żużu77 Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 12 km to nie jest duży dystans, ale myślę, że pozwalający na poprawne nagrzanie silnika. Nie piszesz, czy to jest jazda miejska, wolna, czy raczej przelot np wiejskimi drogami. Ja do roboty mam drogę z Cieszyna do Ustronia, do wyboru ekspres lub lokalna przez wioski. W obu przypadkach silnik inaczej generuje ciepło.Co do wielkości spalania, zasadniczy wpływ ma stan techniczny maszyny, różnice między gaźnikiem, a wtryskiem, poprawna regulacja, szczelność, dystans i sposób jazdy, wzbogacenie mieszanki przy niedogrzanym piecu, aż po ciśnienie w oponach...6,5 deklarowane przez ciebie jest sporym wynikiem, biorąc pod uwagę jazdę raczej turystyczną niż sportową. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Jazda w Warszawie, często przeciskanie się w korkach między samochodami, obroty tak 5-6 tys. Raczej spokojna jazda bez pałowania. Gaźniki wyczyszczone i wyregulowane, zawory tak samo. Też mi się wydaje, że dużo pali. Gdzie może leżeć przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 zacząłem pisać, ale widzę że już odpowiedziałeś: 12km przez miasto w korkach, na światłach i między puszkami to zupełnie inna jazda. pamiętam, jak rs-ka paliła mi jakieś kosmiczne ilości przy próbie jeżdżenia do roboty ca. 15km przez miejskie korki, odpuściłemo ile mnie pamięć nie myli rozgrzewanie silnika do prawidłowej temperatury to kilka minut i 3-4km, chociaż głowy nie dam, więc winy upatrywałbym raczej w stylu jazdy wymuszonym przez miejski ruchjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Wyjedź na trasę i zobaczysz ile pali....Korki co chwilę stop/// rusz... nieumiejetność utrzymania ekonomii i tylko 6 i pół litra,,,, mało pali . Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Wiem właśnie,że korki i tak dalej, ale czy i tak, jak na 500-kę to nie za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Napisałem wyraźnie : MAŁO PALI. Czego nie zrozumiałeś/nie_doczytałeś? Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Zrozumiałem wszystko, tylko wszędzie, gdzie czytałem, to piszą, że ten motocykl pali 4-5l/100km, ale nie piszą, czy w trasie, czy w mieście. Jeżeli mówisz, że 6,5l to normalne spalanie w moim przypadku, to O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Bardzo oszczednie jak na jazde jaka robisz.4-5l /100 km to osiagaly 2 cylindrowe angliki z lat 60 tych, i to te pracujace na pojedynczym gazniku.Dwucylindrowa 500 z osiagami kolo 200 km/h musi cos palic - albo paliwo, albo zawory :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 , gdzie czytałem, to piszą, że ten motocykl pali 4-5l/100km,A ja niedawno czytałem że komuś audi A6 z silnikiem 2.5 TDI pali 7 litrów po mieście :biggrin:kiedy miałem GPZte 500 raczej nie udało mi się zejść poniżej 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Hie hie. A teraz powiedzcie mi, ile ten motocykl powinien brać oleju, bo zaraz mnie chyba krew zaleje. Zakładałem tutaj temat, że przy wymianie oleju troszke za dużo go wlałem, ponieważ był na równo z kreską MAX. Pisałem to w listopadzie, a dzisiaj patrzę, a poziom oleju w okienku znajduje się w połowie między MIN a MAX. Od tamtego czasu zrobiłem troszkę ponad 1000km. Czy to normalne, że chla olej, czy silnik na śmietnik? Jeżdżę często z bratem i mówił, że nie zauważył, żeby mi dymił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Odpowiem ci moim przykładem.Boxer chłodzony olejem. Po wymianie max stan. Letka jazda - pół stanu.Tak się utrzymuje jakiś czas. Grubszy, szybszy przelot. Rano znów max..Wytłumaczysz?Czy twój moto ma chłodnicę oleju?Jak ma, to i może mieć termostat.Bywa tak, że nim termostat się zamknie, olej z układu chłodzenia cofnie się do miski.Jest szansa, że dobrze rozgrzany układ się opróżnił podczas wymiany, a brakującą teraz ilość oleju masz w chłodnicy.Porób testy, zanim się będziesz wqr... że sprzęt żłopie oliwę.Powodzenia. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Z tego co wiem, to nie mam chłodnicy oleju. Teraz powiedzcie- jeżeli bierze olej, to co to oznacza? Silnik na złom, czy dolewać olej? A może remont silnika? Jeżeli remont, to co trzeba powymieniać? Opłaca się w ogóle bawić w to? Motocykl z 95 roku. Może sprzedać po prostu i niech się ktoś inny martwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 najpierw sprawdź czy naprawdę bierze ten olej . Wystarczy że sprzeta ustawisz ciut bardziej pod skosem , ew mniej lub bardziej przechylisz i wyniki będą baaardzo różne . Później sprawdzenie którędy . Może tylko uszczelniacze zaworowe już nie trzymają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Najpierw diagnoza.Drogi ucieczki oleju to wycieki, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe. Wszystko to można z powodzeniem naprawić, niekoniecznie tanio. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 27 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2018 Poziom oleju sprawdzałem z poziomicą, więc chyba pomiar był wiarygodny, a czy możliwe jest, że ten nadmiar oleju, który wlałem, rozprowadził się po zakamarkach silnika i dlatego w okienku pokazuje, że jest go mniej? A czy ten nadmiar mógł się po prostu wypalić? Mój brat ma Suzuki Gs 500 i jemu pali średni 5 litrów jeżdżąc po mieście. Drugi brat ma Cbr 600 f4i i jemu pali jakieś 6,5 litra, więc chyba nie jest normalne, że moja 500-ka przy normalnej jeździe, 5-6 tys obrotów spala tyle benzyny. Wczoraj zalałem za 20 zł, niecałe 4 litry i przejechałem na tym 60km. Wyszło, że spalił mi 6,6l/100. Wydaje mi się, że coś jest nie tak. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.