Adam M. Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Tak nazywamy motocykle zlozone z czesci roznych modeli i rocznikow, najlepszym tlumaczeniem byloby chyba slowo "kawalkowiec'.Cala historia zaczela sie w momencie sprzedazy BSA, jako ze sprzedawalem ja w oryginale jako model 70 Thunderbolt, w zwiazku z czym zostalo mi duzo roznych kawalkow ktore dodawalem przez 10 lat jezdzenia na niej, a niektore czesci musialem zdjac, jako ze nie byly czesciami tego modelu.Wowczas wymyslilem ze zamiast sprzedawac niepotrzebne czesci postaram sie zbudowac jeszcze jedna BSA, podobna w charakterze do mojej, ale tym razem zbudowana z czesci ktore mi zostaly + jakiejs ramy ktora uda mi sie dokupic.Jednak przez dluzszy czas zakup ramy jakos nie mogl sie zmaterializowac az do ostatniego weekendu, gdy niespodziewanie dla siebie zobaczylem i kupilem ta kupke zlomu : Bylismy ze Stevem na corocznym zlocie weteranow w Paris, ON i tam wlasnie ktos wylozyl na sprzedaz to cudo.Cudo, bo wcale nie jest to gola rama, ale czego moze nie widac jest tam kompletne tylne kolo z rozbierana piasta, bebnem hamulcowym i caly mechanizmem tylnego hamulca, do tego zbiornik oleju, tylny blotnik i kanapa.Ta ostatnia wyglada czerstwo ale gdy dotknalem jej reka to zadziwila mnie miekka gabka i okladzina z dwoma malymi przecieciami. Moja oryginalna kanapa z poprzedniej BSA byla 3 x twardsza i pekala na kazdym szwie.Posuwajac sie do przodu mamy tam oryginalne podnozki kierowcy, centralna podstawke i lacznik z grubego plaskownika wspawany i laczacy dolne rury ramy przechodzacy w solidna podstawe bocznej podstawki, co wszystko jest inwencja ktoregos z poprzednich wlascicieli. Calos wiencza polki przedniego zawieszenia z kompletnym mechanizmem ciernego amortyzatora w srodku.Jako kwiatek do kozucha jest oska z dystansami tylnego kola i napedem szybkosciomierza + linka, oraz lampa z oryginalnym przelacznikiem swiatel z 67r i cala wewnetrzna instalacja elektryczna. Jest nawet resztka instalacji idaca do tylnej lampy i automatu stop, razem z tym oryginalnym automatem.Calosc jest z 67r i wyglada jakby co najmniej kilka lat spedzila na swierzym powietrzu. Ja do tego projektu mam prawie caly silnik 650 z moja bardzo specjalna glowica i gaznikami Amal 32 mm w b.dobrym stanie ( co wazne w przypadku tych gaznikow ), 1.5 skrzyni biegow, swietny duzy zbiornik z modelu Rocket Lightning i plastikowe boczki. Nie mam przodu i przedniego kola, ale mam najwazniejsza czesc przodu czyli nowe slidery ( golenie) od przodu z 70r. W zwiazku z tym ze przod z 67r byl na poziomie mniej wiecej junakowskim chce zbudowac duzo lepszy przod z 69 / 70r z podwojnym tlumieniem i porzadnym przednim hamulcem, takim jak mialem w poprzedniej BSA. Oprocz tego projekt bedzie mial uklad ladowania z prawdziwego zdarzenia oparty o 3 fazowy alternator i nowoczesny regler i halogen H4 w przedniej lampie. Po skonczeniu calosc ma tak mniej wiecej wygladac ; To bedzie projekt robiony dosc wolno, bo brakuje masy drobnych czesci ale kiedys sie zrobi :). Poza tym bedzie robiony na sprzedaz, wiec kazdy chetny bedzie mogl sobie zajrzec w ten watek i sprawdzic jak wszystko bylo robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 No to śledzimy temacik 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 W Polsce najczęściej powstają Emasy czyli M72 z częściami od nowszych modeli, np. skrzyniami od Dniepra, głowicami od K750 i widelcami przednimi kombinowanymi z osłon M72 i lag K750. Do tego nowsze części obudów dyfrów, koła z Urala, kierownice z BMW R12, gaźniki od wszelkich bokserów i nie tylko, prądnice z samochodów itp. Często efekt jest równie fajny co na zdjęciu poglądowym BSA, które zamieściłeś powyżej. Trzymam kciuki za powodzenie w budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Dzieki. W nastepna niedziele wyprawa do czlowieka sprzedajacego czesci w celu skompletowania przodu i ew przedniego kola. Rama zostala rozebrana i pojdzie do spawacza w celu przyspawania podstawy nozki bocznej i odspawania dziwnej poprzeczki dolnej a potem czyszczenie i malowanie proszkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2019 No minelo troche czasu w trakcie ktorego zrobilismy remont gory naszego domku i przyszedl znowu czas powrotu do projektu BSA nad ktorym znowu pracuje od kilku tygodni. Wiele sie zmienilo i przekroczylem juz polowe budzetu zalozonego na wybudowanie motocykla ale konca na razie nie widac i wlasciwie ani jeden z glownych elelmentow nie zostal jeszcze ukonczony. Jednakowoz cos juz widac i niektore elementy zaczynaja sie materializowac. Skonczony tylny beben z wymienionymi lozyskami, zebatka i oska tylnego kola + rama i inne lementy pomalowane proszkowo: Zestaw tylnego hamulca tez juz jest blisko dokonczenia to samo z mocowaniami tylnego blotnika: Prace nad przodem tez sa dosc daleko posuniete, wlasciwie do zlozenia go brakuje tylki kilku malych elementow: To samo z kolami do ktorych glownie brakuje nowych szprych ze stali nierdzewnej, ktore maja sie pojawic przed Swietami: Moj bardzo ladny od strony blacharskiej i oryginalny tylny blotnik pojdzie do spawania i malowania jako ze byl nieprawidlowo zamontowany do ramy i popekal w killu newralgicznych miejscach, kest do niego rowniez ladna oryginalna tylna lampa z polerowanego aluminium ( ktora bede musial znowu wypolerowac ), ale jest kompletna z reflektorami bocznymi i z kloszem co sie rzadko zdarza. Wiekszosc czasu poswieconego na remont domu poswiecilem na zakup roznych czesci i mozna powiedziec ze jezeli chodzi o kompletowanie moto to zostal tylko zaplon elektroniczny do kupienia. Nastepnym etapem prac bedzie budowa silnika, jako ze skrzynia i sprzeglo bylo w przyzwoitym stanie. Wynika to stad ze caly dol silnika ktory kupilem pochodzi z modelu A50, ktory mimo wymiarow i wagi A65 ma o polowe mniej mocy co przelozylo sie na bardzo male zuzycie czesci.:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Zrobilem kilka nowych zdjec z okazji pasowania mocowan tylnego blotnika, tylnej lampy i prac przy instalacji elelktrycznej, ktorej glowna czesc z przelacznikiem swiatel i wlacznikiem zaplonu zostanie oryginalna. Udalo mi sie uruchomic oba przelaczniki, zaplonu przez podmianke bebenka "Yale" na nowy z kluczami, swiatel przez rozbiorke i smarowanie wnetrza. Najtrudniejszy okazal sie oryginalny wlacznik swiatla stop, ale tez jakos dalem rade go uzdatnic. Okazal sie zbyt skomplikowany jak na prosta funkcje ktora spelnia, na szczescie jeden z dwu ktore mialem mial nie skorodowane calkowicie wnetrze. Uratowane przelaczniki: Prace przy instalacji elektrycznej beda polegaly glownie na dodaniu trzeciego przewodu miedzy alternatorem i reglerem, w zwiazku z zastosowaniem alternatora 3 fazowego, odbudowa przewodow idacych pod tylnym blotnikiem do lampy i oczyszczeniem i zabezpieczeniem wszystkich zlaczek Lucasa. Pracujac przy instalalcji stwierdzilem ze jej jakosc jest o klase wyzsza od produktow rzemieslniczych robionych obecnie, a wszystki narzekania na to ze Lucas to ksiaze ciemnosci wynikaly z niedostatkow wiedzy uzyszkodnikow, ktorzy w wuekszosci nie mieli pojecia jak taka instalacja pracuje i ze tak jak inne czesci motocykla trzeba ja konserwowac. Pasowanie tylnego blotnika z lampa okazalo sie dosc skomplikowane: Niektore czesci tak jakby od innych modeli? Postanowilem zostawic tylni blotnik w czarnym kolorze, zdjecie pogladawe jak to bedzie wygladalo: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Gratulacje, uwielbiam rozbierać "nierozbieralne" i naprawiać "nienaprawialne" więc zdaje sobie sprawę z Twojej satysfakcji 1 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Adam, ja jestem pelen podziwu, ( dla Twojej Zony ! Moja by mnie juz za sam pomysl spakowala ! 🤣 wiem, wiem ZUA kobieta jest ! 🤣 ) Niemniej podziwiam, ze masz tyle zapalu i Ci sie chce. No ale Hobby rzadzi sie swoimi prawami ! 🤣 Powodzenia i wstawiaj foty z opisami ! 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Wyjechalismy na Kube na tydzien i staralem sie wszystko zgromadzic w prawie jednym miejscu. Ciezko sobie wyobrazic ze ma z tego powstac jeden niewielki motocykl: To chyba nie wymaga opisu.:) Mechanika czesciowo. Niektore gotowe czesci, a obok mniejsze gotowe czesci: Srupki. Zrobiony cylinder z korbowodami i tlokami, sprzeglo, skrzynia biegow. Jak wyzdrowieje to znowu sie biore do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Wyzdrowialem juz dawno, a do pracy sie nie wzialem, bo czesci zablokowane w roznych warsztatach, ktore stanely na czas epidemii. Dostalem co prawda zrobiony caly wal korbowy, ale natychmiast musialem go zawiezc do nastepnego magika w celu przehonowania tulei lozyska glownego. Tak ze nawet zdjecia nie ma. Zamiast tego kawalek filmu z produkcji Triumpha z poczatku lat 60 tych dla pokazania jak wowczas robiono, ramy, skrzynie begow i silniki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 Dalej grzebie troszke przy roznych problemach zwiazanych z nadwoziem i podwoziem BSA, ostatnie zadanie to skladanie hamulcow i dopasowywanie ich do bebnow hamulcowych, co powinno byc automatyczne, ale nie jest, skladanie przodu i pasowanie mocowan tylnego blotnika. Tak to teraz wyglada: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2021 No troche sie dzieje, silnik sie sklada w zolwim tempie nadwozie takoz uzyskalo wiekszosc instalacji elektrycznej, przod z przednim kolem i filtr oleju, a wahacz i tylne kolo czekaja juz gotowe. Tak ze wkrotce stanie na kolach i dol silnika rowniez zostanie tam wmontowany. W miedzyczasie zrobiona zostala glowica i wal korbowy, oraz pasowanie walu w karterach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Nastepnym krokiem do przodu bylo zlozenie polowek silnika w calosc: Z lekka tylko skucha gdy okazalo sie ze male lozysko rolkowe trzymajace walek posredni skrzyni, ktore z duza trudnoscia wymienilem na nowe nie przyjmuje oski tegoz walka. Przy okazji okazalo sie dlaczego tak trudno bylo je wcisnac - najwyrazniej mialo kod mniejszego luzu niz powinno miec. W zwiazku z tym musialem jeszcze raz wszystko rozebrac, wymienic lozysko na wlasciwe i zlozyc. przy czym za drugim razem jak zawsze wszystko szlo 2 x szybciej. W ramie mocowania silnika z filtrem tez trzeba bylo troche podpasowac, ale w koncu mozna wkladac dol silnika: No i wlozony ale zdjecia nie zrobilem jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F.I.P. Berek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 👍 Taki post jak powiew świeżego powietrza... Tak patrzę na te tłoki... Jaki stopień sprężania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Stopien sprezania typowy dla tych silnikow czyli okolo, czy troche ponad 9 : 1. W poprzednim silniku mialem tylko 7.5 : 1, co wcale nie przeszkadzalo mu w zapieprzaniu a redukowalo troche wibracje. Nie ma mowy o "odpuszczeniu tematu", natomiast w zwiazku z obowiazkami rodzinnymi wszystko posuwa sie w zolwim tempie. Drugim problemem jest to ze nie jest to motocykl z "jednego kawalka" no i teraz okazalo sie ze blachy mocujace tyl silnika i swietnie pasujace do innej polowki karteru nie pasuja za dobrze do obecnego silnika, wiec znowu musza zostac zdjete i dopasowane. Tak ze silnik znowu wyjedzie z ramy i bede dokonywal roznych przymiarek, a dopiero potem wroci do ramy. No ale pamiatkowe zdjecia z poczatku walki zrobilem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.