Skocz do zawartości

Wymiana wydechu


Pawel-SV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sama regulacja niewiele da...konieczna może okazać się wymiana dysz na większe...problem tylko w tym jakiej średnicy dysze zastosować...pozostaje eksperymentalna metoda doboru średnic dysz głównych...i pomiary na hamowni... mażna jeszcze spróbować ( o czym już była mowa na forum) specjalnych świec które umozliwiają obserwację przebiegu spalania w cylindrze...po zabarwieniu spalania mieszanki można stwierdzić czy mieszaka jest za uboga czy zbyt bogata... oczywiście sprzętów z wtryskiem to nie dotyczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wydechu nie zawsze pociąga za sobą koniecznośc przeregulowania gaźnika/ów. Czasem wystarczy pokręcic śruba składu mieszanki, czasem trzeba zmienić iglicę (albo zmienic ustawienie starej). Najlepiej posłuzc się hamownią (i analizatorem spalin) ale koszt takiej usługi jest raczej spory (chyba że ktoś ma jakies namiary na tanią hamownię??). Pozostaje sprawdzanie świec, reakcji silnika na dodanie gazu i jakieś subiektywne odczucia. W necie jest sporo stron które wyjaśniają jak to robic (głoównie na przykładzie HD ;) ) Mi się udało takimi starymi metodami ustawic gaźniki całkiem nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakbyscie radzili? kupic na motobazarze oryginalny wydech i wypruć go calkowicie czy tez lepiej kupic jakis markowy ale uzywany (ok. 400zl)?

 

Oryginał (mimo, że używany - kosztuje), a za przerobienie też trzeba dać kilka stówek. Najlepiej kupić używany, głośniejszy zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a co powiecie na zrobienie banditowi dwoch tlumikow po lewej i prawej stronie? sprawa jest chyba prosta - wystarczy zrobic rurke przejsciowa pod wachaczem i polaczyc tym 2 tlumiki. jakies przeciwskazania odnosnie twalosci silnika albo innych rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yogi jeżeli wstawisz sobie rurke to i tak około 80 % spalin bedzie ci leciało w oryginalny wydech. Podyktowane jest to prawami fizyki. Jeżeli chciałbyś mieć dwa wydechy to musiałbyś założyć odpowiedni kolektor który by równo dzielił spaliny. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba założenie kompletnego układu począwszy od kolektora przy silniku. Takie jest moje zdanie zawsze sie mogę oczywiście mylić. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmmm, a co ty na to? widzialem dzis VTR1000F z bliska i okazuje sie tam drugi tlumik jest wlasnie polaczony taka poprzeczna rurka; na dodatek ta rurka jest zakrzywiona przeciwnie do przeplywu spalin; wiec czegos tu nie rozumiem, albo ten drugi tlumik jest tu dla picu albo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos moze ma jakies doswiadczenie albo informacje na zmiane wydechu w GS? Moja chodzi dosc cicho i dobrze bybylo cos zmienic... oplaca sie kupowac caly wydech czy lepiej poprostu wywiertac? qmpel ma powiertana GSke i niezle chodzi .. na wolnych jak choper :crossy: to jakby nie do konca jest to co bym chcial... przydaloby sie wiecej basu i decybeli :P... co byscie proponawoli?

 

pzdr :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł miał wierconą GS-kę i grała bardzo ładnie. Ale to chyba nie jest tak "po prostu" włączyć wiertarę i jazda?

 

Paweł, czy wiercenie tłumika to prosta mechanika, czy trzeba mieć ucho artysty?

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt:

"Paweł miał wierconą GS-kę i grała bardzo ładnie. Ale to chyba nie jest tak "po prostu" włączyć wiertarę i jazda? "

 

Dokladnie tak jest. Wiertelko 6mm i robisz dziurki w tym pierscieniu laczacym wylot z reszta puszki. Ilosc dziurek dopasowujesz sobie do tego, jaki efekt chcesz uzyskac (ja mialem chyba 8).

 

Wymiana wydechu w gs wiaze sie niestety z rzezbieniem (dospawanie koncowki do reszty), bo jak pewnie wiesz wydech w gs jest zintegrowany z kolektorami. Chyba ze uda ci sie znalezc gdzies wlasnie caly uklad, m.in. V&H i Nexxus takie robia.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Hej' date='

 

Co sądzicie o tłumikach VIPER? Są dosyć tanie i to przyciąga, ale jak z dźwiękiem. Nie chciałbym kupić czegoś co brzmi tylko trochę głośniej od seryjnego wydechu.[/quote']

 

Viper racing jest głośniejszy od serii. U mnie wg pomiarów mieścił się w PN ( http://www.wypadek.pl/prawo/normy/dane/pn92s04051.htm ) ale tylko 1 dB :eek2: bas jest ładny ale po 600km jazdy w uszach jeszcze długo piszczy po wyłaczeniu silnika 8O na zachód od naszej granicy tłumiki Vipera raczej sie nie nadają bo są jednak głośniejsze od dopuszczalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie- wiedział ktos kiedys (i słyszał) wydechy supertrappa w 4 cylindrowej rzędówce?

Tak się akurat składa że musze coś zrobić z wydechami w swojej Kawie (prawy straszenie brzęczy coś się powypalał) teraz albo wybebesze oryginalne (bo chyba nie uda mi sie zrobic nowego wyciszenia) albo wstawie coś innego moze tego supertrappa? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...