Skocz do zawartości

BMW R1200 Gs pytania odnośnie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, jonaszko napisał:

O skrzyni japonczyka możesz tylko pomarzyc. Żada ale to żadna skrzynia BMW nawet nie leżała obokemoji3.png

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Jeżdżę zadbaną Bemą ma mały przebieg,  z nierozklekotaną skrzynia, wcześniej Japonia z super skrzynką. Racja w Bemie trochę siermiężnie to chodzi, ale od 3 biegu całkiem fajnie się zapina. Najgorzej z 1 na 2 potem coraz lepiej. Jest tez plus skrzynki Bemy, przy zapięciu jednynki nie ma tego hucznego pierdykniecia jeppp co rzuca motocyklem jak w każdej Japonii. Strasznie, strasznie mnie to wnerwiało.

Sporo ciekawych rzeczy jest w Bemie, przydatnych za co ją bardzo lubię przynajmniej na razie 🙂.

Świetne hamulce, świetna kontrola trakcji, fajny nie nurkujący zawias, motocykl jest lekki jak na swoją pojemność silnika. Przede wszystkim wygoda jazdy i ciekawość oglądających 🙂.  W zimowe wieczory spor rzeczy samemu do zrobienia jak się lubi kręcić śrubki i zmieniać oleje, odkręcać kola, zmienić filtry, świece, sprawdzać luzy zaworowe ect.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kumpel kalamitki napisał:

Jeżdżę zadbaną Bemą ma mały przebieg,  z nierozklekotaną skrzynia, wcześniej Japonia z super skrzynką. Racja w Bemie trochę siermiężnie to chodzi, ale od 3 biegu całkiem fajnie się zapina. Najgorzej z 1 na 2 potem coraz lepiej. Jest tez plus skrzynki Bemy, przy zapięciu jednynki nie ma tego hucznego pierdykniecia jeppp co rzuca motocyklem jak w każdej Japonii. Strasznie, strasznie mnie to wnerwiało.

Co Ty opowiadasz za głupoty - jakie "rzucanie motocyklem" 😂, jakie "pierdyknięcie" . Ty siedziałeś kiedyś w ogóle na jakimś japońskim sprzęcie - nie mówię o szrotach kupowanych od młodych gniewnych tylko w miarę normalnie eksploatowanym moto? 

Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Wertyder napisał:

Co Ty opowiadasz za głupoty - jakie "rzucanie motocyklem" 😂, jakie "pierdyknięcie" . Ty siedziałeś kiedyś w ogóle na jakimś japońskim sprzęcie - nie mówię o szrotach kupowanych od młodych gniewnych tylko w miarę normalnie eksploatowanym moto? 

Miałem z salonu Suzuki , sprzedałem jak miało 12 tys km , czyli szrot mówisz ? 😄 jeździłem też Hondą CB 1000 z salonu z przebiegiem 15 tys km, służbową 🙂 szrot mówisz ? . Przy zapięciu jedynki zawsze jest jeppp który jebnie motocyklem. Tak są zrobione te skrzynie bez synchronizatorów. Nie mam nic do japońskich porządnych zadbanych motocykli, baaa nawet je bardzo lubię, ale na dziś dla mnie są jakieś wszystkie takie same niestety.  Na wskroś poprawne i wszystkie prawie tak samo wyglądające. Z tych w sferze zainteresowania,  że może kiedyś jedynie  GSX 1400 nie do kupienia i CB 1300 w zasadzie też nie do kupienia w stanie jakim kupuje motocykle. Jak już to jakieś duże Ducati, możeTriumph.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kumpel kalamitki napisał:

Miałem z salonu Suzuki , sprzedałem jak miało 12 tys km , czyli szrot mówisz ? 😄 jeździłem też Hondą CB 1000 z salonu z przebiegiem 15 tys km, służbową 🙂 szrot mówisz ? . Przy zapięciu jedynki zawsze jest jeppp który jebnie motocyklem. Tak są zrobione te skrzynie bez synchronizatorów. Nie mam nic do japońskich porządnych zadbanych motocykli, baaa nawet je bardzo lubię, ale na dziś dla mnie są jakieś wszystkie takie same niestety.  Na wskroś poprawne i wszystkie prawie tak samo wyglądające. Z tych w sferze zainteresowania,  że może kiedyś jedynie  GSX 1400 nie do kupienia i CB 1300 w zasadzie też nie do kupienia w stanie jakim kupuje motocykle. Jak już to jakieś duże Ducati, możeTriumph.

Tak i na podstawie doświadczeń z dwoma moto piszesz te bzdury o wszystkich (tak napisałeś wyżej) moto z Japonii 😂. Ogarnij się, bo tu na forum jest zapewne trochę ludzi którzy jeździli więcej niż na dwóch moto i jak czytają te bzdury to pewnie dostają czkawki ze śmiechu. Ja mam obecnie zaledwie 7 motocykli - wszystko Japonia (w tym dwa szkoleniowe Suzuki - wiadomo jak katowane) i w żadnym nie ma tego o czym piszesz. 

I nie ma tu nic do rzeczy czy coś jest nudne i co lubię. Po prostu nie pisz takich żenujących głupot na podstawie jakichś jednostkowych przypadków, które nie wiem co mają udowodnić. 

I na koniec; tak jeździłem dwoma hondami CB600 i CBR600 - obie dosyć stare - występował tam taki problem ale to w niczym nie zmienia faktu, że to jest jakaś norma...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wertyder nie unoś się tak, bo trochę racji jest w tym co pisze. Przeczytaj post Adama. Problem jest w rodzaju zastosowanego sprzęgła. Stety, niestety te mokre mają tendencję do wyraźnie słyszalnego "klick" przy wpinaniu jedyny i jest to całkowicie naturalna sytuacja. W suchym sprzęgle to nie występuje (miałem MG i BMW więc wiem). Mi osobiście to nie przeszkadza a jak ktoś ma z tym problem, to polecam przed odpaleniem zapiąć jedynkę i trzymać sprzęgło aż do ruszenia.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wertyder napisał:

Tak i na podstawie doświadczeń z dwoma moto piszesz te bzdury o wszystkich (tak napisałeś wyżej) moto z Japonii 😂. Ogarnij się, bo tu na forum jest zapewne trochę ludzi którzy jeździli więcej niż na dwóch moto i jak czytają te bzdury to pewnie dostają czkawki ze śmiechu. Ja mam obecnie zaledwie 7 motocykli - wszystko Japonia (w tym dwa szkoleniowe Suzuki - wiadomo jak katowane) i w żadnym nie ma tego o czym piszesz. 

I nie ma tu nic do rzeczy czy coś jest nudne i co lubię. Po prostu nie pisz takich żenujących głupot na podstawie jakichś jednostkowych przypadków, które nie wiem co mają udowodnić. 

I na koniec; tak jeździłem dwoma hondami CB600 i CBR600 - obie dosyć stare - występował tam taki problem ale to w niczym nie zmienia faktu, że to jest jakaś norma...

 

No weź nie unoś się, że zacytuje kolegę i nie rób żartów z oczywistej oczywistości. Skrzynki napierdalają jep jep przy zapięciu jedynki aż miło, dlatego nawet mówią wbijam jedynkę 🙂 Przyjacielu daj luz nie jednym, nie dwoma motocyklami jeździłem, uwierz, a najlepiej nie uwierz i zachowuj się jak dziecko w piaskowni, bo ktoś powiedział, że masz brzydsze wiaderko 🙂. Stań na skrzyżowaniu z kolegami na jpończykach, albo nawet na chodniku cyk zielone światło i jpe jep jep po kolei w każdym z nich. Po prostu nie jeździłeś Bemką z suchym sprzęgłem więc nie  masz odniesienia.

Nie bron racji której po prostu nie masz, bo jep w niesynchronizowanych z mokrym sprzęgłem jest zawsze mniejszy lub większy, zależy od rozgrzania oleju, od klasy oleju, jego zużycia, od stanu i sprawności/zużycia sprzęgła i tego, że tak ma być, bo tak skrzynka jest zrobiona. Mi się to nie podoba, ale nie traktujmy tego jak zamach na japońskie motocykle które są naprawdę bardzo dobre i w zasadzie można powiedzieć zjadają konkurencję w bardzo wielu aspektach.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty wniosek - nie potrafisz używać sprzęgła mokrego... 

Jonaszko podał najprostszy sposób na rozklejenie.... 

I nic nie robi "jeeeepppp"... Tylko trzeba umić.... I synchronizatory nic do tego nie mają.... 

  • Lubię to! 1

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kumpel kalamitki napisał:

No weź nie unoś się, że zacytuje kolegę i nie rób żartów z oczywistej oczywistości. Skrzynki napierdalają jep jep przy zapięciu jedynki aż miło, dlatego nawet mówią wbijam jedynkę 🙂 Przyjacielu daj luz nie jednym, nie dwoma motocyklami jeździłem, uwierz, a najlepiej nie uwierz i zachowuj się jak dziecko w piaskowni, bo ktoś powiedział, że masz brzydsze wiaderko 🙂. Stań na skrzyżowaniu z kolegami na jpończykach, albo nawet na chodniku cyk zielone światło i jpe jep jep po kolei w każdym z nich. Po prostu nie jeździłeś Bemką z suchym sprzęgłem więc nie  masz odniesienia.

Nie bron racji której po prostu nie masz, bo jep w niesynchronizowanych z mokrym sprzęgłem jest zawsze mniejszy lub większy, zależy od rozgrzania oleju, od klasy oleju, jego zużycia, od stanu i sprawności/zużycia sprzęgła i tego, że tak ma być, bo tak skrzynka jest zrobiona. Mi się to nie podoba, ale nie traktujmy tego jak zamach na japońskie motocykle które są naprawdę bardzo dobre i w zasadzie można powiedzieć zjadają konkurencję w bardzo wielu aspektach.

Mnie zwisa co kogo zjada. I nie chodzi o żadne przywiązanie do Japończyków, bo lista ich niedomagań jest w zależności od egzemplarza całkiem długa. Po prostu piszę o tym, że tak generalizując piszesz zwyczajną nieprawdę. Nie jest tak że we wszystkich Japońcach takie coś ma miejsce. Nie jest to kwestia unoszenia się. Jak coś się kłóci z rzeczywistością to inaczej tego nazwać nie umiem. 

 

14 godzin temu, Tommo napisał:

Wertyder nie unoś się tak, bo trochę racji jest w tym co pisze. Przeczytaj post Adama. Problem jest w rodzaju zastosowanego sprzęgła. Stety, niestety te mokre mają tendencję do wyraźnie słyszalnego "klick" przy wpinaniu jedyny i jest to całkowicie naturalna sytuacja. W suchym sprzęgle to nie występuje (miałem MG i BMW więc wiem). Mi osobiście to nie przeszkadza a jak ktoś ma z tym problem, to polecam przed odpaleniem zapiąć jedynkę i trzymać sprzęgło aż do ruszenia.

Jaka racja? W tym?...

W dniu 2.08.2019 o 21:18, kumpel kalamitki napisał:

 Jest tez plus skrzynki Bemy, przy zapięciu jednynki nie ma tego hucznego pierdykniecia jeppp co rzuca motocyklem jak w każdej Japonii. 

Tommo - rzucało Ci motocyklem jak wrzucałeś jedynkę w Japońskim moto? Jakie pierdyknięcie? To jakaś piramidalna bzudra... Przecież o to mi chodzi, a nie o żadne "klik"...  

BTW: jeździłem BMW - fakt niedużo - bardzo zacne moto - nic do nich nie mam. Polemizuję zupełnie z czymś innym...

 

 

Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba zapinac wczesniej jedynki. Wystarczy wcisnac klamkę i maly, energiczny ruch manetką. Sprzeglo się rozkleji

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Aż sprawdzę w mojej Japonii, a potem przyjrzę się GS'owi kolegi.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2019 o 19:59, jonaszko napisał:

O skrzyni japonczyka możesz tylko pomarzyc. Żada ale to żadna skrzynia BMW nawet nie leżała obokemoji3.png

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

W starszym modelu to faktycznie skrzynia chodziła tak sobie, ale w LC działa precyzyjnie, cicho, szybko i ogólnie świetnie. Cieszę się również z quickshiftera, który fajnie wspomaga zmianę biegów. Nie muszę się już martwić czy zębów nie połamię, gdy przebijam biegi bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, chwilę mnie nie było, bom se był pojechał, a tu taka zacna konwersacja...

 

Motocyklowe skrzynie biegów nie mają synchronizatorów, bo jest inny sposób spinania - poprzez sprzęgła kłowe.

 

Podniesione "j*b" jest bardziej zauważalne w konstrukcjach ze sprzęgłem mokrym, bo ono z natury nigdy całkowicie nie rozłącza napędu. Występuje zjawisko wiskotyczności czyli odrobina momentu jest przekazywana przez lepkość oleju i pół skrzyni się nadal kręci z silnikiem, drugie pół stoi z kołem.

"j*b" bierze się z dość brutalnego łączenia elementów połączenia kłowego.

 

Sprzęgło suche (sprawne) rozłącza silnik zupełnie, w związku z tym obie połowy skrzyni się zatrzymują i nie słychać odgłosu włączania biegu.

W zamian występuje inne zjawisko, często kły ustawiają się na wprost i z kolei załączenie biegu jest niemożliwe.

Wtedy biker albo letko popuści sprzęgło, albo ruszy motocyklem w przód lub tył.

 

Jeszcze temat quickshiftera...

Jego użycie nie zastępuje sprzęgła i mniej lub bardziej jednak szkodzi skrzyni.

A jak, to pokażę, jak będę miał pacjenta na stole...

Poza tym, dziwnym trafem, są znane przypadki gwarancyjnych wymian skrzyni w motocyklach nowych, jednosezonowych, wyposażonych w QS, z przebiegami poniżej 20 tys km.

Dwa razy w jednym egzemplarzu.

 

Systemu ESA nie mam. Ktoś wyżej pytał.

 

 

Tymczasem takie kółeczko popełnilim.27a90e9518a2520aa6dd84416f4381a4.jpg&key=074164cea77cfea01ebbe5c334ddffbe7e042194f8606bc1eb9b388ec4fddf831eb8ad61290c220df3c687c4de54a09f.jpg&key=c03e23ee7dea552421a3c44db291727c03f6a531a65535002ead8229777f2ba887b8f18c8a766ebbbf538f0f2e0743bd.jpg&key=7d655bf5457b7e016cbf0012fb4384e582926d5bcc203864f03269b1ccf555843dd3b5a8f3828878964bf3fa51bddeac.jpg&key=307cb36e7d41ae7ddd157a345e569f00c61da8742f204ed1fa7ce8a5a6c52dd65ad42f4a483f72fbb8f5253afe15be62.jpg&key=3c7e7d60b9f5c065b71cd4c1d0d72467a647e0113953ccbc718dc29a79f69c24

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde... Tyle lat jeżdżę... I jedyne "jjeeeeeepppppp" jakie miałem przy wrzucaniu 1 było tylko w sporciaku 1200 i to wtedy jak był zimny... 

A tak w niczym nie zarejestrowałem.... 

Ale wiem... Ja inny jestem... 

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...