Fallen Angel Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 Nie zalecam zmian bez sprzęgła chociaż sam to robię jak się ścigam ;)staram się to robić umiejętnie i w dobrym momęcie obrotowym co troche niweluje przeciążenia acz kolwiek i tak skrzynia jak i tarcze sprzęgłowe dostają po d..e :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 Nie bardzo czaje dlaczego tarcze sprzeglowe dostaja po dupie skoro nie uzywasz sprzegla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 sam spróbowałem jechać bez sprzęgłaoczywiście mam Jawe, ale odmontowałem ten automat od sprzęgła przy zmianie biegów. jadąc wywarłem lekki nacisk na dzwognie zmiany biegów, i 2 bieg wskoczył bez zadnego stuku, szarpnięcia, oczywiście odpowiednio operowalem gazem. jak próbuje zmienic z 1 na 2 bieg ze sprzęgłem często bywa tak, że coś się blokuje i nie da rady zmienić... wiec teraz wiem jak bede jezdził :Ppróbowałem podczas gwałtownego przyspieszania, ale wychodziło już z niemiłym stuknięciem, wiec wolałem normalnie zmieniać. ale myśleże jak się troche poucze to lewa łapa odpocznie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 Fallen Angel nie przejmuj sie, nic nie dostaje `po dupie`jezeli robisz to umiejetnie i biegi `same wchodza` - problem jest dopiero gdy je wbijasz na sile. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallen Angel Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 Dokładnie ale trzeba wiedzieć kiedy...kwestia delikatności i lekkich umiejętnościja męczyłem jakieś 7-dem lat temu GSXr750 i nie było problemówa kumplel zaczoł męczyć tak XJ-ę i wywalił skrzynię ;)więc prawda prawdą wszystko delikatnie a nie na siłę :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 Ludzie! Piszcie po polsku, bo mnie oczy bolą! Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek_p Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 StaryPoprostu to wynika z konstrukcji skrzyni biegów!!!!!!!!!Chciałem opisywać ale napisze krótko.Jest taki moment w którym tryby skrzyni biegów kęcą sie z tą samą prędkością co ta zebatka która się styka z nimiI jak wyczujesz ten moment to te trybiki sie ładnie zejdą ze sobą i po krzykuTrza tylko operować gazem i prędkością umiejętkniePozdrawiamP.S. Warto czasem zdobyć troche wiedzy teoretycznej otym czym się jeździ i jak to jest skonstruowane(np.książki, gazety,poradniki.itp., itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arni86 Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Kiedyś jak miałem Kadeta to straciłem na torze wajche do zmiany biegów.Skrzynia została wiec zablokowana na 2-jce.Na niej tez musiałem ruszac spod swiateł ale romet miał na tym biegu taka przyspieche ze zanim w ogóle mozna było do konca puscic sprzegło, to za mna na zielone swiatło załapało sie 1 moze 2 auta :) Bez sprzegła tez juz nim kiedys ruszałem ale tak samo-najpierw poodpychac sie trzeba nogami zeby rozpedzic troche moto i potem wbic 1-nke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 ja dzisiaj w swoim moto probowalem bez sprzegla do gory i ladnie czysto wszystko wchodzi gaz i biegi do gory :) tylko redukcja ze sprzeglem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...ghlight=szkodzi Proszę ten temat przeczytać uważnie. Nie ma co powtarzać czegoś co już zostało rozwałkowane. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawca Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Ja nie mam problemy góra - dół, dół - góra ,start, na dobra sprawe moglbym klamke zdemontowac :evil: Oczywiscie przy strcie trzeba lekko nogami ruszyc co czasem wyglada komicznie na krzyzówkach .... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Po ćwiczeniu (czyt. katowaniu :-) ) sprzęta mam spostrzeżenie: zmiana biegów u mnie najlepiej wychodzi kiedy zmieniam tak jakbym miał to zrobić bez sprzęgła (patrz wyżej i inne tematy), ale klamkę wciskam, tylko że lekko (tak gdzieś do połowy). Jak się to wszystko zgra, to wchodzi samo, bez żadnych sensacji. Duuuużo lepiej niż kiedyś. Konkluzja: technika jak przy zmianie bez sprzęgła, ale dla czystego sumienia z lekka tryknąć klamkę :evil: I wilk syty i skrzynia cała. Co do redukcji, to proste pytanie - w którym momencie robimy przegazówkę? Jak to ma wyglądać w praktyce? Jak robię przegazówkę bez sprzęgła, to te kilkadziesiąt koni chce jechać szybciej, a ja przecież chcę wolniej... Trzeba znaleźć jakiś kompromis... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Trzy posty wyżej podałem linka. Pasmotricie, padumajecie, paniajecie.Paka. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasza Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Jak robię przegazówkę bez sprzęgła' date=' to te kilkadziesiąt koni chce jechać szybciej, a ja przecież chcę wolniej... Trzeba znaleźć jakiś kompromis...[/quote'] Szarpie do przodu bo nie jest jeszcze zgrane (może przegazówka trwa za długo, może robisz za wcześnie, może..). Jeśli zrobisz na prawdę dobrze to nie szarpnie nawet bez sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sabestian Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 YEAH jestem już krulem przegazówek (na razie krulem, do króla trochę mi brakuje :-D ). Ćwiczta panowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.