na to? Po co to napisali? SPrzysiegli sie przeciwko nam, zeby nam zycie utrudnic?:))) spisek?Zastanawiam sie... pozrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 honda vfr rc 36:w gore: biegi bez sprzegla jak maselkow dol: trzeba lekko pomoc sprzeglem moja jazda: ze sprzeglem, ze wzgledu na lancuch :) :) :D , jak sprzegla nie wcisne, to jest czasami (w zaleznosci jak lancuch lezy) taki strzal z okolic lancuchopodobnych, ze kibel i mozna zawalu dostac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 WitamNo więc feralnej soboty :) rozpocząłem próby ze zmianą biegów bez sprzęgła. Biegi wchodzą duuuużo płynniej, szybciej i ciszej. W mojej CBR (PC19, 89r) wystarczy lekko nacisnąć dzwignię zmiany biegów i odjąć TROCHĘ gazu jednocześnie muskając delikatnie sprzęgło (no dobra, nie jest to tak zupełnie bez sprzęgła :mrgreen: ). Klamkę sprzęgła wciskam o jakies 5-10mm i na ułamek sekundy. Działa zarówno w góre jak i w dół (tyle, że przy redukowaniu trzeba dodać gazu - oczywiste :mrgreen: ).Dodatkowo nie szarpie tak bardzo, jazda staje się o wiele płynniejsza. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.