VinAlucard Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 W ubiegłym sezonie zmieniłem napęd na DID i zębatki RK, standardowe przełożenie. Ciężko porównać głośność, ale charakterystyka dźwięku, który pojawił si w ZX-6R po wymianie, jest dokładnie taka sama. Dźwięk słyszalny szczególnie przy przyśpieszaniu, z okolic przedniej zębatki. Muszę ze wstydem przyznać, że trochę zlałem temat i po upewnieniu się, że dźwięk zależy od prędkości napędu, a nie obrotowej silnika, stwierdziłem, że ten typ tak ma. Jak na tą chwilę przejechałem na tym napędzie 5 kkm bez problemu. Naciąg po wymianie 3-krotnie sprawdzany przed pierwszą jazdą, po krótkiej jeździe sprawdzony ponownie. Dźwięk nie nasila się z przebiegiem, jakby ucichł, chociaż mogłem się do niego po prostu przyzwyczaić(?) . Dziwny temat. Daj znać, jeżeli coś ustalisz, bo bardzo jestem ciekawy przyczyny. Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jak ściągniesz łańcuch i będziesz osłuchiwał łożysko przedniej zębatki to i tak nic nie usłyszysz, bo bez obciążenia tak czy siak będzie błoga cisza...\Na 99% to wina napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 jak zmieniam napęd, często mam przypadek, jakby zębatka przednia "zrosła" się z wałkiem zdawczym. Na ten przykład mój mechanik ostatni stwierdził, że dałem mu zębatkę która nie wchodzi na wałek - za mały otwór wewnętrzny. Problem polegał na tym że na wałku zdawczym było mnóstwo rdzy i zanieczyszczeń, stara zębatka śmigała po wałku a nowej nie można było nasunąć. Po oczyszczeniu wałka elegancko można było nasunąć nową zębatkę z luzem i o to mi chodzi, że zębatka ta musi swobodnie się przemieszczać na wałku by optymalnie zazębiać się na łańcuch. Może to akurat to... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 (edytowane) Na nowym napędzie nabiłem ok 400km. Wczoraj z mechanikiem wzięliśmy się do sprawdzania. Zsunęliśmy łańcuch z przedniej zębatki i pogazowaliśmy. Cisza, nic nie hałasuje. Założyliśmy go z powrotem, moto na podnośnik - ewidentnie słychać, że wyje z tyłu. Zdjęliśmy koło i zaczęliśmy oglądać łożyska. pokręciliśmy trochę samym kołem na ośce - cicho (jednak małe prędkości). Tak samo zrobiliśmy z tylną zębatką i tu też było raczej cicho, ale delikatnie biła (czuć było wibracje na ośce). VinAlucard - no u mnie jest to samo. Pocieszające jest to, że nic sie nie dzieje ale wku**ia mnie ten dźwięk :P JanuszK30 - tutaj zębatka wchodzi gładko, ale zwrócimy na to uwagę podczas zabawy opisanej poniżej. Dzięki :) MłodyWilk22 - nie no przy przygazowaniu i wyłączeniu silnika byłoby chyba jednak coś słychać? Ale teraz też obstawiam napęd. Podsumujmy: - Nie rozrząd. Wyje w zależności od prędkości a nie obrotów.- Dźwięk pojawił się od razu po wymianie napędu- Wymiana łożysk tylnego koła nic nie dała- Łożysko przedniej zębatki jest cichutkie bez łańcucha. Plan jest taki: kupię na dniach dwie zakuwki, zdejmiemy łańcuch i założymy stary napęd (jeszcze go ma). Jak będzie ok to będziemy przekładać elementy aż znajdziemy winnego. Dodatkowo mam pod blokiem znajomego z f4i - poproszę go po podmianę koła - tym sposobem wyeliminujemy łożyska z tyłu, chociaż to jest dzika teoria bo wyło przed wymianą i wyje po. Edytowane 18 Czerwca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 a lancuch z jakiego zrodla ? moze jakis trefny ? nie jest nierowno wyciagniety ? ( ja tak mialem jak do VFR zakladalem nowego DID-a ) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2016 Z zaufanego sklepu (4motoshop). Z nierównym wyciągnięciem problemu nie ma (poprzedni był za to w pizdu). Ale nie wykluczam, że może wadliwa sztuka. Jak pisałem powyżej będziemy sprawdzać po kolei elementy napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Update! W końcu znalazłem czas żeby się za to zabrać. Sąsiad też ma F4 zatem pojechaliśmy we dwoje do warsztatu. - Zaczęliśmy od przełożenia całego tylnego koła wraz z ośką z jego moto. Dalej wyje.- Przełożyliśmy zębatkę przednią - i tu była poprawa. Dam sobie głowę uciąć, że było ciszej ale akurat lał deszcz i wiał wiatr... Zanim podmienimy łańcuch na mój stary (mam spinkę starego i zakuwkę nowego, wymienię zębatkę na tę samą ale nie JT tylko SUNSTARA. Mam nadzieję, że mój słuch mnie nie zawiódł i faktycznie było ciszej. Ciekawostki: - I mój i jego motocykl jak rozpędzi się na podnośniku i zgasi silnik wyją tak samo , w sensie napędy chodzą równie głośno. Różnica jest taka, że moja wyje podczas jazdy i przy dodawaniu gazu jak na filmikach, a jego jest cicho. - Po dokręceniu śruby przedniej zębatki uderzyłem raz w ośkę zakładając tylne koło. Efekt - śruba przedniej zębatki urwała się i odpadła.... Jakimś cudem wyjęliśmy resztę śruby i wróciłem na zastępczej. W piątek będzie nowa zębatka przednia. Dam znać po wymianie! Edytowane 29 Czerwca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 A nie słyszysz łańcucha chodzącego po ślizgach na wahaczu? Jak nowa będzie 1 ząb mniejsza to zmieni się średnica i może bardziej łańcuch trzeć o ślizgi. Druga sprawa, że przed wymianą jak ślizgi były brudne to smar na ślizgu automatycznie "wygłuszał" szumienie. Może też sam nowy łańcuch szumieć. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 To nie ślizg. Tu masz odpowiedź: - I mój i jego motocykl jak rozpędzi się na podnośniku i zgasi silnik wyją tak samo , w sensie napędy chodzą równie głośno. Różnica jest taka, że moja wyje podczas jazdy i przy dodawaniu gazu jak na filmikach, a jego jest cicho. Lożysko wyje pod obciążeniem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2016 Lożysko wyje pod obciążeniem. Niewykluczone. Odciąga mnie od tego fakt, że wycie pojawiło się od razu po wymianie napędu. Dosłownie jak tylko wyjechałem z warsztatu. Dlatego jeśli wymiana zębatki nie pomoże (dziś postaram się ogarnąć) to sprawdzimy jeszcze łańcuch podmieniając go na mój stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Kolejny update. Zębatka wymieniona na taką samą ale Sunstara. No niestety jest to samo. Został zatem jedynie łańcuch, a dziś już go nie zdążyliśmy przełożyć. Planuję to zrobić, ale nie wiem kiedy znajdziemy na to czas. Zresztą nawet jak to łańcuch to nie uśmiecha mi się reklamować go i czekać na ewentualną decyzję. Poczytałem też fora zagraniczne i nie jest to odosobniony przypadek. Czasem ponoć łańcuchy po prostu wyją w konfiguracji z innymi niż oryginalnie zębatkami. Dodatkowo ludzie piszą, że oryginalne przednie zębatki mają dodatkowo gumowe obicie,. Zamienniki zaś tego nie mają i ponoć to też może być przyczyną. Chyba muszę się przyzwyczaić. Edytowane 6 Lipca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) Hej Koledzy, Okazuje się, że jestem głuchy. Wycie jest, fakt. Ale tylko przy dodawaniu gazu. Przy odjęciu gazu czy wciśnięciu sprzęgła jest cichutko. Znaczy słyszę, że napęd pracuje ale to normalne.Czyżbym musiał szukać przyczyny gdzie indziej? Edytowane 8 Lipca 2016 przez rogigor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Oczywiście. Skąd w takim razie to wycie dobiega i czy slychwc je na postoju. Sprawdz czy to nie rozrząd tak jak opisywalem to na początku tej dyskusji. A może masz glosny wydech ;). Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogigor Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Wydech na pewno nie :)Na postoju i na luzie tego nie ma - jedynie podczas jazdy i z gazem. Słychać z przodu, najbardziej słyszę jak położę się na baku. Bardzo dobrze oddaje to ten filmik (nie mój, ale objaw ten sam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 (edytowane) Takie wycie (jak na filmie) to najczęściej skrzynia biegów wydaje lub koła zębate w rorządzie jak np w vfr. Kiedy był wymieniany olej?Może też za mocno napięty łańcuch rozrządu, ale zgaduje teraz. Musiałbym sam go osłuchać. Edytowane 9 Lipca 2016 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.