Skocz do zawartości

Royal Enfield Bullet 500 Diesel


scibor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co mi tam, pochwalę się ;) Jako, że takie cudo chodziło za mną od lat, jak tylko nadarzyła się okazja zakupiłem we wrześniu ubiegłego roku bazę w postaci REB500 '04. Chwilę - do stycznia br. - nacieszyłem się nim w oryginale. W styczniu okazyjnie kupiłem drugiego Royala, tym razem 350, więc skoro miałem motocykl zastępczy, można zacząć działać. Zakupiłem nowy, "uniwersalny", stacjonarny silnik diesla o pojemności 499ccm i mocy ok.12KM. Wyjąłem oryginalną pięćsetkę (chwilowo trafiła do wspomnianej 350tki), wykonałem dolną ramę (oryginalnie silnik spina dół ramy, tu trzeba było to rozwiązać dodatkowym elementem) i wstawiłem diesla. Jedyna rzecz która musiała zostać wykonana poza garażem to piasta łącząca wał silnika ze zdawczym kołem zębatym napędzającym łańcuch sprzęgłowy - i tu ukłon dla mojego Teścia za dobrą robotę na warsztacie. Trochę zmian w elektryce, w sterowaniu "gazem" i kilka innych kosmetycznych drobiazgów i efekt osiągnięty:) Zdjęcia i filmik z odpalania można zobaczyć na www.bikepics.com/members/scibor1/ , dociekliwi trafią też na YT gdzie jest więcej filmów.

W kwietniu br. motocykl przeszedł pomyślnie duży przegląd na OSKP ze zmianami konstrukcyjnymi i zostały wprowadzone zmiany do wszystkich dokumentów.

Na chwilę obecną przejechałem na nowym silniku trochę ponad 1000km (no niestety, wykonywany zawód daje mi najwięcej czasu na jazdę motocyklem w zimie;/). Większość niedociągnięć które wyszły w trakcie eksploatacji została już usunięta, kilka drobiazgów do poprawy zostawiam sobie na zimę. Generalnie jeździ to całkiem dobrze, na oryginalnej zębatce zdawczej osiąga 95km/h, zużycie ON w dotychczasowych testach 2,1-2,4l/100km.

No dobra, pochwaliłem się ;)

A że pomysły mi się nie skończyły i drugi Enfield jest pod ręką, to może w zimie powstanie kolejny diesel, tym razem 2WD:) Czas pokaże.

post-47269-0-97455200-1503901743_thumb.jpg

post-47269-0-21426000-1503901766_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez gratuluje, choc przyznam ze nie bardzo rozumiem po co diesel ?

Oryginal tez zuzyciem paliwa cie nie zalamie finansowo..

Tu raczej nie chodzi o zuzycie paliwa.Co niektorym nie wystarczy "normalny" motek dlatego szukaja cos innego.Pare razy bylem na takich zlotach diesla i przyznam ze bylo wiele ciekawych konstrukcji.

Pare fotek.

Ps.Sorry za OT

 

DSC_2771.JPGDSC_2802.JPG

 

DSC_2769.JPGDSC_2766.JPG

Edytowane przez Taurus 61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel na gaźniku czy wtrysku ?

W życiu nawet nie słyszałem do dieslu z gaźnikiem, nawet trudno mi sobie wyobrazić jak taki podciśnieniowy gaźnik miałby działać, ale jeżeli wiesz o takim silniku to chętnie posłucham/zobaczę

 

Gratulacje dla autora wątku. Myślę, że taki zestawik rewelacyjnie sprawdziłby się z wózkiem bocznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uznanie.

Trafne spostrzeżenie: seryjny motocykl mi nie wystarczał, chciałem coś innego, wyjątkowego, a przede wszystkim sprawdzić, czy się da.

Diesel z gaźnikiem też się da - kiedyś ktoś omyłkowa zatankował do kosiarki ropę, nie sprawdziłem paliwa i tak długo rzeźbiłem, aż odpaliła - na prawie całkiem zatkanym dolocie:) Drugi przepadek sprzed lat to Fiat 125p zatankowany ropą do pełna - koleżanka przyjechała nim do szkoły i skarżyła się, że jedzie tylko na ssaniu i strzela w gaźnik;) To oczywiście skrajne przypadki.

Panie Adamie, fenomenu diesla w motocyklu nie da się racjonalnie wyjaśnić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam wolę LPG :P

 

a z diesli to ostatnio rok temu na elefancie chwile oglądałem sajdka z piecem od charade ;)

tu foto: https://www.facebook.com/GoAndFun/photos/a.571817492994929.1073741877.115241385319211/571818626328149/?type=3&theater

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel na gaźniku czy wtrysku ?

 

:banghead: :banghead: :banghead:

 

Fascynujace, jak powiedzialby Mr. Spok, chyle czola przed znajomoscia techniki :icon_mrgreen:

 

Pogratulowac !

 

 

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

:biggrin: A tam się czepiacie. :biggrin: Się chłopu pomyliło i tyle.

Co do motocykla to widziałem, kiedyś na zlocie w Polanowie, maszynę z silnikiem od jakiegoś agregatu czy pompy?? No i miało to to wał kardana. Śliczna maszyna choć autor wkomponował w konstrukcję oparcia, chyba jakieś chomonto :ohmy: czy coś w te klocki. Prezentacje motocykla odbywały się co kilkanaście minut i przez trzy dni zlotu. Wszystko na jednym zbiorniku. Popieram taka działalność. Gratulacje i oby tak dalej.

Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu

Pamiętam jak dziś,kiedyś miałem okazję przejchać się seryjnym Enfieldem z silnikiem diesla.

Musiałem spierdzielać na bok ruszając na światłach,bo wszyscy chcieli mnie zabić.

Taka dynamika owego silnika hahah :D

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Troszkę odkopię.
To jest silnik YANMAR czy może jakiś tańszy LIFAN albo AWAPOWER ?

A może jeszcze inny?
Jak z wibracjami możesz tym pojechać dalej niż 100 km?
Pisałeś, że Vmax 95km/h na oryginalnej zębatce czyli 17z?

Jak sobie radzi jeśli bierzesz kogoś do tyłu na kanapę i chcesz podjechać pod stromy długi podjazd - nie brakuje mocy?
Jak sobie radzi skrzynia z charakterystyką diesla?

Ufff tyle pytań - ale za to bardzo ciekawy temat.
Nie ukrywam, że liczę na odpowiedzi.

A poza tym to szczęśliwego nowego roku LUDZIE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Silnik to chiński noname 192F. Sprowadzany przez Agromoc.

Zębatka 17, może na ten sezon założę 19.

Wibracje przy prędkościach 70-80km/h są subiektywnie mniejsze niż w benzyniaku.

Po 150 kilometrach muszę rozprostować tyłek - kanapa do najwygodniejszych nie należy. Podobnie było w benzyniaku, więc nie winiłbym silnika. Na ten sezon mam założoną wygodniejszą, z 350tki, może będzie lepiej.

Nie jeździłem jeszcze z pasażerem. Solo górki nie są problemem, ale przy 60tce trzeba zredukować na 3. Skrzynia nie zauważyła zmiany silnika - pracuje poprawnie.

 

Co do ruchu miejskiego - start spod świateł przypomina strzał z katapulty. Dopóki nie zmienię na dwójkę. Wtedy doganiają mnie młodzi gniewni oburzeni że śmiałem ich wyprzedzić.

 

I jeszcze co do Vmax. Silnik ma blokadę na 3000 obrotów, po dotarciu można go odkręcić na 3600. Jeszcze tego nie zrobiłem, bo... przy okazji odkryłem, że mam za mały skok linki gazu i odkręcenie manetki do końca nie jest równoznaczne z "odkręceniem" silnika do tych 3krpm. Niebawem wezmę się za to niedopatrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...