Skocz do zawartości

Spalanie motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Zależy jak jeżdżony i w jakim stanie... Mi litrowa Daytona paliła 5-6... Strit potrafił do 11.... A MW przemilczę lepiej... W sumie inne też ;).

GS to fakt... Ale Zefirek mały palił mi mniej niż Zetory (znaczy giepiezety) i duża i 3/4.

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady i odpowiedzi. Poczytałem troszkę angielskojęzyczne forum ex-500 i wniosek z tym moim spalaniem jest jeden- nie jest to normalne. Nieważne który rocznik i czy jazda po mieście, czy w trasie. Spalanie jest za duże. Coś jest nie tak. Dzisiaj może przyjdzie mi manometr, to zmierzę kompresję i zobaczymy. Mimo wszystko dzięki jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie w oponach tez radze sprawdzic - za male i juz spalanie wzrasta.

To samo z nieoczyszczonymi, lekko blokujacymi caly czas zaciskami.

Czy czasem roznica w mocy tego silnika ( GPZ 500 ) a GS 500 to jak 60 do 44 KM ? :)

Gs chyba 47, ale mogę się mylić. Hamulce rozebrałem-tragedia. Z jednej strony jeden się ledwo ruszał, a drugi prawie zaspawany. Klocki krzywo pościerane. Zamówiłem już nowe. Przed chwila sprawdziłem kompresję. W górnej granicy, więc chyba tutaj jest ok. Trochę chyba czuję benzynę w oleju. Znowusz, jak wykręciłem świece, to gwint był mokry, chyba w oleju, bo pewien nie jestem. Gaźniki jeszcze raz wyczyściłem, ale nie mogłem ich wyregulować. Jak kręciłem śrubkami mieszanki, to prawie zero reakcji, więc wykręciłem wg. serwisówki i tak zostawiłem. Synchronizowałem metodą oleju w rurce przy 3000 obrotów. Jak zdejmowałem bak, to z tego grubszego wężyka poleciała benzyna, a motocykl stał całą noc i nie był odpalany. Może kranik jest rozjeb....?

Edytowane przez paterlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw już te regulacje bo ewidentnie nie masz pojęcia co robisz, zarówno synchronizację jak i regulację mieszanki tylko pogorszyłeś.

Jak zaworki iglicowe są sprawne to przepuszczający kranik podciśnieniowy nie będzie miał wpływu na spalanie, a jak przepuszczają to benzyna poszła do cylindrów i do oleju. Dodatkowo masz za bogatą mieszankę, wysokie spalanie i czarne świece, ale to jedna z pierwszych rzeczy, które byś znalazł przy prawdziwej regulacji gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki wyczyszczone, wyregulowane, zsynchronizowane. Zawory ustawione. Kolor świec w porządku. Nie wiem naprawdę, co to może być. Może mam dysze rozwiercone, albo jakieś większe. Cholera wie.

To powiedz mi jak wygląda ta tajemnicza i zarezerwowana tylko dla nielicznych ta regulacja gaźnika. Napisałem już, że moja praktyka w naprawianiu silników zatrzymała się na dwusówach, więc nie pisz mi, że nie mam pojęcia. Czarne świece. Eh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony piszesz, że masz zsynchronizowane gaźniki, a z drugiej że robiłeś synchronizację przy 3000 rpm. Po tym opisie nie można zaufać pozostałym rzeczom, które wykonałeś. Tak po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony piszesz, że masz zsynchronizowane gaźniki, a z drugiej że robiłeś synchronizację przy 3000 rpm. Po tym opisie nie można zaufać pozostałym rzeczom, które wykonałeś. Tak po prostu.

Oh k...wa! Przygazówka do 3000. Z całym szacunkiem, ale jeżeli przyszedłeś tutaj na popyskówkę, to oznajmiam ci, że źle trafiłeś. Nie masz nic ciekawego do napisania, to nie pisz nic. Ja już ci nic nie odpisuję. SKOŃCZYŁEM z tobą. Żegnam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli gazniki nie reaguja na regulacje mieszanki na wolnych tzn ze ten uklad nie jest prawidlowo oczyszczony i silnik nie bedzie prawidlowo pracowal.

Stare i sterane gazniki najlepiej umyc na myjce kwasowej, lub ultradzwiekowej.

Zrobienie hamulcow nie polega na wymianie klockow, tylko na rozebraniu zaciskow oraz ich oczyszczeniu i wymianie uszczelnien.

Do czyszczenia uzywasz plynu hamulcowego, skladasz tez na ten plyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce oczywiście rozebrane doszczętnie. Do tłoczków użyłem smaru do tłoczków. Co do tych gaźników- czyściłem je płynem do czyszczenia gaźników, sprężonym powietrzem i linką stalową. Co tam może być źle, że silnik nie reaguje na kręcenie śrubami mieszanki ? Coś zapchane gdzieś, bo nie rozumiem?

Jeszcze takie pytanie: można te gaźniki wygotować w wodzie z octem?

Edytowane przez paterlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo? Co chwilę palony.. Nie dogrzany... Nie... No.... Qrczaki na powietrzu powinien jeździć, bez wachy...

Bez przesady z tym niedogrzaniem . przy obecnych temperaturach po 3-4 km po mieście silnik już daaawno ma swoją temperaturę ( no chyba że ma walnięty termostat , wtedy po 100 km się nie dogrzeje :biggrin:)

 

Jak zdejmowałem bak, to z tego grubszego wężyka poleciała benzyna, a motocykl stał całą noc i nie był odpalany. Może kranik jest rozjeb....?

kranik ( a właściwie jego membrana ) do wymiany . Możesz kupić zestaw naprawczy ( 13 lat temu w larssonie kosztował ok 50 zł :biggrin: )

na samo spalanie jak już ktoś wyżej pisał jeśli trzymają zaworki iglicowe nie ma to wpływu ale na jakość oleju już tak (jak się pewnie domyślasz olej z benzyną nie najlepiej smaruje silnik :biggrin: )

 

To powiedz mi jak wygląda ta tajemnicza i zarezerwowana tylko dla nielicznych ta regulacja gaźnika. Napisałem już, że moja praktyka w naprawianiu silników zatrzymała się na dwusówach, więc nie pisz mi, że nie mam pojęcia. Czarne świece. Eh...

ale nawet w dwusuwie czarna świeca oznaczała za bogatą mieszankę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tym niedogrzaniem . przy obecnych temperaturach po 3-4 km po mieście silnik już daaawno ma swoją temperaturę ( no chyba że ma walnięty termostat , wtedy po 100 km się nie dogrzeje :biggrin:)

 

kranik ( a właściwie jego membrana ) do wymiany . Możesz kupić zestaw naprawczy ( 13 lat temu w larssonie kosztował ok 50 zł :biggrin: )

na samo spalanie jak już ktoś wyżej pisał jeśli trzymają zaworki iglicowe nie ma to wpływu ale na jakość oleju już tak (jak się pewnie domyślasz olej z benzyną nie najlepiej smaruje silnik :biggrin: )

 

ale nawet w dwusuwie czarna świeca oznaczała za bogatą mieszankę

Kolor świec jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do filtra powietrza zaglądałem. Wygląda jak nowy. A co do tej stalowej linki, to chodziło mi o cienki stalowy drucik z linki przerzutki od roweru. Zawsze tak czyściłem i nic złego się nie działo. Mogłem uszkodzić dysze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...